Milli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıPeter Hopkirk’ün ‘İstanbul’un Doğusunda Bitmeyen Oyun’ adlı kitabı, İngiltere ile Rusya arasında 19’uncu yüzyıl boyunca Orta Asya’da süren gizli savaşı konu alan ‘Büyük Oyun’un devamı niteliğinde. Bir roman gibi de okuyabilirsiniz; gerçeklikte olup biteni dile getiren bir anlatı gibi...
#Peter HopkirkHazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, ABD’li Ekonomist Jeremy Rifkin’in Cumhuriyet Halk Partisi (CHP) Genel Başkan Kemal Kılıçdaroğlu’nun danışmanı olmasını eleştirerek, “Bizler, ilim neredeyse alırız ancak ithal ekonomi komiserlerine asla bel bağlamayız” dedi.
#Nureddin NebatiHazine ve Maliye Bakanı Nureddin Nebati, CHP Genel Başkanı Kılıçdaroğlu'nun yeni ekonomi danışmanlarından ABD'li Jeremy Rifkin ile ilgili bir açıklamada bulunurken, 'Sayın Kemal Kılıçdaroğlu, bizler, ilim neredeyse alırız ancak ithal ekonomi komiserlerine asla bel bağlamayız.' ifadelerini kullandı.
#Hazine Ve Maliye BakanıEğitim ve öğretimin temel amaçlarından biri nitelikli bireyler yetiştirmektir. 21’inci yüzyıl becerileri olarak da bilinen bu becerilere göre; günümüzde nitelikli bir bireyin sahip olması gerektiği düşünülen temel becerilerden bazıları öğrenmeyi öğrenme, günlük yaşamda karşılaşılan problemleri çözme, etkili bir iletişim kurma ve bilimsel düşünme becerileridir.
#Konuk YazarFin eğitim sistemi tüm ülkelerin dikkatini üzerinde toplayan ve oldukça popüler olan bir eğitim sistemidir. Fin eğitim sisteminin bu kadar çekici ve popüler hale gelmesinin en önemli nedeni, hiç kuşkusuz Finlandiya’da eğitim gören öğrencilerin PISA gibi uluslararası sınavlarda gösterdiği başarıdır.
#Hakkâri ÜniversitesiDünya genelinde yer alan bazı akımların nedenleri farklılık gösterir. Yaşama yön veren bu akımları bilmek önemli bir kazanımdır. Özellikle idealizm dünya genelinde pek çok kişi tarafından da benimsenmiştir. İdealizm nedir? Tüm ayrıntıları ile sizler için derledik.
#İdealizm Nedir?Tüm dünyada olduğu gibi COVID-19 pandemisi Türkiye’de de eğitim kurumlarını derinden etkiledi. Hiç kuşkusuz yükseköğretim kurumları da bundan nasibini aldı. Diğer eğitim kurumları (ilkokul, ortaokul ve lise) gibi yükseköğretim kurumları da pandeminin yayılma hızını önlemek amacıyla yüz yüze eğitime ara verdi ve eğitim-öğretimde meydana gelecek kesintiyi bir nebze de olsa azaltabilmek için uzaktan eğitime geçti.
#Pandemi21’inci yüzyılla birlikte sanayi ve teknoloji oldukça gelişti, Endüstri 4.0 sonrası 5.0 dönemi sorgulanır hale geldi. Gelişmiş ülkeler tarafından 21’inci yüzyılda ihtiyaç duyulan insan profili yeniden tanımlandı. Problem üreten değil çözüm ortaya koyan, muhakeme gücü yüksek, teknolojiye hâkim, olabildiğince dil bilen ve takım çalışmasına uygun bireylerin yetiştirilmesi ön plana çıktı.
#EğitimYükseköğretim Kurulu Başkanı Prof. Dr. Yekta Saraç, YÖK Anadolu Projesi ile kıdemli üniversitelerin uzun yıllar içinde inşa ettikleri akademik ve inovatif birikimlerinin, gelişmekte olan genç üniversitelere açılacağını bildirdi. YÖK Anadolu Projesi, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'nde Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın katıldığı törende tanıtıldı. Törenin açılışında konuşan YÖK Başkanı Saraç, YÖK'ün çalışmaları hakkında bilgi verdi ve YÖK Anadolu Projesi'nin detaylarını paylaştı.
