Güncelleme Tarihi:
LEZZET öyküsü 1938’de Kemaraltı’nda küçük bir dükkanda başlayan Özsüt markasının bağlı olduğu STP Gıda’ya, Lübnanlı Mustafa Aşur’un ortak olduğu Infinity Invest talip oldu. Satışın onayı için Rekabet Kurumu’na başvuran Infinity Invest STP Gıda’nın yüzde 70’ini satın almak istiyor. STP Gıda bünyesinde Özsüt, Doidici, Tatlı Mola ve Fırıncala markaları bulunuyor.
Özsüt Genel Müdürü Yıldırım Çullu, iki taraf arasında görüşmelerin sürdüğü bilgisini vererek, şunları söyledi;
“Satış süreciyle ilgili konu şu anda Rekabet Kurumu’nda. Yakın zamanda sonuç çıkacağını tahmin ediyoruz. Oradan çıkan sonuçla görüşmeler sonuçlanacak. Şu anda Fon’la flört halindeyiz diyebiliriz. Oranla ilgili durum, Rekabet Kurumu’ndan gelecek sonucun ardından netleşecek. Şu anda bir şey söyleyemiyoruz. Biz şu anda hedef ve stratejilerimiz doğrultusunda hem ulusal, hem de yurt dışı çalışmalarımıza tüm hızıyla devam ediyoruz. 185 olan Özsüt mağazamızı yıl sonuna kadar 200’e çıkarmayı planlıyoruz.”
İzmirli markanın gücü
Özsüt’ün İzmir’de küçük bir dükkanda başlayan ve bugün uluslararası bir markaya dönüştüğünü belirten Çullu, “İzmirli bir markaya uluslararası bir fonun talip olması ne kadar doğru bir iş yaptığımızın en önemli göstergesi” dedi.
STP Gıda’nın ortaklarından Toprak Ailesi’nden Yunus Toprak ise satışı doğrularken, konunun Rekabet Kurumu’nda olduğunu ve sürecin devam ettiği bilgisini paylaştı.
İŞİN SIRRI OSMANLI SARAYI’NDA
Özsüt Muhallebicisi aslında hiçbir zaman sıradan bir tatlı dükkanı olmadı. Çünkü, Sefer Usta’nın sonradan fark edilen geleneksel lezzetinin sırrı Osmanlı Sarayı’ndan çıkmış. Osmanlı Sarayı’nda çalışan bir tatlı ustası, Cumhuriyet’in ilanından sonra Sefer Urlulu’nun amcasının yanında işe başlamış. Sefer Usta da bu vesileyle saraydaki tatlıcılığın, özellikle de sütlü tatlıların tüm sırlarını öğrenmiş. Sonraki kuşak ise geleneksel lezzeti Fransa’nın modern ve köklü pastacılık anlayışıyla sentezlemiş.
ŞİRKET YAPISI
Urlulu ve Toprak ailelerinin ortaklığıyla yoluna devam eden STP Gıda’nın ortaklık yapısı şöyle. Urlulu ailesi yüzde 51, Toprak ailesi ise yüzde 49. Şirkette Urlulu ailesini 3, Toprak’ı da 5 kişi temsil ediyor.
2 AİLE GÜCÜNÜ BİRLEŞTİRDİ
Özsüt’ün tatlı serüveni 1938’de Sefer Usta tarafından Kemeraltı’nda 16 metrekarelik bir dükkanda Özsüt Muhallebicisi olarak başladı. Kazandibi ile nam salan Sefer Urlulu’nun 1983’te vefatıyla yönetime oğlu İbrahim Urlulu geçti. İbrahim Urlulu da yıllardır yanlarında çalışan ustaları Toprak Ailesi ile güçlerini birleştirip şirketleşme yoluna gitti. 1997’de bayilik sistemine yeniden odaklanan Özsüt’ün bugün 44 kente 185 mağazası bulunuyor. Özsüt’ün yanı sıra STP Gıda bünyesinde yer alan diğer markalar ise Dodici ve Fırıncala... Dodici’de 5, Fırıncala’da da 1 mağaza bulunuyor. Ayrıca, yakın zamanda Özsüt ilk yurt dışı şubesini de Azerbaycan’da açtı.
KISACA
Amiral gemisi Özsüt olan STP Gıda’nın ayrıca Dodici, Tatlı Mola ve Fırıncala diye de markaları bulunuyor.
Özsüt, günde 30 bin porsiyon pasta, 150 bin porsiyon sütlü tatlı, 20 bin porsiyon şuruplu tatlı, 7 ton dondurma, 300 kilogram el yapımı çikolata ve 5 ton unlu mamul üretme kapasitesine sahip.
10 bin metrekarelik fabrika alanında üretim yapan Özsüt, 3 bin kişiye istihdam sağlıyor.
Ürün yelpazesinde kurabiyeler, sütlü tatlılar, dondurma ve kuplar, kahveler, çikolatalar, dondurmalı tatlılar, özel ve klasik pastalar bulunan Özsüt, tüm bunlara ek olarak yoğurt, ayran, makaron ve dünya mutfaklarından yemeklerini misafirlerinin beğenisine sunuyor.