Elektrikli araçların geniş kitlelere yayılmasını sağlayacak, uygun fiyatlı ve uzun menzilli modeller geliyor. 2025 itibarıyla B segmentinde birçok yeni nesil modelin piyasaya sürülmesi beklenirken markaların Türkiye’deki ilk hedefi, araçlarını yüzde 10 ÖTV dilimine sokabilmek. Kia Türkiye Genel Müdürü Can Ağyel, kasımda düşük ÖTV diliminde satışa çıkarmayı planladıkları 605 km menzile sahip EV3 ile ilgili, “Fiyat doğru noktada durursa 2025’in önemli elektrikli oyuncularından bir tanesi olur” dedi.
#Elektrikli AraçlarTürkiye’nin lider kişisel bakım ve temizlik şirketi Evyap, sabunla başladığı hikayesine yaklaşık bir asırdır vizyoner ve inovatif yaklaşımıyla devam ediyor. Bakım ve temizlik sektörüne Duru, Arko, Activex, Emotion, Blade, Evy Baby, Baby One gibi güçlü markalar kazandıran Evyap, şimdi yepyeni bir kategoriye imzasını attı.
#Sponsorlu İçerikPetrol Ofisi Grubu bir yandan elektrikli şarj üniteleri, madeni yağ fabrikası, terminal operasyonları gibi altyapı yatırımlarını sürdürürken bir yandan da BP Türkiye istasyonlarının satın alımına onay bekliyor. Petrol Ofisi Grup CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Yaşanacak konsolidasyon, yaratacağı maliyet avantajından dolayı fiyatlamalarda tüketiciye daha uygun molekülün getirilmesi yönünde bir avantaj sağlayacak” dedi.
#Sponsorlu İçerikPetrol Ofisi Grubu bir yandan elektrikli şarj üniteleri, madeni yağ fabrikası, terminal operasyonları gibi altyapı yatırımlarını sürdürürken bir yandan da BP Türkiye istasyonlarının satın alımına onay bekliyor. Petrol Ofisi Grup CEO’su Mehmet Abbasoğlu, “Yaşanacak konsolidasyon, yaratacağı maliyet avantajından dolayı fiyatlamalarda tüketiciye daha uygun molekülün getirilmesi yönünde bir avantaj sağlayacak” dedi.
#Petrol OfisiYapılan araştırmalar, anketler hem tüketicilerin hem de markaların modada sürdürülebilirlik anlayışını benimsediğini, tercihlerini bu tür ürünlerden yana kullandıklarını söylüyor. Peki, gerçekte böyle mi? Markalar üretim yaparken, tüketici satın alırken çevre dostu ürünleri mi seçiyor? Eğer öyleyse adı yeni koyulan ve sürdürülebilirlik konusunda ciddi tehdit oluşturan ‘bracketing’ kavramını nasıl açıklayacağız?
#ModaKüresel atıştırmalık pazarı büyüme trendinde. Şölen Çikolata’nın CEO’su Erdoğan Çoban’ın verdiği bilgilere göre en hızlı büyüme ise kaplamalı çikolata ve kek pazarında. Çoban, bu büyümeyi araştırma şirketleriyle tartıştıklarını belirtiyor, ‘‘Dünyada ciddi bir enflasyon var. Bizim ürünler ulaşılabilir kaldı. Gerektiğinde öğün bile olabiliyor’’ diyor. Büyüyen dünya pazarında hedeflerini de büyüten şirket, kapasiteyi yüzde 70 artırmak için kolları sıvadı.
#Şölen ÇikolataTürk kahvesi pişimi, sunumu ve 600 yıllık kültürel geçmişiyle bizimle bütünleşmiş bir miras... Dünya Türk Kahvesi Günü vesilesiyle bir araya geldiğim Murat Kolbaşı, kahvemizi dünyaya tanıtmak için Türk Kahvesi Kültürü ve Araştırmaları Derneği’yle birlikte çalışıyor. Kolbaşı’na göre yurtdışında gittiğimiz restoranlarda talep etmemiz bile önemli bir adım...
#Türk KahvesiAileleri için hazırladıkları sağlıklı ürünleri iş fikrine çevirdiler ve İspanyolca ‘benim masam’ anlamına gelen ‘Mia Mesa’ markasını kurdular. Bu masa artık sağlıklı beslenmek isteyen herkesin... Fulya Birdal İncekara ve eşi Eray İncekara’nın girişimi ile hayat bulan marka, ürettiği ilikli kemik suyu, yerfıstığı ezmesi, tahin ve kuru meyve gibi birçok ürünü e-ticaretle 81 ile ulaştırıyor. Hedefleri ise emin adımlarla büyümek ve yurtdışında organik marketlere açılmak.
#Fulya Birdal İncekaraMetal fiyatlarındaki düşüşün önümüzdeki dönemde şirketlerin kârlılığını olumsuz etkileyeceği belirtilirken; TİM Başkan Vekili Çetin Tecdelioğlu, “Emtia fiyatlarındaki düşüşün, kâr kaybına neden olduğu doğru. Bu süreç, yıl sonuna kadar devam edebilir, güncel fiyatlarla malzeme alarak satışa devam edeceğiz” dedi. Tecdelioğlu, Meksika ve Brezilya pazarıyla ilgili bakanlığa, STA için talepte bulunduklarını da söyledi.
