2021 yılında dünyada 10.3 milyon aracın üretilememesine sebep olan çip krizinin bu yılın 3’üncü çeyreğine kadar sürmesi ve ortalama 4.8 milyon aracı etkilemesi bekleniyor. Analiz firması LMC’ye göre, küresel satışlar ise bir miktar toparlanarak yüzde 6 artışla 85 milyona çıkacak. Ürettiğimizin yüzde 80’ini ihraç ettiğimiz Avrupa’ya yönelik beklentiler daha iyimser. Avrupa’da satışların yüzde 7 artarak 17.8 milyon olacağı tahmin ediliyor.
#ÇipYıllardır birçok farklı sektörde kullanılan yapay görme teknolojileri üreten Vispera’nın kurucusu Aytül Erçil, “Yapay görme teknolojileriyle dünyada ilk 3 şirket arasındayız. ‘Türkiye’de ileri teknolojiyi yabancılar üretir’ önyargısı nedeniyle müşterileri ikna edemiyoruz” dedi.
#GazetehaberleriVolvo, Lotus ve Proton’u alan, Mercedes’in en büyük hissedarı olan Çinli Geely Holding’in patronu Li Shufu’nun Fiat Chrysler Grubu (FCA) için 22 milyar dolar teklif ettiği ancak henüz anlaşma sağlayamadığı ortaya çıktı. FCA CEO’su Sergio Marchionne, Cenevre’de bu görüşmeyi doğrulayarak, “Evet Çinlilerle görüştük. Ama bu yıl önceliğimiz büyüme hedefimizi başarmak. Daha sonra teklifi değerlendireceğiz” dedi.
#GeelyTÜRKİYE’de üretilecek yerli otomobile ilişkin yapılması gerekenleri uzmanların görüşlerine dayanarak ‘İşte reçete!’ başlığıyla yan sayfada madde madde ortaya koydum. Buradaki en kritik nokta süre. Yani bizim elimizi çok hızlı tutup, dünyadaki gelişmelere bir an önce ayak uydurup hatta onların ötesine geçmemiz gerekiyor. Aksi takdirde rekabet şansımız pek olmayacak gibi. Çünkü dünya devlerinden her geçen gün yeni açıklamalar geliyor.
#Carlos Ghosn2016’da 150 ülkede 2 bin 700 farklı otomobil modeli yollara çıkarken, toplam satışın yıl sonunda 75 milyon adede ulaşması bekleniyor. Toyota Corolla dünyada bu yıl da ‘en çok satılan model’ olmaya hazırlanırken, ülkelere göre en çok satanlar ise duygulara ve ekonomik gerekçelere göre farklılık gösteriyor. Türkiye’de ise 11 ayın sonunda Bursa’da üretilen Fiat Egea önde giderken, Sakarya’da üretilen Corolla ise hemen ensesinde yer alıyor.
#FiatDünyanın en kârlı 3 büyük çelik şirketinden biri olan Erdemir’i 3 yıldır yöneten Ali Pandır, “Hedeflerimizi katlayarak büyütüyoruz. 2017 için sloganımız hız. Endüstri 4.0 için yetişmiş insana ihtiyacımız var” diyor. Pandır, kendisini Tofaş CEO’su yapan Fiat’ın daha sonra Hindistan’ı teklif ettiğini ancak kabul etmeyip Erdemir’i tercih ettiğini de söyledi.
#Ali PandırMart ayından itibaren Doğan Holding distribütörlüğünde Türkiye’de satılan Japon Suzuki, adeta vites yükseltti. Suzuki Türkiye Genel Müdürü Ümit Karaarslan, yeni modeller ve büyüyen bayi ağıyla birlikte 3 yıl içinde 15 bin adetlik satış hedeflediklerini belirterek, “Türkiye’de çok uzun zamandır kış uykusunda olan Suzuki’yi uyandırıp yeni modellerle hak ettiği yere getireceğiz” dedi.
#SuzukiNew York’taki ‘Geleceğin Taksisi’ ihalesinde finale kalan ve geçen ay sergilendiğinde büyük beğeni toplayan Karsan’ın aracı V1, yüzde yüz Türk malı. Üstelik 30 yaşın altında dört parlak genç tarafından sadece beş ayda tasarlandı. Örnek modelin zamanında hazır olması için 70 kişilik bir ekip gece gündüz çalıştı. Bu ay sonuçlanacak ihaleye katılan Karsan’ın V1’inin en büyük ilham kaynağıysa İstanbul ve Türk taksicilerdi
İnci Holding Yönetim Kurulu Başkanı Meral İnci Zaim, şu anda 500 milyon dolar olan grup cirosunu 2023 yılına kadar 8’e katlayarak dünyanın 1000 büyük şirketi arasına girmeyi hedeflediklerini söyledi. Daha çok akü ve jantla bilinen grup, üretiminin yüzde 90’ını ihraç ediyor. Zaim, “Jant grubu Ortadoğu, Rusya, Kuzey Afrika, Hindistan’da üretimi araştırıyor” dedi. Zaim, zor dönemlerde “kadın sağduyusu”nun işe yaradığını vurguladı.