Ankara'dan İstanbul'a gelen Hatice Soykan güzellik merkezi işletmek üzere Şişli'de bir ofis kiraladı. İnternet üzerinden iletişim kurduğu emlakçının 'Mal sahibini tanıyorum' yalanına kanan Soykan, 1 yıllık kira bedeli olan 108 bin lirayı da ödeyip kontrat imzaladı. Bir süre sonra ofisin asıl kiracısı tarafından telefonla aranan Soykan dolandırıldığını anladı. Hem parasından hem de iş yerinden olan Soykan emlakçıya da ulaşamayınca şikayetçi oldu. Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili Mücahit Saraçlı, "Tüketiciler mutlaka kiralama işleminde para ödeme öncesinde mal sahibiyle biraraya gelmeli, ıslak imzayla kontrat dediğimiz sözleşme imzalamalı. Eğer emlakçının noterden alınmış geniş bir vekaleti varsa bu kontrata ek yapılmalı" diyerek uyarıda bulundu.
#İstanbulAnkara'dan İstanbul'a gelen Hatice Soykan güzellik merkezi işletmek üzere Şişli'de bir ofis kiraladı. İnternet üzerinden iletişim kurduğu emlakçının 'Mal sahibini tanıyorum' yalanına kanan Soykan, 1 yıllık kira bedeli olan 108 bin lirayı da ödeyip kontrat imzaladı. Bir süre sonra ofisin asıl kiracısı tarafından telefonla aranan Soykan dolandırıldığını anladı. Hem parasından hem de iş yerinden olan Soykan emlakçıya da ulaşamayınca şikayetçi oldu. Tüketici Konfederasyonu Başkanvekili Mücahit Saraçlı, "Tüketiciler mutlaka kiralama işleminde para ödeme öncesinde mal sahibiyle biraraya gelmeli, ıslak imzayla kontrat dediğimiz sözleşme imzalamalı. Eğer emlakçının noterden alınmış geniş bir vekaleti varsa bu kontrata ek yapılmalı" diyerek uyarıda bulundu.
#Güzellik MerkeziDizileri, ikonlaştırılan müzik grupları, e-sporcularıyla dünyayı fet-heden Güney Kore, bütün bu kültürel birikimi dev bir ‘Hallyu’ya çevirdi. Hallyu, Kore dalgası demek. Çocuk-ergen, genç-yaşlı bütün kuşaklar bu dalgadan payına düşeni aldı. Kimi yemeklerine tutkun, kimi sinemasına… Hakkında pek az şey bilerek gittim ve yaratılan bu dalganın az bile kaldığını; tarihi, kültürü ve coğ-rafyasıyla ziyaretçilerine sunacak pek çok şeyi olduğunu gör-düm.
#Güney KoreDilan Polat ve Engin Polat çiftinin tutuklanmasının ardından patlayan güzellik fenomenleri balonu en çok sektör emekçilerini vurdu. Öyle ki 1 buçuk milyar dolarlık güzellik sektörü ciddi bir itibar kaybetti. 100 bin kayıtlı salon ve yaklaşık 300 bin kişinin faaliyet gösterdiği sektörün temsilcileri bakın bu yaşananlara ne diyor. Detaylar Kanal D Ana Haber'de!
#Dilan PolatDilan-Engin Polat çiftinin tutuklanmasının ardından patlayan güzellik fenomenleri balonu, en çok gerçek güzellik sektörü emekçilerini vurdu. 100 bin kayıtlı salon ve 300 bin kişinin faaliyet gösterdiği sektörün gerçek uzmanları ayakta. Güzellik uzmanları, “Bu iş gerçek eğitimli insanların işi. Sosyal medyadan beğenilip alınacak bir hizmet değil” derken 1.5 milyar dolarlık alanı 600 fenomenin temsil edemeyeceğini söylüyorlar.
#Dilan PolatGür ve sağlıklı saçlar, sahip olabileceğimiz en önemli aksesuarlardan biri... Hemen hemen her kadın daha güzel ve genç görünmek için parlayan ve canlı saçlara sahip olmak istiyor. Ancak çeşitli nedenler ile saç dökülmesi, yapılan yanlış uygulamalar sonucunda saçların canlılığını yitirmesi sıkça karşılaştığımız bir problem. Bu gibi durumlarda en doğru bakımı tercih etmek, ciddi saç kayıpları yaşamadan erken önlem almak oldukça önemli. Bu hafta size oldukça umut vaat eden FDA onaylı, son teknoloji ile üretilen ‘meso infinity’den bahsetmek istiyorum.
