Dünya markası olmak zor değil

Güncelleme Tarihi:

Dünya markası olmak zor değil
Oluşturulma Tarihi: Aralık 17, 2012 14:03

5.Avrupa Uluslararası Kalite Zirvesi Amsterdam'da yapıldı.

Haberin Devamı

DÜNYA Tüketici Akademisi’nin Hollanda’nın başkenti Amsterdam’da düzenlediği 5. Avrupa Uluslararası Kalite Zirvesi’nde, Türk firmaları açısından dünya markası olma zorluğunun artık geride kaldığına vurgu yapıldı.

Tüketici Akademisi Başkanı Fahri Ustaoğlu, zirvenin açılışında yaptığı konuşmada, Türkiye’nin imalatta, hizmette ve yaratıcılıkta son derece güçlü olduğunu kaydetti.

DEİK-DTİK Avrupa Bölge Başkanı Turgut Torunoğulları, Türk girişimcilerin AB’deki sayılarının hızla arttığını ve yıllık cirolarının 62,8 milyar Euro’ya ulaştığını belirterek, bu ekonomik gücün hem yaşanılan ülkelere hem de Türkiye’ye büyük yarar sağladığını söyledi.

Torunoğulları, “Markalaşmanın bir yolu da teknolojinin köy haline getirdiği dünyada yanımıza yabancı ortaklar almamız ve paylaşmayı bilmemizdir” dedi.

Bilim adamlarının, siyasetçilerin, sivil toplum kuruluşlarından temsilciler ile çeşitli kurumlardan yöneticilerin katıldığı zirvedeki panellerde, AB-Türkiye ilişkileri, Avrupa vizyonu ve Türkiye gibi konular ele alındı.

Yapılan konuşmalarda, Türkiye’nin 2023 hedefinin 10 dünya markası yaratmak olduğu belirtilerek, bu sayı ile yetinilmemesi gerektiği vurgulandı. Türkiye’nin özellikle gıda sektöründe çok kolay gıda markaları yaratabileceğine işaret edilerek, dünya markası olabilecek yüzlerce firmanın bulunduğu kaydedildi. Simit Sarayı’nın Yönetim Kurulu Başkanı Haluk Okutur ise,

“Türkiye’nin imajı çok güçlü. Birlik ve beraberlik içinde bunu daha iyi noktalara taşımak bizim elimizde” ifadesini kullandı.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!