Güncelleme Tarihi:
Kimi evini kimi fabrikası kimi de dükkânını kaybetti. Bazı esnaf ve üreticiler ise kısa sürede üretime tekrar başlamak için girişimlerde bulundu. Bu süreçte e-ticaret platformları onların en büyük desteklerden biri haline geldi. Özellikle deprem bölgesindeki üretici ve satıcılar için kullanılan ‘deprem bölgesinden satıcı’ etiketi önemli bir farkındalık sağladı. Trendyol’un paylaştığı bilgilere göre ‘afet bölgesinden satıcı’ etiketi sayesinde bölgedeki satıcılarının satış hacmi deprem öncesine göre 1.6 kat arttı.
PAYI YÜZDE 80’E ÇIKTI
Gaziantep’te bebek ürünleri satan bir dükkânı işleten Taner Çil, “Depremle birlikte çok olumsuz bir süreç başladı. Hem işimizle alakalı hem de yakınlarımızla alakalı bir endişe ve korku yaşadık. Evden çıktığımızda yanımızda hiç para yoktu. İlk günler borçlarımızı nasıl ödeyeceğimizi, işçilerimize nasıl maaş ödeyeceğimizi düşündük, durduk. Deprem öncesi satışlarımız yüzde 40 mağaza, yüzde 60 e-ticaret şeklindeydi. Şimdi ise e-ticaretin payı yüzde 80’e geldi. E-ticaret sayesinde çok farklı bir ivme yakaladık. İnsanlar deprem bölgesi etiketini görünce daha fazla alışveriş yaptı” dedi.
SATIŞLAR YÜKSELDİ
Gaziantep’te halı üretimi yapan Fatih Erkent ise satışlarının deprem bölgesi etiketi sayesinde yüzde 40 arttığını dile getirdi. Şirketin dördüncü kuşak temsilcisi olduğunu söyleyen Erkent, “Biz normalde halı üretimi yapıyoruz. Ancak kullandığımız kumaş battaniye kumaşı. Depremin hemen ardından halı üretimine ara verip elimizdeki kumaşlarla battaniye üretimine giriştik. 70 bin battaniye ürettik ve AFAD ile organize olduk” dedi. Bölgedeki üreticiler için e-ticaret platformlarının oldukça önemli bir destek gücüne sahip olduğunu anlatan Erkent, “Özellikle bizim deprem bölgesinde üretim yaptığımıza dair etiket müşterilerde farkındalık oluşturuyor. E-ticaretteki satışlarımız ciddi derecede etkilendi. Komisyonların alınmaması, ödemelerin hemen gerçekleştirilmesi bu bölge için çok önemliydi” ifadelerini kullandı.