#Sedat BigaVücudun her bir bölgesi için ayrı bir maske, peeling ya da nemlendirici alınan, basit bir yüz makyajı için bile onlarca malzeme kullanılan günler geride kalıyor. Minimalizm akımı güzellik sektörünü de etkisi altına aldı. Güzellik editörü Valeri Dayan: “Pandeminin bazılarımızı sadeleşmeye yönlendirdiği bir gerçek. Bu ekonomik sebeplerden de olabilir, ihtiyacın azalmasından da, bu dönemde kendimizi ve cildimizi daha iyi tanıma fırsatı bulmamızdan da...”
#GazetehaberleriEndüstri 4.0 kapsamında üretimdeki farklılaşmayı ve katma değerli değişimi sağlayan teknolojilerin birçoğu, tekstil ve moda sektöründe de öne çıkıyor. Dijitalleşmenin moda ve güzellik sektöründe, üretimden pazarlamaya sağladığı katkılar ve bu yeni anlayış Moda 4.0 (Fashion 4.0) kavramı ile tanımlanıyor. Moda 4.0 kapsamında öne çıkan teknolojilerden 3 boyutlu yazıcılar ile hazırlanan tasarımlar, Paris Haute Couture 2021 İlkbahar Yaz Koleksiyonları’nda da öne çıktı.
#Ecehan ErsözCilt problemleri, yaşlılık izleri, epilasyon... Güzellik sektörü her geçen gün yeni yöntemlerle farklı metotlar sunuyor ve estetik müdahaleler hem kadınlar hem de erkekler tarafından ilgi görüyor. Ancak zaman zaman istenmeyen sonuçlar da meydana gelebiliyor. Peki bu durumda sorumluluk kime ait, hangi hukuki yollara başvurulabilir? Avukat Elvan Kılıç, konu hakkında bilgilendiriyor.
#Estetikte Hukuki SorunlarGüzellik sektörü öyle bir hal aldı ki artık hangisine yetişelim hangisi için malzeme alalım gerçekten şaşırdık. Özellikle sosyal medyanın yaygınlaşmasıyla birlikte ortalıkta garip denilebilecek yeni trendler de ortaya çıkmaya başladı. Lolipop yemiş gibi duran dudaklardan neon göz kalemlerine uzanan bu ‘değişik’ trendler görenleri şaşırtıyor.
#GüzellikKozmetik ve güzellik sektörü dünyada 250 milyar dolar, Türkiye’de ise 6 milyar dolarlık bir hacme sahip. Sektör, Türkiye’de yaklaşık 240 bin kişiye istihdam sağlıyor. Uzmanlara göre gençlerin bu alana ilgisi sürekli artıyor. Hatta, farklı bir alanlardan mezun olup, güzellik sektöründe kariyer yapmak için kurslara gidenler çoğalıyor.
#Kozmetik Sektörü‘Norma’, tehdit altında olduğunu öğrenen genç bir kadının verdiği yaşama savaşını fantastik motiflerle anlatan bir roman. Sofi Oksanen, genç kadının ailesinin ‘laneti’ üzerinden gizemli bir boyut kattığı hikâyesini güzellik sektörü, çocuk ticareti ve kadınların maruz kaldığı sömürüyle birleştirmiş.
#Sofi OksanenAskerlik arkadaşlarının kurduğu ‘Kolay Randevu’, kullanıcıların kuaför ve berber gibi güzellik sektöründeki işletmelerden randevu alabilmesini sağlıyor. Girişimin kurucu ortağı Uğur Çivi, “Toplam kayıtlı işletme sayımız 2 bin 600’ü geçti. Kullanıcı sayımız ise 130 binin üzerinde” dedi.
#StartupMemleketin gelmiş geçmiş en çok “en güzel kadın” yakıştırmalarına mazhar olmuşlarından; Avrupai, cool, zarif, asil diye tarif edildikçe akıllara daima ilk gelenlerden; seramik, müzik, sinema, yazarlık ve daha fazlası derken: Ayşegül Aldinç kampüste!
#Ayşegül AldinçL’Oréal Paris, Garnier, Vichy, La Roche-Posay gibi 20 markası olan L’Oreal’in Türkiye’de 1.300 çalışanı var. Güzellik sektörünün gençlerin ilgisini çektiğini söyleyen L’Oreal Türkiye İK Direktörü Canan Karacan, “Gençler yaptıkları işte anlam arıyorlar, bizim sektörün anlamı insanların hayatına güzellik katmak” diyor.
#Loreal