E-ticaret platformlarına, kayıt dışılığı önlemek için Maliye adına vergi toplama yetkisi veriliyor. TBMM’de Genel Kurul’da görüşülmesi beklenen vergi paketiyle Trendyol, Hepsiburada gibi platformlar, kendilerine mal ve ürün sağlayan 300 bin tedarikçi firmadan vergi güvenliğini sağlamak amacıyla stopaj kesecek.
#VergiTMSF’nin kayyım olduğu sosyal medya fenomenlerine ait şirketlerin e-ticaret sitelerindeki ürün satışları yeniden başlıyor. Fon 39 şirketteki çalışanların maaşını ödemeye başladı. Polat çiftinin franchise verdiği 100’ü aşkın firma da hizmetine devam edecek.
#TMSFBir seyahati sırasında kültürel mirasımızın zenginliğini fark eden girişimci İlker Vardarlı, “Her birine fiziksel olarak gitmek mümkün olmasa da, bu hikâyeleri evlere götürebiliriz” diyerek yola çıktı. Çocuklar için kültürel mirasları kutu oyunlarına dönüştüren Vardarlı, 2019 yılında kurduğu Arkerobox ile 45 bin çocuğa ulaşmayı başardı. Fiziksel oyunlardan sonra mobil oyunlar dünyasında da büyümeyi hedefleyen girişim, 2026 yılına kadar farklı coğraflarda 1 milyondan fazla çocuğa ulaşmak istiyor.
#OyuncakZeytinyağı fiyatlarının yükselmesiyle sahtecilik çoğaldı. Fırsatçılar zeytinyağı olarak farklı yağlardan oluşan karışımları satıyor.Gıda Mühendisi Nurten Sırma, "Gerçek zeytinyağının kokusu, tadı, lezzeti önemli.Zeytin kokusu veya içildiği zaman boğazı yakan bir raiyalı tadın gelmesi beklenir; bazen sahteciler de bu yolu kullanabiliyorlar. Yani zeytinin kokusu, tadı, rengi kimyasal olarak taklit edilebilir." diye konuştu. Sırma, "Dolayısıyla markasını bilmediğimiz denetlenmeyen bir yerden almak risklidir. O nedenle pazardan almak güvenilir bir yol değil." dedi.
#Zeytinyağı‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımZeytinyağ fiyatları rekor kırıyor. Hal böyleyken e-ticaret platformlarında 5 litresi 300-400 liraya satılan zeytinyağları şüphe uyandırıyor. Yağlar farklı ‘birlik’ ve ‘vakıf’ isimleri ile satılıyor. Ege’deki ticaret borsaları bu satıcıların dolandırıcı olduğunu, en ucuz zeytinyağının 160-180 lira olması gerektiğini söylüyor. Yağları satan birlik yetkilileri ise “Biz yağımıza güveniyoruz. Yağın asidiyle oynayıp maliyeti düşürüyoruz. Biz ucuz değiliz diğerleri pahalı” diyor.
#Ucuz ZeytinyağıElektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) Başkan Yardımcısı ve PttAVM.com Genel Müdürü Hakan Çevikoğlu, Haliç Kongre Merkezi’nde düzenlenen Perakende Günleri’nde “Uzak pazarlara Türk ürünlerinin ihracatı-Çin Türkiye Premium Mağazaları” konulu sunum yaptı.
#Çin6 Şubat depreminden bu yana binlerce personelle bölgeye odaklandıklarını söyleyen Hepsiburada CEO’su Nilhan Onal Gökçetekin, “Bir iki ay değil biz orada yıllarca kalmak, değer yaratmak durumundayız. Bölgenin yaralarını mutlaka ve mutlaka ekonomik bir seferberlikle, istihdamla saracağız dedik ve kampanya başlattık. 10 bin tane girişimci yaratacağız. 10 bin tane KOBİ’ye destek vereceğiz. Bizim 10 bin esnafa yaratacağımız bu destek 120 bin kişilik istihdam sağlayacak. 500 bin kişinin geçimine katkı sağlayacak. Ayrıca kadın kooperatifleri ile işbirliği içinde 5 bin kadın girişimciye ulaşacağız. Bölgede 10 milyar liralık ticaret hacmi yaratacağız ve yaratmadan da bölgeden çıkmayacağız” dedi.
#DepremÜlkenin üzerine bir kâbus gibi çöken, yüzyıllardır yaşanmamış şiddette gerçekleşen, çok büyük kayıplar verdiğimiz Hatay ve Kahramanmaraş depremlerinin üzerinden tam 34 gün geçti. Hepimiz biliyoruz ki bu zorlu dönemi aşmak, yaraların sarılmasını sağlamak hiç kolay değil.
