Millî Eğitim Bakanlığı (MEB) ve TOBB Türkiye Eğitim Meclisi tarafından düzenlenen Özel Okullar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bilgilendirme Toplantısı, Bakan Yardımcısı Ömer Faruk Yelkenci’nin katılımıyla yapıldı.TOBB ETÜ’de düzenlenen Özel Okullar Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli Bilgilendirme Toplantısı’nda konuşan Bakan Yardımcısı Yelkenci, yeni müfredatın 2014 yılında başlayan bir süreç olduğunun altını çizerek on yılda ciddi bir ihtiyaç analizi yapıldığını belirtti. “Bu süreçte Bakanlığımızın her bir biriminde bulunan izleme ve değerlendirme daireleri, eğitimin her alanında birçok veri üretti” ifadelerini kullanan Yelkenci, “Bize uzun vadeli, en az elli yüz yıllık projeksiyonda gerekenler nelerdir? Atmamız gereken adımlar nelerdir? En başta bu soruyu sormamız gerekiyor” dedi.
#MebMilli Eğitim Bakanlığı tarafından ‘Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli’ adıyla hazırlanan yeni müfredat taslağı getirdiği pek çok değişiklikle beraber tartışmalara da neden oldu. Yeni müfredatın koordinatörlük görevini üstlenen Prof. Dr. İlker Cırık ve eğitim uzmanları taslağı Hürriyet’e değerlendirdi.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıMilli Eğitim Bakanlığı'nca, tüm öğretim kademelerindeki zorunlu derslere ait "Türkiye Yüzyılı Maarif Model" kamuoyunun görüşüne sunuldu. Yeni müfredat taslağı için internet sitesi üzerinden bir hafta süresince görüş bildirilebilecek. Yeni müfredat, gelecek eğitim öğretim yılından itibaren okul öncesi, ilkokul birinci sınıf, ortaokul beşinci sınıf ve lise dokuzuncu sınıflarda kademeli şekilde uygulanmaya başlanacak.
#Milli Eğitim BakanlığıÖğrenme sürecinde bireyin çaba göstermesi ve öğrenmek için var olan potansiyelini ortaya koymaya çalışması bu süreçteki en önemli parametrelerden birini oluşturur. Buna karşılık öğrenme sadece bir görev, iş ya da dışsal olarak yönlendirilen bir süreç olarak görüldüğünde ise öğrenciler çoğunlukla öğrenme sürecinden duygusal olarak uzaklaşır.
#Konuk YazarDünyanın farklı yerlerinde öğretmenlerin ve okul yöneticilerinin mesleki gelişimleri üzerine araştırmalar yapan Berkeley’li profesör Özge Hacıfazlıoğlu, meslektaşlarına kariyerlerini küresel ölçeğe taşımaları için altın niteliğinde 15 tavsiyede bulundu...
#Berkeleyİklim değişikliği ve çevre konusunda çocukları, gençleri daha fazla bilinçlendirmek için hem kamu hem de özel sektör birçok projeye imza atıyor. Geçtiğimiz günlerde de bunun bir örneği Milli Eğitim Bakanlığı ve Hayat Holding işbirliğinde hayata geçen Ekolojik Okuryazarlık Eğitim Projesi oldu.
#İklim DeğişikliğiTüm dünyada olduğu gibi maalesef ülkemizin okullarında da her gün çocuklar okul bahçesindeki zorbaca davranışlara maruz kalıyor; tehdit ediliyor, alay ediliyor ve eziyete uğruyor. Bazı çocuklar için zorbalık, büyümenin bir parçası olarak kabul etmeleri söylenen bir yaşam gerçeği şeklinde görülüyor. Zorbalık davranışlarını ortaya çıktıkları anda fark edip durdurmakta başarısız olunduğunda, çoğu zaman fark etmeden şiddet teşvik edilmiş olur.
