Kariyerinin son 20 yılını zeytinyağı üretimine ayıran ve bu alanda bir dünya markası çıkarmak için yola çıkan Anadolu Hazineleri Genel Müdürü Fatih Cenikli, “173 milyon zeytin ağacıyla dünya ikincisiyiz ama üretimde 5 yıllık ortalamada 5’inciyiz. Zeytinyağında dünya markası çıkarmamız mümkün. Ancak Türkiye 2023 hedeflerinde 650 bin ton zeytinyağ, üretimi hedeflerken 3 milyar dolar büyüklük bekliyor, zeytinyağının litresini 3-4 dolardan satmayı planlıyor. Oysa marka çıkarsa bu gelir 8-9 milyar dolar olur” dedi.
#Fatih CenikliTÜRKİYE’de, zeytinyağı üretim rekoltesinin İspanya ve İtalya gibi ülkelerdeki gibi beklenenin altında kalması, fiyat artışlarını da beraberinde getirdi. Önemli zeytinyağı firmalarından Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli, yağın litre fiyatının 20 TL’ye kadar çıkabileceğini açıkladı. Çözüm yolunu da anlatan Cenikli, "Yüksek fiyat, zeytinyağı kullanmaya başlayan yeni tüceticiyi başka kullanımlara kaydırabilir. Bu durum da Türkiye’yi, hedeflediği dünya ikinciliğinden uzaklaştırabilir. Sorunun tek çözüm yolu, tüm dünyada olduğu gibi kamusal destek" dedi. Uzmanlar 20 TL'lik zeytinyağının markette tüketici boykotu tehlikesiyle karşı karşıya kalacağına dikkat çekmişti.
TÜRKİYE de dahil İspanya ve İtalya gibi üretici ülkelerde zeytinyağı rekoltesinin beklenenin altında kalması, fiyat artışlarını da beraberinde getirdi. Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli, bugün 12-15 lira arasında olan yağın litre fiyatının 20 TL’ye kadar çıkabileceğini açıklarken, çözüm yolunu da anlattı, “Yüksek fiyat, zeytinyağı kullanmaya başlayan yeni tüketiciyi başka ürünlere kaydırabilir. Bu durum da Türkiye’yi, hedeflediği dünya ikinciliğinden uzaklaştırır. Sorunun tek çözümü, tüm dünyada olduğu gibi kamusal destek” dedi.
TÜRKİYE’de,zeytinyağı üretim rekoltesinin İspanya ve İtalya gibi ülkelerdeki gibibeklenenin altında kalması, fiyat artışlarını da beraberinde getirdi.Önemli zeytinyağı firmalarından Zeytin İskelesi Genel Müdürü FatihCenikli, yağın litre fiyatının 20 TL’ye kadar çıkabileceğini açıkladı.Çözüm yolunu da anlatan Cenikli, "Yüksek fiyat, zeytinyağı kullanmayabaşlayan yeni tüceticiyi başka kullanımlara kaydırabilir. Bu durum daTürkiye’yi, hedeflediği dünya ikinciliğinden uzaklaştırabilir. Sorununtek çözüm yolu, tüm dünyada olduğu gibi kamusal destek" dedi. Uzmanlar20 TL'lik zeytinyağının markette tüketici boykotu tehlikesiyle karşıkarşıya kalacağına dikkat çekmişti.
#ZeytinyağıTürkiye’de organik ve naturel zeytinyağında potansiyel görüp geçen yıl bu alanda faaliyete başlayan Zeytin İskelesi, ilk yılında pazarı yüzde 70 büyütüp öne geçti. Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli, 2010’da 5 milyon TL ciro yaptıklarını belirterek, “2011’de bunu yüzde 100 büyüme ile 10 milyon TL’ye çıkaracağız” dedi. Cenikli, zeytin ağacı sayı-sının 150 milyona çıktığını, yeni yatırımcıların daha bilinçli olduğunu vurguladı.
İşin erbapları zeytinyağının hasının rengine bakarak, koklayarak ve tadarak anlaşılmayacağını söylüyor. Çünkü neticede 70’e yakın bileşenden oluşan kimyasal bir ürün, asıl hükmü laboratuvar tahlilleri veriyor. Fakat zeytinyağının üretim vizesi alabilmesinin asıl aşaması kör tadım sınavını geçmek
Yaklaşık 1 milyar dolarlık zeytinyağı pazarına iddialı giren Zeytin İskelesi’nin Genel Müdürü Fatih Cenikli, “Kişi başına zeytinyağı tüketimi 1.5 litreyle Yunanların 14’te biri. Kızartmanın zeytinyağıyla yapıldığını bile bilmiyoruz. Zeytin ve Zeytinyağı Tanıtım Grubu, Çin’de değil önce Türkiye’de tanıtım yapmalı” dedi.
Genç heykeltıraş Can Erçin, 10 yıl kaldığı Paris’te doktorasını tamamlayıp umut içinde döndüğü İstanbul’da büyük hayal kırıklığı yaşamıştı. Sanatıyla para kazanabileceğini düşünmüştü ama işler hiç de öyle yürümedi. Kendi kendine "Anasını Satayım Harekatı" adını verdiği bir iş yaptı. Altı yıl önce şehri terk edip, Ayvalık’ın Cunda Adası’na yerleşti. Ve tesadüfen, burada Tariş Zeytin Genel Müdürü Fatih Cenikli’yle karşılaştı. Tanışmaları, kendisi ve Tariş için dönüm noktası oldu.