Pepsico Kıdemli Pazarlama Direktörü Seren Çankırı, FIFA’nın en büyük organizasyonlarına verdikleri desteği anlattı. 2026 Dünya Kupası ve 2027 Kadınlar Dünya Kupası’nın resmi sponsorları arasında yer alan Ruffles’ın marka stratejisini anlatan Çankırı, “FIFA’nın düzenlediği Dünya Kupaları, sadece spor etkinlikleri olmanın ötesinde, küresel bir etkinlik. Aynı zamanda ülkemizi bir kez daha tek yürek yapacak önemli bir fırsat. Milli takımımızın kaliteli kadrosuyla başarıya ulaşacağına inancımız tam” dedi.
#2026 Dünya KupasıNe yediklerine aşırı dikkat ettiği bir diyet, ne katı bir egzersiz rutini, ne de avuç avuç aldığı takviye gıdalar… Bunların hiçbiri Pearl’in günlük rutininde yer almıyordu ama 114 yaşına kafar sağlıklı bir şekilde yaşamını sürdürdü. Pearl Berg, Şubat ayında öldüğünde 114 yaşındaydı. Ölmeden önce ABD'deki en yaşlı üçüncü ve dünyanın dokuzuncu en yaşlı insanıydı.
#Uzun YaşamDünyanın en yaşlı insanlarından biri, sıkı bir diyet, pahalı takviyeler ve belirli bir egzersiz rutini olmadan yüzyılı aştı.114 yaşına kadar yaşayan Pearl Berg, dünyanın en yaşlı insanlarından biriydi. Uzun yaşama sahip olmak için çoğumuz sağlıklı beslenme, hareketli yaşam, düzenli egzersiz ve uyku, sigara ve alkolden uzak durma gibi etkenlerin etkili olduğunu biliriz ama Pearl’in uzun yaşamasının sırrı bambaşka... Pearl’in doktorlarından biri Business Insider’a uzun yaşamının sırlarını anlattı.
#Uzun YaşamBelki de mesleğin getirdiği alışkanlık; çay ve kahveyi çok tüketiyorum. İçmekle kalmayıp okuyorum da; öğrenmeye çalışıyorum. Hatta çay, kahve panelleri yönettiğim de var. Her tadın bir öyküsü ve elbette ritüelleri de oluyor. Ben de bunların peşindeyim. Bu yoğun hayatın içinde bunlara nefes alıyorum. Bana da çok iyi geliyor.
#1Çoğumuz her yılın başında daha iyi bir hayata adım atmak üzere kararlar alıyoruz. Ancak daha ilk ayda bunları ya unutuyor ya da rafa kaldırıyoruz. 100 kişiye “2022 kararların ne” diye sorduk: Spora başlamak, zararlı alışkanlıkları bırakmak ve sağlıklı beslenmek gibi klasik hedeflerin yanı sıra bu sene pek çok kişinin ruhsal olarak şifalanmak, dinginleşmek ve bol bol seyahat etmek istediğini gördük. Bu kararları uygulamak için uzmanlardan ipuçları aldık; yardımcı olacak mobil uygulamaları yazdık.
#Yeni YılTürkiye’nin pandemide iyi bir sınav verdiğini söyleyen BTB Yönetim Kurulu Başkanı ve TOBB Yönetim Kurulu Üyesi Özer Matlı, önümüzdeki dönemde e-ticaretin yaygınlaşması ile dijitalleşme, sağlık, gıda ve teknoloji yatırımlarının ön planda olacağını kaydetti. Tarım sektörünün bu süreçte başrolde olduğunu hatırlatan Matlı, tarım politikalarının da güncellenmesi gerektiğinin altını çizdi.
#BursaAnadolu Lisesi’nde okurken bir gıda firmasında çalışmaya başlayan ve edindiği tecrübeler sonrasında 20 yaşında ilk şirketini kuran Dünya Bakliyatçılar Konfederasyonu eski Başkanı Hakan Bahçeci, bugün artık 100’den fazla ülkede ticaret yapan dünya çapındaki şirketi ‘Hakan Agro DMCC’yi yönetiyor. 1500 çalışanı bulunan Dubai merkezli şirket 2019 yılında ulaştığı 6 milyon ton ticaret hacmiyle dünyanın sayılı gıda tedarikçisi firmaları arasında yerini aldı. Hakan Agro'nun sahibi Hakan Bahçeci ile tarımın geleceği ve önümüzdeki yıllara dair hedeflerini konuştuk.