#Müge AkgünTüm dünyada markaların büyük indirimlerle adeta alışveriş çılgınlığı yarattığı ‘Muhteşem Cuma’ indirimlerinden yararlanmak isteyenler, Türkiye’nin birçok şehrindeki AVM’lere akın etti. Mağazaların önünde uzun kuyruklar oluştu, indirimli ürünler kapanın elinde kaldı. TÜİK’e göre, son bir yılda yüzde 41 artan kıyafet enflasyonuna işaret eden BMD Başkanı Öncel, “Enflasyon nedeniyle hızla artan fiyatlar, bu hafta mağazalarımızda önemli oranda düştü” dedi.
#AVMKimyager Özlem Erarslan, babasının hastalığı ve prematüre doğan bebekleri için araştırma yaparken yüksek polifenollü zeytinyağını keşfetti. Önce ailesi için kolları sıvadı, talep artınca markasını kurdu. 40 metrekare bir dükkânda başlayan yolculuk bugün ülke sınırlarını aştı. Erarslan, Ravla markası ile ürettiği zeytinyağı, bal, tarhana, besleyici şurup gibi birçok ürünü hem e-ticaret kanalıyla 81 ile yolluyor hem de ihracat yapıyor. Avrupa’da yoğun ilgi gören ürünlere Ortadoğu pazarından da talep geldi. Hedef ise süper besinlerle global bir marka yaratmak.
#Özlem ErarslanÇevre duyarlılığı, bilinçli tüketim ve yükselen fiyatlar tüketim alışkanlıklarını değiştirdi. Artık tüketiciler ikinci el ürün kullanıyor ve bunu gizlemiyor. Tüm dünyada artan ikinci el lüks ürün tüketimi, Türkiye’de de hızla yayılıyor. Bu alanda faaliyet gösteren e-ticaret platformları da aldıkları yatırımlarla büyümeye ve daha geniş kitlelere ulaşmaya başladı.
#Lüks14 Şubat artık sadece sevgililerin değil, siber suç aktörlerinin de iple çektiği bir gün. Birçok çiftin birbirlerine hediye almak için online platformlarda indirimleri kovaladığı bu güne özel olarak hacker’ların tuzakları da internet kullanıcılarını bekliyor.
#Sevgililer GünüYargıtay, milyonlarca tüketiciyi yakından ilgilendiren bir karar verdi. Bilinen bir e-ticaret sitesi üzerinden pasta siparişi veren tüketiciye teslim edilen üründe sigara izmariti çıktı. Tüketici, kendisine ayıplı mal gönderildiğini belirterek ödediği paranın iadesini istedi. Tüketici mahkemesi talebi haklı buldu. Yargıtay ise, “E-ticaret sitesi aracı. Ayıplı maldan sorumlu tutulamaz” diyerek mahkemenin kararını bozdu.
#İnternet AlışverişiTicarete ilgisi ilkokul çağlarında başlar. Manavlara kese kağıdı da satar, sınıf arkadaşlarına kola da. Tevfik Bilsev, lisenin ardından da edindiği sermayeyle İzmir Bornova’da dükkan açar. Televizyondan bisiklete, oto teybinden ütü masasına birçok ürünün ticaretini yapar. Tevfik Bilsev, 2015’te ise fast food sektöründe global bir markanın bayiliğini alır. 2019’da Ferdi Baba’ya ortak olan Tevfik Bilsev, 2020’de ise restoran ayağında Fabrice’i kurar. Bugün beyaz eşya ve elektronik perakendesi ile gıda alanında 10’larca mağazayla yoluna devam eden Tevfik Bilsev’in gündeminde ise Fabrice ve Ferdi Baba’yı yurtdışına taşımak var.
#1Ödemelerini çekle alan firmaları yakından ilgilendiren ilginç bir olay soruşturma konusu oldu. Sahibi olduğu 5 mağaza ve e-ticaret platformları üzerinden ürün satan Ali D., tekstil ürünleri ürettirdiği firmaya olan borcunun bir bölümü için 1.6 milyon liralık iki çek kesti. Alacaklı firmanın iki ortağı çeki bankaya verdi ancak ortaklar para almayı beklerken, Ali D. iddiaya göre parayı hesabına göndertti. Soruşturma başlatan savcılık, bankadan kamera kayıtlarını istedi.
#Gazetehaberleri