Güncelleme Tarihi:
Kanbur Ailesi'nin sahibi olduğu Yaşar Gıda'ya ait Mado, doğduğu kentin geleneksel ürünü dondurmanın, Türkiye'nin dört bir tarafında tanınmasında en önemli rolü üstlendi.
Ekonomist Dergisi'nin haberine göre, halihazırda yurtiçinde ve yurtdışında 300'e yakın mağazası bulunan Mado, artık dondurmanın da içinde bulunduğu dev bir gıda zinciri.
Markanın sahibi Yaşar Gıda'nın, son yıllarda ortaklık konusunda önemli fonların ilgisini çektiği biliniyor. Yönetimin geçen yazdan başlayan bir dizi satış görüşmesi yürüttüğü de kamuoyuna yansımıştı.
Yaşar Gıda Dondurma Yönetim Kumlu Başkanı Mehmet Kanbur hisse satışı konusunda bir fon ile anlaşma sağladı. Fonun küçük hisse alarak Yaşar Gıda Dondurma'ya ortak olacağı belirtiliyor.
Anlaşmanın çok yakında açıklanacağını ekleyelim. Yaşar Gıda'nın son atılımı, Avrupa'ya yönelik olmuştu. İçinde Mehmet Kanbur'un da bulunduğu beş ortak, M-Europe çatısı altında bir araya gelerek, Mado'nun Yunanistan'dan başlayarak Avrupa'da mağazalaşması için ilk adımın atılması sağlanmıştı.
25 METREKARELİK DÜKKÂNDA BAŞLADI
Maraş Dondurması serüvenini başlatan Mado'nun macerası 25 metrekarelik bir dükkânda başlar. 1962 yılında kurulan Yaşar Dondurma’nın ilk dükkânında Ahir Dağı’ndan (Maraş) getirilen kar, çabuk erimemesi için öğüntü ya da çeltik kabuğu kullanılarak muhafaza edilir.
Kollu makinelerde çevrilen kar, el emeği ve sabırla işlenir. Ustanın ustalığı orada meydana çıkar. Kıvamını ve tadını veren, kullanılan malzemelerle birlikte usta ellerdir. Mado için teknolojiye geçişin mihenk taşı, 1965'te Maraş’ta açılan buz fabrikasıdır. İkinci kuşaktan baba Yaşar Kanbur, dükkânı büyütür.
Aynı yıl dükkâna ilk 'deep freeze' getirilir. 1970’te dondurmacı dükkânına otomatik makineler gelir. 1980’de ise Trabzon Caddesi’nde Yaşar Pastanesi açılır. 1989 yılındaki özelleştirmede Türkiye Süt Endüstrisi Kurumu tesislerinin bünyesine dahil edilmesiyle üretim kapasitesi artan Mado, yenilikçi atılımlarıyla hızla büyümeye devam ediyor.