Güncelleme Tarihi:
Söz konusu büyümede en çok öne çıkan kategori ise bebek bakım kategorisi oldu. Bunu da atıştırmalıklar ve sıcak içecek kategorileri izledi.
Türkiye’de e-ticaret sektörü, son üç yılda adeta büyümede bir patlama yaşadı. Covid-19 dönemi ise, pandemi ve hareketlilik kısıtlamalarının bir sonucu olarak, bu alanda güçlü seyreden büyüme trendini önemli ölçüde hızlandırdı.
Online satışların, Güney Kore ve Çin gibi halihazırda online ağırlığı yüksek olan ülkelerde de gelişim gösterdiği dikkat çekerken; en belirgin pay artışları ABD, Meksika, Brezilya, Türkiye ve Rusya'da gerçekleşmiş durumda.
Türkiye, toplam hızlı tüketim ürünleri satışlarının online payı bakımından Avrupa'da Birleşik Krallık ve Fransa'nın ardından en yüksek paya sahip üçüncü ülke olarak öne çıkıyor.
NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu ve Afrika Analitik Bölge Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan’a göre; Türk tüketicilerin, online alışverişi tercih etmelerinin en önemli nedenleri şunlar: İlk sırada daha fazla ürün çeşitliliği (%71) geliyor. Bu veriyi; daha ucuz fiyatlar (%68), zamandan tasarruf (%67) ve daha hızlı alışveriş (%58) gibi yanıtlar takip ediyor. Alışverişçiler ayrıca, yalnızca online’da satışı bulunan ürünlerin de online alışveriş yapmada (%22) ana motivasyon kaynağı olduğunu belirtiyor.
Didem Şekerel Erdoğan konuyla ilgili olarak “Online alışveriş penetrasyonu açısından halihazırda çok güçlü olan Türkiye, aynı zamanda daha fazla büyüme potansiyeli de barındırıyor. Bu açıdan bakıldığında, genellikle daha fazla büyüme gözlemlediğimiz Çin ve Kore gibi toplu pazarlara benzer profil özellikleri sergiliyor. Online hızlı tüketim ürünleri alışveriş penetrasyonu açısından daha da güçlü olan Türkiye, bu alanda dünyanın ilk 5 ülkesi arasında yer alıyor” açıklamasında bulundu.