#YÖK Anadolu ProjesiCOVID-19 pandemisiyle birlikte öğretmenler, en çok laboratuvar ortamında verilen derslerin çevrimiçi (online) ortama taşınmasında sıkıntılar yaşadı. Özellikle laboratuvar şartları ve malzemeleri olmadan öğrencilerinin bazı fen kavramlarını etkin öğrenebilmesi ve becerilerini geliştirebilmesi için uygun öğrenme ortamlarını oluşturmakta zorlandılar.
#DeneyFeminist sanat tarihçisi Linda Nochlin ‘Kadınlar, Sanat ve İktidar’da, kadın sanatçıların yapıtlarının itibarını iade etmek veya kanona kadın sanatçılardan oluşan bir liste eklemekle değil, ideolojik bakımdan iktidarın nasıl işlediğini göstermekle ilgileniyor.
#Kadınlar Sanat Ve İktidarPamukkale Üniversitesi (PAÜ) Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Öğretim Görevlisi Hasret Kökten, korona virüs salgını sonrası dijital değişimin eğitim sisteminde kalıcı olacağı konusundaki tartışmalara değinerek, “Okul öncesi ve ilkokul gibi kritik kademelerde öğrenci ve öğretmen etkileşiminin yerini ve niteliğini dijital dünyanın öğelerinin alamayacağı açıkça görülmektedir” dedi.
#Eğitim‘Dönüşümler I-XV’, her ne kadar şair Publius Ovidius Naso’nun (MÖ 43-MS 17/18) ‘son okumasını’ içermeyen yapıt olarak kayıtlara geçmiş olsa da onun çok önemli bir eseridir. Yapıt göndermeleri ve mitolojik niteliği bakımından Heseidos ile Homeros’u çağrıştırır.
#Publius Ovidius NasoMilli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Ortaöğretimle ilgili yeni bir şey yapacağız. Eğitimde model olarak kabul edilen ülkelerdeki liselerde, 5-6 ders var. Bizde 16-17 ders var. Bu çok adil bir durum değil. Bizim çocuklarımız yüzeysel kalıyorlar, yönelmek istediği alanda derinleşemiyor. Bunu yeniden yapılandırmamız lazım. Hemen önümüzdeki yıl, 9. sınıflardan itibaren bu başlayacak. Bununla ilgili modelimizi de yaklaşık bir ay içinde Türkiye ile paylaşmış olacağız." dedi.
#EğitimMilli Eğitim Bakanlığı’nın (MEB), başarıyı yakalayabilmemiz için öncelikle bütün eğitimimizin ana su deposu, kaynağı olan eğitim felsefemizi daha da netleştirmesi gerekiyor. Çünkü eğitimde yol haritamızın belli olması için öncelikle ‘nasıl, ne için ve ne tür bir insan yetiştireceğiz?’ sorusuna felsefi olarak cevap vermek lazım.
#MEBHer takvim yılının sonunda “eğitimin bir yılının” nasıl geçtiği üzerine yazılar yazılır, değerlendirmeler yapılır. Bugünlerde 2017 yılında eğitimde neler olup bittiğinin uzunca bir kronolojik listesini pek çok gazetede bulabilir, televizyon programlarında izleyebilirsiniz.
#EğitimRakamların dilini Türkçeye en iyi çeviren kişilerden biri o. Herhangi bir yazısını okuduğunuzda “Bugün de bir şey öğrendim” diyebileceğiniz biri. Eğitim ve psikoloji alanında 100’e yakın bilimsel yayına imza attı. Yaptığı araştırmalarla dünyadaki en büyük eğitim araştırmaları derneği AERA gibi kurumlardan ödüller aldı. 2015’te ABD Bilimler Akademisi Komisyonu’na seçildi. Hürriyet’te haftalık köşe yazıları kaleme alan, New York Üniversitesi’nde (NYU) davranışbilim ve istatistik dersleri veren, eğitimden siyasete geniş bir alanda bilimsel çalışmalar yöneten Prof. Selçuk Şirin’le ‘Bir Türkiye Hayali’ isimli yeni kitabını konuştuk.
#Selçuk ŞirinTÜRKİYE’nin sorunlarının çözümünü dolar kur-faiz oranı terazisinde arayan siyasetçiler ve iş kesimi, birkaç haftaya kalmadan yine ‘ekonomi zirvelerinde’ konuşacaklar; “Türkiye katma değerli üretim yapmalı, kilo başı ihracat bedelimiz şu kadar dolar olmalı” diyerek. Oysa bunu sağlayacak ‘malzeme’, verimlilik ve nitelikli işgücü. İşgücünün de en büyük donanımı eğitim; bilimsel bilgi ve teknoloji, ölçme, test etme, iş bilme, sorun çözme, icat çıkarma üzerine kurulu.
#Uğur Gürses