Paylaş
‘Doğru kampanya ve doğru yaklaşım’ konusunda kafa yoranlar alternatif yaratmaya çalışıyor. Bu hazırlıkların yürütüldüğü yerlerden biri de iktidar partisi. Farklı araştırma şirketleri üzerinden hazırlıklar yapıldığını biliyoruz. Bir grup, çalışmaların daha gerçekçi temeller üzerinden yürütülmesini hedefliyor. Örneğin toplumda egemen olan ruh halinin analiz edilmesi gibi. Ayrıca negatif alanların listelenmesi, toplumdaki bıkkınlık ve tükenmişlik duygusunun ortadan kaldırılması için neler yapılması gerektiğinin araştırılması, genel havanın değişmesi için atılması gereken adımlar tartışılıyor.
Seçim kampanyasında pandemi ve savaş gibi koşulların yarattığı olumsuzluk kullanılacak. Diğer taraftan diplomasi, savunma sanayi gibi alanlarda atılan adımlar ön plana çıkarılacak. ‘Kötü günleri birlikte atlatacağız’ vurgusu üzerinden gidilecek. ‘Demokratikleşme, yargı, ekonomi, insan hakları’ gibi konular ise henüz arafta. ‘Fedakârlık, mütevazılık, dayanışma’ gibi duyguların öne çıkarılması planlanıyor. Yani biraz “Yiğidi öldür ama hakkını yeme” üzerinden gitme planı yapılıyor. Tutarsa tabii...
ÇEYİZ İNTERNETTEN
DÜĞÜN alışverişine çıkmak neredeyse tarih olmak üzere. Artık evlenme hazırlığı içinde olanlar, damatlık ve gelinlik hariç, her ihtiyaçlarını e-ticaret üzerinden satın alıyor. Bu konuda yapılan araştırmalar, beyaz eşyadan küçük ev aletlerine çeyiz olarak nitelendirilen her türlü ürünün internet üzerinden satın alınmasında ciddi artış olduğunu ortaya koydu. Sanal âlemde bu konuda yarış o kadar kızıştı ki, alışveriş sitelerinin yaz aylarında artan düğünler nedeniyle kampanyalar başlattıkları ortaya çıktı. Verilere göre, genel olarak bir yıl içerisinde 600 bine yakın çift evleniyor. Pandemi döneminde bu rakamda ciddi gerileme oldu. İnternetten yapılan çeyiz alışverişlerinde kahve makinesi, blender gibi elektronik küçük ev aletleri başı çekiyor. Tencere, tava, çatal-kaşık takımı gibi pişirme ve yemek araçları ikinci sırada yer alıyor. İnternetten mobilya alımı diğer ürünlere göre daha sınırlı. E-ticaret üzerinden büyük oturma ve yatak grupları yerine daha çok, sehpa, gardrop, masa gibi tekli ve küçük mobilya alımları yapılıyor. Sanal ticaret bu kadar yoğunlaşınca yasalarının revize edilme ihtiyacı da doğdu. Aylardan beri üzerinde çalışılan e-ticaret yasası yakında TBMM’ye gelecek. İşin uzmanlarının bir uyarısı var. Bu tür alışverişlerde, “güven damgalı e-ticaret platformları” tercih edilmeli. Düğün öncesi kimsenin tadı kaçmasın.
DEVLETE SIĞINMAK
ŞİDDETE maruz kalan kadın ve çocukların korunması için yapılanları merak eden İYİ Parti Eskişehir Milletvekili Arslan Kabukcuoğlu, konuyu Meclis gündemine taşındı. Hem ilgili bakanlıkların hem de yetersiz oldukları tartışılan belediyelerin neler yaptıklarını sordu. Ortaya, Türkiye genelinde sığınma evi tablosu ve buralarda yapılan çalışmaların fotoğrafı çıktı. Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı’nın verilerine göre, 81 ilde 112’si bakanlığa bağlı olmak üzere toplam 149 kadın sığınma evinde 3 bin 624 kapasiteyle hizmet veriliyor. En az 10 bin yatak kapasitesi olması gerektiği belirtiliyor. Son dönemde İstanbul Büyükşehir Belediyesi 4 yeni sığınma evi açtı.
Verilen yanıt, TBMM Kadına Şiddetin Önlenmesi Komisyonu raporunda, belediyelerin sorumluluklarını yerine getirmediğiyle ilgili saptamaların doğru olduğunu gösteriyor. Bakanlık, bu merkezlerde kadınlara iş kazandırma çalışmaları yapıldığı, ebeveynlik becerileri, kadın hakları, stresle baş etme teknikleri konusunda dersler verildiği bilgisini paylaştı. Sığınma evlerinde “gizlilik ihlalleri, kalış süresinin yetersizliği, 12 yaşından büyük erkek çocukların alınmaması” gibi sorunlar ise halen sürüyor.
Paylaş