#Konuk YazarGençlerin karakter gelişimiyle ilgili çabaların Antik Yunan’a kadar uzandığını görüyoruz. 19. yüzyılın sonlarına kadar eğitimin önemli amaçlarından biri, karakteri şekillendirmekti. Tarihsel süreçte öncelikle dini kurumlara devredilen karakter eğitimi sonraları okullarda devletin bir görevi olarak iyi vatandaş yetiştirme hedefi ile sunulmaya başlandı. Bu programlara çoklukla sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin de eklendiğini görebiliyoruz. Örneğin İngiltere’de öğretim programında öğrencilerin sosyal, duyuşsal ve davranışsal becerilerinin geliştirilmesine yönelik olarak ‘Kişisel, Sosyal ve Sağlık Eğitimi’ adında bir ders mevcuttur ve okullarda davranış ile öğretim programı arasında bağlantılar kurulur.
#Konuk Yazarİnsanlığın var oluşundan beri iyi insan yetiştirme kavramının da var olduğu söylenebilir. Ancak insanlık olarak bu konuda pek de başarılı olduğumuz sözlenemez. Dünya üzerinde sosyal, ekonomik, siyasal, teknolojik vb. ne kadar problem varsa bunların çoğunda insan faktörü vardır.
#Konuk YazarEğlenmek sosyal bir varlık olan çocuğun temel haklarından biri. Bu hak, çocukların insan olarak haklarını güvence altına alan Birleşmiş Milletler Çocuk Haklarına Dair Sözleşme’nin 31’nci maddesinde “Taraf Devletler çocuğun dinlenme, boş zaman değerlendirme, oynama ve yaşına uygun eğlence (etkinliklerinde) bulunma, kültürel ve sanatsal yaşama serbestçe katılma hakkını tanırlar” şeklinde belirtiliyor.
#Konuk Yazar8’inci Eğitim Teknolojileri Konferansı (ETP22) “Öğrenmenin Dijital Evreni” temasıyla gerçekleşti. Türkiye Özel Okullar Derneği IT Komisyonu tarafından düzenlenen ve 2 bin kişinin takip ettiği Eğitim Teknolojileri Platformu’nda bu yıl 100 sunum yapıldı.
#ETP22Oyun. insanlık tarihi boyunca çocuğun en sevdiği bıkmak ve bilmediği uğraşı olmuştur. Tüm gün oyun oynayan ya da oynamak isteyen çocuklarınızın boş vakit geçirdiğini ya da sadece eğlendiğini sanıyorsanız yanılıyorsunuz demektir. Çünkü bir çocuğun sevgiden sonra gelen en önemli ihtiyacı olan oyun, çocukların gelişiminin de en büyük destekçisidir. Tarihin en eski dönemlerinden beri oyun ve oyuncaklar, çocuğun günlük yaşamının odak noktasında yer alır. Oyuncağın ve oyunun tarihi insanlık tarihi kadar eskidir. Aynı zamanda, oyun ve oyuncaklar, ortaya çıktıkları dönemlerin günlük yaşamına ayna tutan sessiz tanıklardır. Zamana ve kültüre coğrafyaya göre değişir ama yok olmazlar..
#DOÇ. DR. NALAN KURU KİMDİR?Kahvaltılık gevrek üreticisi Kellogg, Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı ve Migros iş birliği ile çocukların eğitimine destek verdi. Gerçekleştirilen sosyal sorumluluk projesi kapsamında Ankara, Antalya, Batman, Bursa, Denizli, Eskişehir, Giresun, İstanbul ve Mardin’de yaşayan ihtiyaç sahibi bin çocuğa ücretsiz tablet bilgisayar dağıtıldı.
