Zeytinyağı iskelesi dünyaya açıldı

Haberin Devamı

Ülkemiz, zeytin ağacının kültüre alındığı ilk coğrafya... Ve zeytinyağı üretebilen şanslı ülkelerden biriyiz. Akdeniz çanağının bitkisi olan zeytinin üretimi ‘bölgesel’, tüketimi ise ‘evrensel Zeytinyağı, bugün Dünyanın her yerinde, hatta ismini yeni duyduğumuz ülkelerde bile tüketilen ve sahip olduğu değerler sebebiyle tüketimi özendirilen bir gıda ürünü. Temel gıda maddesi olarak zeytinyağı, taşıdığı ekonomik değer dolayısıyla da uluslararası anlaşmaya konu altı emtiadan biri konumunda. Türkiye’de bu sektörün bir yeni özelliği de çok sayıda yeni markalaşma çabası ve girişiminin ortaya çıkmakta oluşu... Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli ile son gelişmeleri konuştuk.
Dünya standardı
Fatih Cenikli, “Başından beri kaliteli, doğru ambalajlanmış ve sunumuna özen gösterilmiş, ulaşılabilir fiyatlı zeytinyağının hepimizin, herkesin hakkı olduğuna inanarak, sektöre girdik. Zeytin İskelesi öncelikle kendimiz için dünya standartlarında zeytinyağı üreterek iç pazarda var olmayı amaçladı. Sonrasında da yaratılan katma değerin ülkemizde kalması açısından markalı ihracat stratejisini belirledi. Buna uygun olarak bugün hem iç piyasada hem de uluslararası pazarlarda satılan ‘Zeytin İskelesi’ ve ‘Olive Pier’ markalı ürünler aynı kaliteye sahip” diyor.
Patronumuz zeytinyağı
Cenikli, “Zeytin İskelesi, koyu renk cam şişede ve zeytinyağına uygun teneke ambalajlarda sadece natürel zeytinyağları, naturel sızma zeytinyağı, naturel birinci zeytinyağı ve organik naturel sızma zeytinyağı üretmektedir. Bugün bütün ulusal zincir mağazalarda varız, yerel marketlerle çalışmaya başlarken, bölgesel dağıtıcılıklar kurmaktayız. Böylece ürünlerimiz tüm Türkiye’de ulaşılabilir hale geldi. Ayrıca firmamız yeni bir yapılanma ile tamamen profesyoneller tarafından yönetilmekte, yani patronumuz zeytinyağı” diye konuşuyor.
Neden mutsuzluk
Cenikli, “Bütün dünyanın talep ettiği zeytinyağını üretebilen, birkaç ülkeden biriyiz. Üstelik dünya ikinciliği hedefimiz var, ağaç sayısı ve üretimimiz düzenli olarak artıyor. Yani herkesin mutlu olması gereken bir durum ama çiftçi mutsuz, sanayici mutsuz, ihracatçı mutsuz, tüketici mutsuz... Sürekli ‘sektörün sorunları’ toplantıları yapılıyor, hatta sektörün en eski markalarından birinin genel müdürü ‘...zeytin önümüzdeki yıl ağaçta kalır...ihtiyacın çok üzerinde zeytin ağacı dikildi ve yakında rekolte katlanarak artacak, fındıkta, sütte yaşadığımız olay belli...’ diyebiliyor. İşte sektörün en yeni markası olarak bu tespitten yola çıkan ‘Zeytin İskelesi’, yaratılan olumsuz havayı dağıtmak için, yeni hasat dönemi başlarken, zeytinyağının ne kadar değerli bir ürün olduğunu anlatmaya çalışıyor. Bu gerçeği kamuoyuna iyi ifade edebilmek maksadıyla ‘Kıymet Bilmek’ ilanını yayınlıyor. Bu pek alışılmadık ilan ile zeytinyağının en sağlıklı yağ olduğu, ülkemiz zeytinyağı üretiminin ve kalitesinin yükseldiği, sağlıklı
nesiller için de ağız tadımız için de hepimizin zeytinyağı tüketimini artırmamız gerektiğini vurguluyor. Sonuç olarak çiftçimizin, sanayicimizin, ihracatçımızın, tüketicimizin mutlu olması için  bir ‘Zeytinyağı Seferberliği’ne ihtiyaç var” değerlendirmesini yapıyor.Zeytinyağı iskelesi dünyaya açıldı

Haberin Devamı

 ÖZEL NOTUM
Özellikle son aylardaki gelişmelere bakarak söylüyorum. Firma esasında başarılar bir yana, zeytinyağında ortak düşünme ve ortak hareket sağlanmadığı sürece 2023 yılı hedefi olan 3,8 milyar dolarlık ihracat hayalden ibarettir. Üreticisi, tüccarı, sanayici ve ihracatçısıyla bu güzelim sektöre yazık oluyor, yazık!

TESCİLLİ MARKA
Zeytin İskelesi’nin tescilli markası Olive Pier, ABD’de naturel ve organik ürün satan zincir mağazalarda satılmaya başladı. Firma yine aynı marka ile Çin’e yaklaşık 10 bin şişelik ilk parti ihracatı gerçekleştirdi.
Fatih Cenikli şunları söylüyor: “Bilgimizi  ve uzmanlığımızı paylaşmak temel iletişim stratejimiz. 2013 yılında yine aynı strateji doğrultusunda iç tüketimin artırılmasına yönelik olarak, kaliteli zeytinyağı, her yemekte zeytinyağı, en sağlıklı yağ temalarını işleyerek bilgimizi paylaşmaya devam edeceğiz. Bu arada Zeytin İskelesi’nin tescilli markası olan Olive Pier ABD’de naturel ve organik ürün satan zincir mağazalarda (Whole Foods, The Fresh Market, Roots, Moms...) satılmaya başladı. Yine “Olive Pier” markası ile Çin’e ambalajlı olarak yaklaşık 10 bin şişelik ilk parti ihracatımızı gerçekleştirdik. Bu gelişmelerle gurur duyuyoruz. Ama daha yapacak çok işimiz var. Söz gelimi 2013 yılı Çin’de Türk yılı olarak kutlanacak. Dolayısıyla Zeytin İskelesi’nin başlamış.

Yazarın Tüm Yazıları