#Çetin TecdelioğluAraştırma şirketi NielsenIQ’nun araştırmasına göre; Türkiye'de online harcamalarla birlikte dinamik bir büyüme gösteren hızlı tüketim ürünleri pazarı toplam satışlarının yüzde 5,7'sine ulaştı. E-ticaret alanında 2021 yılında, 2020’ye kıyasla yüzde 88 büyüme gözlendi. E-ticaret, 2022 yılının ilk 4 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 68 büyüme kaydetti.
#Nielsenıq2021 yılının ilk dokuz aylık döneminde Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon ihracatı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 22,3 artış ile 14,8 milyar dolara ulaştı. Verilere bakıldığında, ihracat yapılan ülkeler arasında Almanya, İspanya, İngiltere ve Hollanda ilk sıralarda yer aldı. Bu kapsamda, 16-18 Şubat tarihleri arasında İstanbul Fuar Merkezi’nde gerçekleşecek LifeStyle Türkiye 2022 Kadın Hazır Giyim Fuarı, Türkiye ekonomisine katkı sağlaması açısından önemli bir konumunda bulunuyor.
#Hazır Giyim SektörüParis İklim Anlaşması ve Avrupa Yeşil Mutabakatı kapsamında hem dış ticaretteki engelleri kaldırmak hem de şirketlerin yeşil dönüşümünü sağlamak için Ticaret Bakanlığı önderliğinde kurulan Yeşil Mutabakat Çalışma Grubu faaliyetlerini yoğunlaştıracak.
#Paris İklim AnlaşmasıYıllardır “Damacanın içinden bakın ne çıktı” başlıklı sayısız haber okuduk, bu kadarı de pes dedik durduk. Hamam böceği çıkanı da gördük, çiğnenmiş sakızı da… Son olarak Eskişehir’de kapalı bir damacanada yosun tutmuş bir hortum bulundu. Peki biz ne içiyoruz? 10 soru, 10 yanıt...
#Su SağlığıKoronavirüs ve kısıtlamalar nedeniyle pandemi döneminde tüm dünyada internetten alışveriş oranında artış yaşandı. Bu doğrultuda siber dolandırıcılıklardan mağdur olan tüketicilerin sayısı da gün geçtikçe artmaya başladı. Uzmanlar Hurriyet.com.tr'ye özel dolandırıcılık mağduru olmamak için neler yapılması gerektiğini sıraladı.
#Online ÖdemeNesnelerin internetini (IoT) yapay zeka (AI) ile birleştiren teknoloji ve hizmet tedarikçisi Bosch, elektromobilitenin halihazırda meydana gelen derin teknolojik ve ekolojik değişimlerin arkasında yeni iş fırsatları geliştirmesine olanak sağlayacağına inanıyor. Bosch Grubu Yönetim Kurulu Başkanı Dr. Volkmar Denner, şirketin 2020 kapanış rakamlarını açıklamak için düzenlediği basın toplantısında, “Bosch, koronavirüs pandemisinin ilk yılını iyi geçirdi. Elektromobiliteye geçişin kazanan taraflarından biriyiz ve yapay zeka ile ilişkilendirerek yazılım işimizi önemli ölçüde genişletiyoruz” dedi.
#BoschTürkiye’de Tahmini Medya ve Reklam Yatırımları 2020 Yılı Raporu yayımlandı. Rapora göre; Türkiye’de toplam medya yatırımları 13 milyar 976 milyon TL olarak gerçekleşti.Mecra dışı reklam yatırımları ile beraber, toplam medya ve reklam yatırımları ise bir önceki yıla göre yüzde 24 oranında büyüyerek, 17 milyar 469 milyon TL oldu.
#Medya YatırımlarıOtomobil alacakların yıllardan bu yana en sık sorduğu sorulardan olan ‘Benzinli mi dizel mi?’ gelişen teknolojiler ile birlikte değişti. Denkleme giren elektrikliler özellikle yakıt maliyeti konusunda benzinli ve dizele göre olumlu yönde ayrışsa da, henüz şarj altyapısının tam olarak oluşturulmaması nedeniyle ‘uzun yola’ çıkacak kullanıcıların akıllarında soru işaretleri oluşmasına neden oluyor. İşte 3 araç tipinin avantajları ve dezavantajları.
#GazetehaberleriGüneydoğu Asya pazarının önemli oyuncusu Hitachi GLS’nın Japonya dışında Hitachi markalı beyaz eşya sektöründeki tüm faaliyetlerinin bir şirket altında toplanması ve kurulacak şirketin yüzde 60’ının Arçelik tarafından alınması için ortaklık anlaşması imzalandı. Arçelik’in global yetkinliği, Hitachi’nin bölgesel ve marka gücünü bir araya getirecek olan yeni şirket, Hitachi GLS’nin Çin ve Tayland’da bulunan iki üretim ve 10 satış şirketi ile 3.800 çalışanını devralacak. Hitachi markasıyla üretim ve pazarlama faaliyeti yapacak olan yeni şirketin, Arçelik’in küresel büyümesine güç katması ve Asya Pasifik bölgesinin lider oyuncusu olması hedefleniyor.
#Arçelik