#KelloggAnne ve babalar çocuklarının yaşamlarında sağlıklı, mutlu ve başarılı olmalarını isterler. Bu doğrultuda, çocuklarını okul yaşamında ve öğrenme sürecinde desteklemeleri; onların gerekli yaşam becerilerini kazanmalarında ve başarılı olmalarında temel oluşturur. Öğrenme sosyal bir ortam içinde gerçekleşir. Öğrencilerin okulda başarılı olmalarının yanında; sosyal ilişkiler kurma, duygularını yönetme gibi gerekli yaşam becerilerini kazanmalarında sosyal-duygusal öğrenme becerilerinin önemi büyüktür.
#PROF. DR. ÇİĞDEM ŞAHİN TAŞKIN KİMDİR?Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) tarafından hazırlanan Eğitim YA DA Eğitim Dergisi'nin 10’uncu sayısı yayımlandı. Dergi, yeni sayısında ‘Sosyal ve Duygusal Beceriler’ başlığını ele alıyor. Derginin içeriğinde duygularımızı, davranışlarımızı ve sosyal iletişimimizi yönetme becerilerimize dikkat çekiliyor.
#MEBTEGV’in düzenlediği 4. Uluslararası Nirun Şahingiray Eğitim Forumu, 22 Mayıs’ta açılış konuşmaları ve paneller, 24-28 Mayıs tarihleri arasında ise paralel oturumlarla yapılacak. Türkiye’nin önde gelen iş insanlarından ve miras bağışçısı Nirun Şahingiray anısına düzenlenecek çevrimiçi etkinliğin bu yılki ana teması, “21. Yüzyılda Değişen Öğrenme Kültürü- Değişim hiç bu kadar gerçek olmamıştı” olarak belirlendi
#Nirun ŞahingirayKahvaltılık gevrek ve atıştırmalık üreticisi bir marka, ‘Gelecek Onların Elinde’ sloganından yola çıkarak Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV) ve Migros işbirliğiyle ihtiyaç sahibi çocukların eğitimine ve öğün ihtiyacına destek oluyor. Markanın bu yolculuktaki hedefi, 1000 çocuğa bin tablet vermek.
#TegvKoronavirüs salgını nedeniyle çocuklarımız okullarından, öğretmenlerinden, arkadaşlarından çok uzun süredir ayrı kaldı. Milli Eğitim Bakanlığı’nda (MEB) yüz yüze eğitim için okulların açılmasına yönelik çalışmalar hızlanırken, 25 yıldır 3 milyon çocuğun nitelikli eğitimle buluşmasına vesile olan Türkiye Eğitim Gönüllüleri Vakfı (TEGV), uzaktan eğitim çalışmalarına başlıyor.
#Uzaktan EğitimÇin’de ortaya çıkan ve kısa sürede dünyada 5.5 milyondan fazla kişiye bulaşan yeni tip koronavirüsün yol açtığı Covid-19 hastalığının adını duymayan, neredeyse bir şekilde etkilenmeyen kimse kalmadı. Hastalığın seyrine bakıldığında bu günlerde Türkiye dahil bazı ülkelerin salgını kısmen kontrol altına aldığı, toplumsal yaşamın normale dönmesi için yapılması gerekenlerin planlandığı ve yapılan planların kademe kademe uygulanmaya başlandığı görülüyor.
#MebTÜSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Simone Kaslowski “Sosyal duygusal becerileri güçlü olarak yetiştirilmiş yeni kuşakların, işteki ağırlığı arttıkça hem kurum kültüründe kendilerinden bir parça bulmaları hem de bu kültürü geliştirmeleri kolaylaşacaktır” dedi.
#TÜSİADÖğretmen Akademisi Vakfı (ÖRAV), Ashoka Türkiye ile işbirliği yaparak, 'Fark Yaratan Sınıflar' projesi kapsamında yeni bir eğitim içeriğini hayata geçirdi. ÖRAV’ın eKampüs platformunda yayınlanacak eğitim programı, uzaktan eğitim aracılığıyla binlerce öğretmene ulaştırılacak.
#Öğretmen Akademisi Vakfı