Ahlak eğitimi çocuk doğduğu andan itibaren başlar. Din eğitimi için belli bir yaş gözetilir. Ahlak eğitimi aslında son zamanlarda popüler olan değerler konusuyla paraleldir. Ahlak eğitimi, iyi insan olmak, hak gözetme, toplumun değer yargıları içinde davranma, saygılı olmak, yalan söylememek gibi sayabileceğimiz birçok değeri kapsar. Ailelerin çocuk doğduğu andan itibaren kendi yaşam şekilleriyle çocuklara farkında olmadan verdikleri bir eğitim şeklidir.
#Çocuklarda Din EğitimiHayatın her yerinde kendimizi nasıl ifade ettiğimiz ve karşı tarafın bizi nasıl anladığı büyük önem taşıyor. Kendini ifade etme ve karşıya anlatma çabası kişiden kişiye değişse de öncelik her zaman nezaket, ölçülülük ve kibarlığındır. Eğer toplumun her aşamasında bu anlayış geçerliyse medeniyetten söz edilebilir.
#Önce Fair Play!Huizinga, 1938 yılında yazmış olduğu Homo Ludens (Oyun Oynayan İnsan) adlı etkili ve bir o kadar da önemli eserinde oyunbozanı; oyuncular topluluğunun varlığını tehdit eden ve hemen oyundan atılması gereken kişi olarak betimler. Hatta insan kendisine hata yapan pek çok kişiyi bile affederken bir oyunbozanı asla affetmemektedir der.
#Konuk YazarÇocuk hareket etme ihtiyacıyla doğar. Peki biz eğitimciler ya da veliler çocuğun bu ihtiyacını ne kadar ve hangi yollarla karşılıyoruz? Bu sorunun cevabını almak için ‘Aktif Yaşam Derneği’nin (2013 - 2020) raporundan Türkiye’nin fiziksel aktivite düzeyini incelemekte yarar var. Bu rapora göre Türkiye’de her 3 kişiden yalnızca 1’i yeterli miktarda fiziksel aktivitede bulunuyor.
#Konuk Yazarİnsanlığın var oluşundan beri iyi insan yetiştirme kavramının da var olduğu söylenebilir. Ancak insanlık olarak bu konuda pek de başarılı olduğumuz sözlenemez. Dünya üzerinde sosyal, ekonomik, siyasal, teknolojik vb. ne kadar problem varsa bunların çoğunda insan faktörü vardır.
#Konuk YazarPaylaşma duygusu doğuştan gelen bir duygu değildir. Ancak zaman içerisinde deneyimlerle ve öğrenme yoluyla kazanılabilir. Çocuklar hayatın ilk yıllarında sadece kendi istek ve ihtiyaçlarını gidermeye odaklıdır ve benmerkezci bir dönemdedirler. Bu bencillik değil, hayatta kalma güdüsüdür. 2 yaş grubundaki çocuklarda, en çok duyduğumuz sözcükler “ben” ve “benim” kelimeleri olabilir. Dünya benim etrafımda dönüyor diye düşünen çocuk gelişirken yeni bir kavramla tanış(tırıl)ır: Paylaşmak.
#Konuk YazarÜlkemizde vakaların görülmeye başlamasıyla Kovid-19 salgını toplumun her kesiminden bireylerin hayatını etkilemeye başladı. Okullar kapandı, sokağa çıkma yasakları başladı maske ve dezenfektan kullanımı günlük hayatımızın bir parçası haline geldi. Marketlerin yağmalanması, belirli ürünlerin tükenmesi ve sokağa çıkma yasakları öncesi oluşan izdihamlar toplum genelinde insanların ne kadar büyük bir panik duygusu içinde olduğunun göstergesi oldu. Bu toplumsal değişimlerden etkilenen bir diğer grup ise öğrenciler.
#SınavSon dakika haberi.. Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı geçen hafta YouTube’da çocuk istismarı içeriklerine sahip videolara erişim engeli getirilmesini sağlamıştı. Ancak YouTube’da aynı özelliklere sahip yüzlerce video hâlâ erişime açık. Prof. Dr. Levent Eraslan, aileleri bu konuda dikkatli olmaya çağırdı.
#GazetehaberleriLGS için artık adayların önünde sadece iki gün var. Uzmanların, LGS’ye hazırlanan 8'inci sınıf öğrencileriyle, anne babalarına; son günlerde, sınavdan bir gün önce ve sınav gününde yapmaları gerekenlerle ilgili bazı önerileri var:“Hata yapmaktan korkmayın, soru sayısına odaklanmayın, kolay sorulara dikkat edin. Kaygınızı çocuğunuza yansıtmayın, onu diğerleriyle kıyaslamayın, rahatlatıcı konuşmalar yapın.”
#LgsTüm dünyada etkili olan koronavirüs nedeniyle riski en aza indirmek için küresel çapta karantina uygulamalarına geçildi. Birçok ülkede ise sosyal mesafeyi korumak adına uzaktan eğitim uygulaması başlatıldı. Bu süreçte hem öğrenciler hem veliler olarak bizler koronavirüsün yaratmış olduğu kaygıyla başa çıkmaya çalışırken bir yandan da getirdiği değişimlere ayak uydurmaya çabalıyoruz. Özellikle LGS’ye girecek öğrenciler bu kaygının beraberinde sınav kaygısıyla da yüzleşiyor.
#LgsÇocukların küçük ‘aşırma’ davranışları ailelerin nasıl tepki vereceğini bilemedikleri durumların başında geliyor. Ya görmezden geliyorlar ya da büyük cezalar veriyorlar. Oysa bu davranış gelişim sürecinin bir parçası. Neler yapılması gerektiğini psikolojik danışman Doç. Dr. Bilge Uzun’a sorduk.
#ÇocukÇocukken aldığımız eğitim, yarın kim olacağımıza ışık tutuyor” diyen Eğitimci Yazar Gökhan Dumanlı, “Değerlerimiz ve Görgü ders kitapları ile adalet, sevgi, saygı, dürüstlük, vatanseverlik, yardımseverlik, sorumluluk, öz denetim, sabır, dostluk” gibi değerleri öğrencilerin içselleştirmelerini amaçladım” diyor ve ekliyor: “Kibar davranışlar dünyayı güzelleştirir.”
#BursaAntalya’da düzenlenen 19’uncu Milli Eğitim Şurası’nda, Eğitim-Bir-Sen’in okul öncesinde 'değerler eğitimi' ile ilkokul 1’inci, 2’nci ve 3’üncü sınıflarda Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinin zorunlu hale getirilmesi yönündeki önerisi görüşülerek, komisyon kararı alındı. Komisyonun bu kararı, şura genel kurulunda görüşülecek.