Türk zeytinyağı ABD’ye yayılıyor

Güncelleme Tarihi:

Türk zeytinyağı ABD’ye yayılıyor
Oluşturulma Tarihi: Aralık 01, 2012 00:00

İzmir Tire merkezli zeytinyağı markası Zeytin İskelesi, ABD’nin ciro bazında 8’inci büyük zincir marketi Whole Foods’da ve The Fresh market zincirlerinde satılmaya başlandı.

Haberin Devamı

Zeytin İskelesi Genel Müdürü Fatih Cenikli, Whole Foods’un raf satışı yapabilmek açısından ABD’nin en zor zincir marketlerinden olduğunu söyledi. Cenikli, “Dünyadaki organik market trendlerini belirleyecek kadar prestije sahip Whole Foods’ta raf satışı yapabilmek çok önemliydi. Bir yıl süren laboratuvar ve tadım testlerinden sonra, satışa başladık. Amerikalılar yağımızı sevdi, 3 ayda 35 bin şişe sattık” dedi.

KANADA VE ÇİN’E SATIŞ

Cenikli kısa süre önce şirketin ortaklık yapısında değişikliğe gittiklerini de belirterek, şunları anlattı: “2009’da kurulan Zeytin İskelesi’nin, hisselerini daha büyük atılım yapmak amacıyla mevcut yatırımcılarından profesyonel yönetim olarak devraldık. İlk adım olarak da yurtdışına açılma stratejimizi geliştirdik. Zeytin İskelesi’nin İngilicesi olan Olive Piar markamızla Çin’e de ilk ihracatımızı yaptık. 10 bin şişe zeytinyağı sattık. Kanada’nın organik zincir marketlerine girmek üzere çalışmalarımız sürüyor.”

Haberin Devamı

1.5 LİTRE TÜKETİM

ABD’nin en büyük zeytinyağı ithalatçısı ülke olduğunu kaydeden Cenikli, Türk zeytinyağının özellikle marka olarak dünyaya açılmasında ABD’nin önemli bir basamak olabileceğine vurgu yaptı. Cenikli, “Türkiye’de kişi başı yıllık zeytinyağı tüketimi şu anda 1.5 litre. Bu rakam İspanya’da 16, Yunanistan’da 14, İtalya’da 20 litrelere yaklaşıyor. Türkiye de zeytinyağı üretebilen nadir ülkelerden biri. Sektörün gelişmesi ve dünyaya açılması için önce iç tüketimin artması lazım”
diye konuştu.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!