Tariş, 1.7 milyar dolarlık caddede

Güncelleme Tarihi:

Tariş, 1.7 milyar dolarlık caddede
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 23, 2004 00:00

TariÅŸ, Ta-Ze adını verdiÄŸi zeytinyağı butiÄŸini ABD'ye taşıyor. Åžirket, 30 Eylül'de Chicago'da yıllık 1.7 milyar dolarlık alışveriÅŸ hacmine sahip caddesi Michigan Avenue'de ilk maÄŸazasını açıyor.TARÄ°Åž, ABD'nin Chicago kentinde yılda 1.7 milyar dolarlık alışveriÅŸ hacmi olan Michigan Avenue'de maÄŸaza açıyor. TariÅŸ Zeytin ve Zeytinyağı BirliÄŸi BaÅŸkanı Cahit Çetin, ‘zeytinyağı butiÄŸi’ olarak tasarladıkları ‘Ta-Ze’ maÄŸazalarının Ä°zmir ve Ä°stanbul'dan sonra yurtdışında ilk kez Chicago'da açılacağını bildirdi.Chicago'nun en popüler caddelerinden olan ‘Michigan Avenue’ üzerindeki North Bridge Shopping Center'ın üçüncü katında bulunan maÄŸazayı 30 Eylül'de açacaklarını dile getiren Çetin, ‘franchise’ sistemiyle açılan maÄŸazanın yatırımcılığını ABD'de yaÅŸayan Seza ve Didem Tapban çiftinin üstlendiÄŸini kaydetti.Harrods maÄŸazasına girerek baÅŸladıkları dışa açılma sürecinde ÅŸu anda 28 ülkeye ürün gönderdiklerini kaydeden Çetin, şöyle konuÅŸtu: ‘Harrods'da gördüğümüz ilgi sonrası her yerden talep gelmeye baÅŸladı. Önümüzdeki hafta ilk yurtdışı maÄŸazamızı Chicago'da açıyoruz. ABD'de kendi markası ve konseptiyle kendi maÄŸazasını açan ilk Türk gıda ÅŸirketiyiz. Bu Türk çiftçisi ve kamuoyu için çok kuvvetli bir mesajdır. Ãœretimdeki dehamızı, ticarette de ortaya koymanın haklı gururunu yaşıyoruz. TariÅŸ, artık dünya markası olmuÅŸtur. 'Kooperatifler tarımla uÄŸraÅŸsın, ticareti bize bıraksın' diyenleri Harrods maÄŸazasında, Chicago'da göremiyorum. Biz buradayız onlar nerede?’ÖRNEK MODELÇetin, Dünya Bankası'nın ARIP (Tarım Reformu Uygulama) Projesi'nin getirdiÄŸi olumsuz koÅŸullara raÄŸmen baÅŸarılı olduklarını savunarak, TariÅŸ'in örnek model olarak alınması ve desteklenmesi gerektiÄŸini söyledi. 2000'de iç pazarda yüzde 11'lik payla 5'inci sırada yer alırken ÅŸu anda yüzde 29’la lider konuma geldiklerini söyleyen Çetin, ‘Türkiye'de Ä°talyan ve Ä°spanyol isimlerinin enteresanlığının arkasına sığınmadan delikanlı gibi kendi markasını kullanarak ürün satan ilk zeytinyağı firmasıyız. 3 yıl sonra dökme yaÄŸ ihracatını da bırakıp tamamen tüketici ambalajlı ürün satacağız’ dedi.Bir yıl hazırlandıkTARÄ°Åž Zeytin A.Åž. Genel Müdürü Fatih Cenikli, bir yıllık hazırlık süreci sonrası açtıkları Chicago MaÄŸazası sonrası ABD'de New York, Minnesota, Houston, California, Florida, Pennsylvania ve Washington; Avrupa'da da Norveç, Fransa, Ä°talya, Ä°ngiltere, Hollanda, Almanya, Belçika, Avusturya ve Macaristan'dan gelen talepleri deÄŸerlendireceklerini belirtti.Cenikli, Chicago'da zeytinyağı ve zeytin çeÅŸitlerinin yanında, incir ve üzüm çeÅŸitleri ile Türk yemek kültürüyle ilgili kitap ve aksesuarların da yer alacağını dile getirdi. Fatih Cenikli, yıl sonunda 8 bin tona ulaÅŸacak olan ihracatın yüzde 20-25'lik kısmının ambalajlı olduÄŸuna dikkat çekerek, ‘ABD'ye 5 bin ton ihracatımız var. Åžikago'da 3 yıl içinde yıllık 5 bin ton tüketici ambalajlı ürün satmayı hedefliyoruz’ diye konuÅŸtu.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!