#Hakan BahçeciGıda sektöründe faaliyet gösteren markalar bu sezon futbola büyük yatırım yaptı. Çiğköfteden balıkçıya, pizzadan hamburgere, maden suyundan kolaya kadar 14 marka 12 kulübe sponsor oldu. Bu markaların 4’ü ana sponsor kategorisinde yer alırken, 8 marka ise tedarik sponsoru kategorisinde bulunuyor.
#Sponsorİzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’nde 3 üretim tesisinde güvenlik cihazları ve satış otomatları üreten Elektral, 2018’de yüzde 100 büyüme hedefliyor. Elektral Yönetim Kurulu Başkanı Sayıl Dinçsoy, Ar-Ge yatırımları ile öne çıktıklarını ve 60’tan fazla ülkeye ihracat yaptıklarını anlattı.
#İzmir Atatürk Organize Sanayi Bölgesi70 ilde 600’den fazla restoranı ve 15 bin çalışanı ile Burger King, Türkiye’deki 20. yılını kutluyor. Türkiye’deki büyüme başarısı Türkiye sınırlarını aşarak 2012 yılı itibariyle Çin’de büyümeye başlayan Burger King, bu ülkede de 500 restorana ulaştı.
#Burger King- "Tarım ve Kırsal Kalkınmayı Destekleme Kurumu 42 vilayette. Yeni dönemde geri kalan 39 vilayette de buna benzer imkanlardan faydalandıracak yeni bir projeyi hayata geçiriyoruz. Bunu da buradan, Çorum'dan açıklıyoruz" - "Kırsalda yaşayan vatandaşlarımızın üretim yapan çiftçilerimizin ürettikleri tarımsal ham maddeyi bir gıda sanayisine dönüştürmemiz gerekiyor. Kırsal kalkınma yatırımlarının desteklenmesi projesi bu düşüncenin ürünüdür"
Namet, Yörsan, Kemal Kükrer gibi Türkiye’nin gıdada önde gelen gıda markaları ile yabancıların yaptığı ortaklıklara bir yenisi eklenmek üzere. Türkiye’nin en eski markalarından olan ve 1923 yılında kurulan Kayserili Şahin Sucuk’a Körfez bölgesinden yabancı ortak geliyor.
#KayseriLezita marka-sıyla beyaz ette faaliyet gösteren Abalıoğlu Grubu’nun Yönetim Kurulu Üyesi Ender Abalıoğlu, “2011’de 949 milyon lira ciro yaptık. Kapasitemizi artırmak için de 130 milyon lira harcadık. 2012’de hedefimiz 1.2 milyar lira ciroya ulaşmak” dedi.
Türkiye Odalar ve Borsalar Birliği’nin (TOBB) başında yer aldığı sivil toplum örgütleri, ortak açıklama yaparak, Türkiye’nin küresel gıda markaları için üretim üssü olduğuna dikkat çekerek, yanlış bilgilendirmelerin “Türk Malı” imajını zedelediği belirtildi.
Doktor olan babası İsaac Carasso’nun Selanik’te tanışıp, ilaç olarak kullandığı yoğurdu kendi adını vererek ’Danone’ markasına dönüştüren Daniel Carasso, 104 yaşında hayata veda etti. Fransa merkezli Danone’yi dünya devi gıda şirketleri arasında ilk sıralara yerleştiren Daniel Carasso, hem Avrupa’yı hem de ABD’yi yoğurtla tanıştıran kişi olarak biliniyor.
Ülker, 10 milyon YTL yatırımla piyasaya sürdüğü İçim Smartt ile çocukların zihinsel ve bedensel gelişimini desteklemeyi hedefliyor. Çocuklara peyniri sevdirmek için çilekli labne peyniri ürettiklerini söyleyen Gıda ve İçecek Grubu Başkanı Mehmet Tütüncü, pazarda lider olmak istediklerini açıkladı.