Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı, gemi atıklarının takibinde yeni bir döneme girdi. Denizcilik Atıkları Uygulaması genelgesinde değişikliğe gidilerek özellikle aralarında balıkçı teknelerinin de yer aldığı, yolcu ve personel dahil taşıma kapasitesi 12 kişi ve üzeri olan gemilerin atık tank hacimlerinin yeterliliği dolayısıyla limana döndükleri andan sonra 48 saat içerisinde atıklarını ‘atık kabul tesisine’ bırakma zorunluluğu 10 güne çıkarıldı. Bu kapsamda 10 gün içerisinde atıklarını bırakmayan ve belirlenen yükümlülükleri yerine getirmeyen gemi ve balıkçı teknelerine, ihlalin niteliği ve geminin büyüklüğüne göre 32 bin 855 liradan başlayan idari para cezası uygulanacak.
#Çevre, Şehircilik Ve İklim Değişikliği BakanlığıÇevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı tarafından başlatılan ve Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın eşi Emine Erdoğan’ın himayelerinde yürütülen “sıfır atık” ve “sıfır atık mavi” projeleri ile atıkların doğaya ve denizlere ulaşarak kirliliğe neden olmasının önüne geçiliyor. Projeyle atıklardan 30 milyar lira ekonomik kazanç sağlandı. 3 milyon ton sera gazı salınımının önlendi ve 265 milyon ağaç kurtarıldı.
#Sponsorlu İçerikGeçtiğimiz yazın ortasındaydık. Türkiye bir taraftan dünyayı sarmalayan pandemi ile boğuşurken bir taraftan da Marmara’yı kaplayan müsilaj sorunuyla karşı karşıya kalmıştı. Üzerine çok konuşuldu, yazıldı, çizildi. Ancak yazın sonuna doğru ortadan kalkan müsilaj gündemden de düşüverdi. Peki ama sorun bitmiş miydi?
#MüsilajTBMM Müsilaj Araştırma Komisyonu yakın zamanda raporunu açıklamaya hazırlanıyor. Yapılan araştırmaya göre Marmara Denizi’nin kirletilmesinde İstanbul’un payı yüzde 72. Konuyla ilgili açıklama yapan komisyon başkanı Mustafa Demir, “Belediyelerin 16 adet biyolojik arıtma tesisi yapması gerekiyor. Ekonomik açıdan oldukça maliyetli olan bu tesisler için Çevre Bakanlığı’nın devreye girmesi gerekecek” diye konuştu.
#MüsilajMarmara Denizi’nde yeterli arıtmanın olmadığını söyleyen Bursa Uludağ Üniversitesi Çevre Mühendisliği Bölümü Doç. Dr. Efsun Dindar ise Marmara Denizi ve Havzası’nın özel korumaya ve izlenmeye alınması gerektiğinin vurgulayarak, “Marmara Denizi için tüm paydaşlar elini taşın altına koymalıdır” diye konuştu.
#BursaÇevre ve Şehircilik Bakanı Murat Kurum, "Yurt dışından gelen ve sıhhi bir risk taşıyıp taşımadığı kontrol edilmeyen hiçbir gemi ile temas kurulmayacak. Kontroller neticesinde risk taşımadığı tespit edilen gemilere ise sadece koruyucu ekipmanlar ile temas sağlanacak. Yurt içindeki karantina uygulanan gemilerin çöpleri tıbbi atık olarak yönetilecek" açıklamasında bulundu.
#Çevre Ve Şehircilik BakanlığıÇevre ve Şehircilik Bakanı Erdoğan Bayraktar, yeni yapılan binaların enerji tüketimlerinin, eski binalara göre yüzde 40 daha az olması konusunda çalışmaların yapıldığını ve ülkemizde yaşanan enerji kaybını yüzde 16 azaltmayı hedeflediklerini belirtip, “Şehirlerin gürültü haritalarını çıkarıyoruz. Binalara, enerji kimlik belgesi olmadan inşaat ruhsatı ve iskan müsaadesi vermiyoruz. Böylelikle, enerji tüketimini yüzde 40 daha az olması sağlanacak, ülkenin tamamında enerji kayıpları yüzde 16 azalacak” dedi.
Karadeniz ülkeleri çevre bakanları toplantısı, Bulgaristan'ın başkenti Sofya'da bugün başladı. Çevre Bakanı Aytekin toplantıda yaptığı konuşmada, Türkiye'nin Karadeniz'deki kirliliğin önlenmesi için üzerine düşen görevi yerine getirdiğini ve getirmeye de devam edeceğini bildirdi.
İhracatta başarı için karbon vergisini işaret eden TÜRKÇİMENTO Yönetim Kurulu Başkanı Fatih Yücelik, “SKDM’ye takılmamak için yaklaşık 2 milyar dolarlık dönüşüm ve verimlilik yatırımı yapmak gerekiyor. Şu anki finansman şartlarında bu kolay görünmüyor” dedi.
#ÇimentoTürkiye İş Bankası ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), denizlerimizdeki yaşama dair bilimsel ve akademik çalışmalara destek olmak üzere bir işbirliğine gitti. Denizlerle ilgili araştırma yapan biliminsanları, akademisyenler ve araştırmacılar açısından büyük önem taşıyan işbirliği kapsamında, İş Bankası, Fransa’da üretilen ve “Deniz Kâşifi” adı verilen, ülkemizde ilk kez kullanılacak insansız sualtı planörü glider cihazını, ODTÜ bünyesindeki Deniz Bilimleri Enstitüsü’nün kullanımına sundu. ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Barış Salihoğlu, müsilaj başta olmak üzere denizlerimizi bekleyen tehlikeleri ve Deniz Kâşifi’nin önemini Hürriyet’e anlattı.
#Sponsorlu İçerikTürkiye İş Bankası ve Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), denizlerimizdeki yaşama dair bilimsel ve akademik çalışmalara destek olmak üzere bir işbirliğine gitti. Denizlerle ilgili araştırma yapan biliminsanları, akademisyenler ve araştırmacılar açısından büyük önem taşıyan işbirliği kapsamında, İş Bankası, Fransa’da üretilen ve “Deniz Kâşifi” adı verilen, ülkemizde ilk kez kullanılacak insansız sualtı planörü glider cihazını, ODTÜ bünyesindeki Deniz Bilimleri Enstitüsü’nün kullanımına sundu. ODTÜ Deniz Bilimleri Enstitüsü Müdürü Prof. Dr. Barış Salihoğlu, müsilaj başta olmak üzere denizlerimizi bekleyen tehlikeleri ve Deniz Kâşifi’nin önemini Hürriyet’e anlattı.
#Deniz Kâşifi