Güncelleme Tarihi:
Dünyanın önde gelen pazar araştırma şirketlerinden NielsenIQ’nun araştırmalarına göre; Türkiye’de online harcamalarla birlikte dinamik bir büyüme gösteren hızlı tüketim ürünleri pazarı toplam satışlarının yüzde 5.7’sine ulaştı. E-ticaret alanında 2021 yılında, 2020’ye kıyasla yüzde 88 büyüme gözlendi. E-ticaret, 2022 yılının ilk 4 ayında, geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 68 büyüme kaydederek güçlü büyüme trendini sürdürdü. Söz konusu büyümede en çok öne çıkan kategori ise bebek bakım kategorisi oldu. Bunu da atıştırmalıklar ve sıcak içecek kategorileri izledi. Online satışların, Güney Kore ve Çin gibi halihazırda online ağırlığı yüksek olan ülkelerde de gelişim gösterdiği dikkat çekerken; en belirgin pay artışları ABD, Meksika, Brezilya, Türkiye ve Rusya’da gerçekleşmiş durumda. Türkiye, toplam hızlı tüketim ürünleri (FMCG) satışlarının online payı bakımından Avrupa’da Birleşik Krallık ve Fransa’nın ardından en yüksek paya sahip üçüncü ülke olarak öne çıkıyor.
ÜRÜN ÇEŞİTLİLİĞİ
NielsenIQ Türkiye Genel Müdürü ve Orta Doğu ve Afrika Analitik Bölge Başkan Yardımcısı Didem Şekerel Erdoğan’a göre, Türk tüketicilerin, online alışverişi tercih etmelerinin en önemli nedenleri şunlar: “İlk sırada daha fazla ürün çeşitliliği (yüzde 71) geliyor. Bu veriyi; daha ucuz fiyatlar yüzde 68), zamandan tasarruf (yüzde 67) ve daha hızlı alışveriş (yüzde 58) gibi yanıtlar takip ediyor. Alışverişçiler ayrıca, yalnızca online’da satışı bulunan ürünlerin de online alışveriş yapmada (yüzde 22) ana motivasyon kaynağı olduğunu belirtiyor. Didem Şekerel Erdoğan konuyla ilgili olarak “Online alışveriş penetrasyonu açısından halihazırda çok güçlü olan Türkiye, aynı zamanda daha fazla büyüme potansiyeli de barındırıyor. Bu açıdan bakıldığında, genellikle daha fazla büyüme gözlemlediğimiz Çin ve Kore gibi toplu pazarlara benzer profil özellikleri sergiliyor. Online FMCG alışveriş penetrasyonu açısından daha da güçlü olan Türkiye, bu alanda dünyanın ilk 5 ülkesi arasında yer alıyor” ifadelerini kullandı.