OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 23, 2004 00:00
Tariş, Ta-Ze adını verdiği zeytinyağı butiğini ABD'ye taşıyor. Şirket, 30 Eylül'de Chicago'da yıllık 1.7 milyar dolarlık alışveriş hacmine sahip caddesi Michigan Avenue'de ilk mağazasını açıyor.TARİŞ, ABD'nin Chicago kentinde yılda 1.7 milyar dolarlık alışveriş hacmi olan Michigan Avenue'de mağaza açıyor. Tariş Zeytin ve Zeytinyağı Birliği Başkanı Cahit Çetin, ‘zeytinyağı butiği’ olarak tasarladıkları ‘Ta-Ze’ mağazalarının İzmir ve İstanbul'dan sonra yurtdışında ilk kez Chicago'da açılacağını bildirdi.Chicago'nun en popüler caddelerinden olan ‘Michigan Avenue’ üzerindeki North Bridge Shopping Center'ın üçüncü katında bulunan mağazayı 30 Eylül'de açacaklarını dile getiren Çetin, ‘franchise’ sistemiyle açılan mağazanın yatırımcılığını ABD'de yaşayan Seza ve Didem Tapban çiftinin üstlendiğini kaydetti.Harrods mağazasına girerek başladıkları dışa açılma sürecinde şu anda 28 ülkeye ürün gönderdiklerini kaydeden Çetin, şöyle konuştu: ‘Harrods'da gördüğümüz ilgi sonrası her yerden talep gelmeye başladı. Önümüzdeki hafta ilk yurtdışı mağazamızı Chicago'da açıyoruz. ABD'de kendi markası ve konseptiyle kendi mağazasını açan ilk Türk gıda şirketiyiz. Bu Türk çiftçisi ve kamuoyu için çok kuvvetli bir mesajdır. Üretimdeki dehamızı, ticarette de ortaya koymanın haklı gururunu yaşıyoruz. Tariş, artık dünya markası olmuştur. 'Kooperatifler tarımla uğraşsın, ticareti bize bıraksın' diyenleri Harrods mağazasında, Chicago'da göremiyorum. Biz buradayız onlar nerede?’ÖRNEK MODELÇetin, Dünya Bankası'nın ARIP (Tarım Reformu Uygulama) Projesi'nin getirdiği olumsuz koşullara rağmen başarılı olduklarını savunarak, Tariş'in örnek model olarak alınması ve desteklenmesi gerektiğini söyledi. 2000'de iç pazarda yüzde 11'lik payla 5'inci sırada yer alırken şu anda yüzde 29’la lider konuma geldiklerini söyleyen Çetin, ‘Türkiye'de İtalyan ve İspanyol isimlerinin enteresanlığının arkasına sığınmadan delikanlı gibi kendi markasını kullanarak ürün satan ilk zeytinyağı firmasıyız. 3 yıl sonra dökme yağ ihracatını da bırakıp tamamen tüketici ambalajlı ürün satacağız’ dedi.Bir yıl hazırlandıkTARİŞ Zeytin A.Ş. Genel Müdürü Fatih Cenikli, bir yıllık hazırlık süreci sonrası açtıkları Chicago Mağazası sonrası ABD'de New York, Minnesota, Houston, California, Florida, Pennsylvania ve Washington; Avrupa'da da Norveç, Fransa, İtalya, İngiltere, Hollanda, Almanya, Belçika, Avusturya ve Macaristan'dan gelen talepleri değerlendireceklerini belirtti.Cenikli, Chicago'da zeytinyağı ve zeytin çeşitlerinin yanında, incir ve üzüm çeşitleri ile Türk
yemek kültürüyle ilgili kitap ve aksesuarların da yer alacağını dile getirdi. Fatih Cenikli, yıl sonunda 8 bin tona ulaÅŸacak olan ihracatın yüzde 20-25'lik kısmının ambalajlı olduÄŸuna dikkat çekerek, ‘ABD'ye 5 bin ton ihracatımız var. Åžikago'da 3 yıl içinde yıllık 5 bin ton tüketici ambalajlı ürün satmayı hedefliyoruz’ diye konuÅŸtu.Â
button