"Ana ben gidiyom düşmana karşı" dizeleri Çanakkale Zaferi ile özdeşleşen "Çanakkale Türküsü"nün, Osmanlıca yazılmış iki farklı versiyonu, İÜ Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama ve Araştırma Merkezi sanatçıları tarafından çalınarak seslendirildi.
#Çanakkale Türküsüİstanbul Üniversitesi’ne bağlı Osmanlı Dönemi Müziği Uygulama Araştırma Merkezi OMAR’la Hakkari’de konser veren Gönül Paçacı Tunçay, izlenimlerini Hürriyet’e yazdı: İndiğimiz andan dönüşümüze dek unutamayacağımız bir sıcaklık ve ağırlama, kadirbilir bir ilgi... Dinlemeye gelen sade vatandaşların ve sahne arkasındaki görevlilerin yoğun ve yapıcı ilgisi hepimizi etkiliyor. Vazifemizi doğru yerde, doğru insanlarla yaptığımızı duyumsuyoruz...
#Hakkari1916’da kurulan Darülelhan, Türkiye’deki modern konservatuvarların öncüsüydü. Birinci Dünya Savaşı, İstanbul’un işgali ve Cumhuriyet’in kuruluş sürecindeki zorluklara rağmen ilk 10 yılda gerçekleştirdikleri yüzyıl sonra bile geleceğe ışık tutuyor. ‘Nağmeler Evi’nin 100’üncü yılı 9 ve 11 Aralık tarihlerindeki özel program ve konserle değerlendirilecek.
#Kitap SanatTDK’nın, “m” harfi ısrarı ve “tambur” tercihindeki hoyratlığına (ve Attilâ İlhan Usta’ya olan büyük hayranlığıma) rağmen, bendeniz de, aslının, Sümerce “Pantur”dan bozulma “Tunbur” olduğu kabulüyle, sözcüğün “n” ile yazılması ve seslenmesine taraftar olanlardanım; “Tanbur”dan bahsediyorum… Önce, sazı kucağına her alana, nezaketen “tanburî” deniliyor olması garabetini ıskalayalım ve onun yerine;
#İzmirABARTMIYORUM. Türkiye’de sanat adına atılan bir adım, başka alanlardaki bin adım değerindedir. İnsanoğlunu uygarlık düzeyine çıkaran, onu eğiten, insanı ve dünyayı sevmesini öğreten, hoşgörü kazandıran en önemli öğe sanattır. Fırça tutan, kalem taşıyan, taşı yontan, yayını çeken, sazını üfleyen birinin eli topa, tüfeğe gitmez.
#Doğan Hızlan