Türk Hava Yolları uzun bir süre önce kokpitte uyguladığı önemli bir kuraldan vazgeçti. Özellikle iki pilotlu uçuşlarda, pilotlardan biri kokpitten çıkınca yerine kabin ekibinden bir kişinin içeri girmesi kuralından çeşitli bahanelerle vazgeçildi. Ve yaşanmış olaylardan alınan tüm dersler unutuldu.
#Türk Hava YollarıPandeminin etkisiyle havayolu yolcuları çok daha fazla sıkıntılı olmaya başladı. Kimsenin, yanındaki yolcuya tahammülü yok. Kabin tasarımcıları da bunun farkında. Şirketler her yolcuya bir özel alan oluşturabilmek için sınırları zorluyor. Yeni koltuklar ciddi bir rekabet oluşturabilir.
#THY- Cumhurbaşkanı Erdoğan, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla vereceği resepsiyonda, toplumun farklı kesimlerinden başarıları ve yaşam hikayeleriyle gündeme gelen kadınları ağırlayacak- Ayakkabı boyacılığıyla çocuklarını okutan Çankırılı Sevim Koçak, apartmandaki yangında 44 yıllık yatalak eşini bırakmayan İstanbullu Mahinur Tunca, uçakta nefes borusu tıkanan 21 aylık bebeğin hayatını kurtaran kabin memuru Sinem Aydemir, Türkiye'nin ilk kadın akrobasi pilotu Eskişehirli Semin Öztürk, ambulans şoförü Bursalı Hülya Durmaz, görme ve işitme engelli 85 yaşındaki yatalak hastaya akrabalık bağı bulunmamasına rağmen yıllarca bakan Konyalı Leyla Ildırlı, Cumhurbaşkanlığı Külliyesi'ne konuk olacak- Evlat edindiği engelli Enes'e kimsenin kendisi gibi bakamayacağı düşüncesiyle üzülerek resepsiyona katılamayacağını bildiren Konyalı Harmankaya, durumundan haberdar olan Erdoğan'ın talimatıyla yeniden çağrıldığı programda ailesiyle yer alacak- Resepsiyonda, 86 yaşındaki Mersinli Meziyet Coşkun, başbakanlığı döneminden bu yana Cumhurbaşkanı Erdoğan için yazdığı şiirleri sunacak
Pilot veya kabin memuru olup, ülke ülke gezmek, aynı zamanda iyi bir maaşa kavuşmak birçok gencin hayali. Havacılık sektörünün hızla büyümesi de gençlerin bu alana olan ilgisini artırıyor. Her yıl yaklaşık 500 pilot, 2018’e kadar ise 10 bin yeni kabin memuruna ihtiyaç olacağı tahmin ediliyor. Sektör çalışanları ise dışarıdan çok cazip görülen havacılık sektörünün pek çok dez avantajı da içinde barındırdığını söylüyor. İşte avantaj ve dezavantajları ile havacılık sektörü.
Dünyanın tek uçan göz hastanesi Orbis, DC10 uçağı ile 2020 yılına kadar görev yapacak. Böylece 2020'de dünyada hizmetteki tek DC10, Orbis'in uçağı olacak. Artık havayollarından da emekli olmaya başlayan üç motorlu DC10, yerini daha yeni nesil, geniş gövdeli ve uzun menzilli bir yolcu uçağına bırakacak.