Şahsi araçlarda 0-3 yaş ‘bebek koltuğu’ ve 4-12 yaş ‘çocuk koltuğu’ zorunlu. Ancak her gün kullandığımız toplu taşıma araçları için böyle bir uygulama yok. Üstelik kucağında bebeğiyle otobüse, dolmuşa veya metroya binen anne babalar, eğer onlara yer verilmezse ayakta seyahat etmek zorunda kalıyor. Ani bir fren veya keskin dönemeçler ayakta durmayı zorlaştırıyor ve hem bebek için hem de anne baba için tehlike arz ediyor. Konu aklıma takıldı, işin uzmanına sordum.
#Ömür KurtÇOCUKLU aileler için otomobil ile seyahatlerde zorunlu olan çocuk koltuğu, olası kazalarda hayat kurtarıyor. İleri Sürüş Teknikleri Uzmanı İlkay Sular (44), "Eğer bu koltuğu kullanmazsak herhangi bir çarpışma durumunda çocuk çok ciddi yaralanmalara maruz kalabilir. Ölümlere kadar giden sonuçlar olabilir" diyerek, uyardı.
#İleri Sürüş Teknikleri UzmanıTürkiye Sigorta Birliği (TSB) verilerine göre, sigorta sektörü ilk yarı yılda kasko ve trafik branşlarında toplam 6,3 milyar TL tazminat ödedi. 9 günlük Kurban Bayramı tatili öncesinde yola çıkmadan kasko ve trafik poliçelerini yaptırmanın önemine dikkat çeken TSB, tüm sürücü ve yolcuların trafik kurallarına uymaları gerektiğini hatırlattı.
#Türkiye Sigorta BirliğiİSOFİX, çocuk koltuğunun uluslararası standartlarda otomobillere dahil edilmesini ifade etmektedir. Standartlara uygun üretilmiş hemen her araçta bulunan ve direk şasiye bağlı olan bir parçadan desteğini alan İSOFİX, bebek koltuğunun tıpkı araçta yer alan diğer koltuklar gibi monte edilmesine olanak sağlamaktadır. Peki, İSOFİX tam olarak nedir? İşte, çocuk sahiplerinin bebek koltuğu alırken sıkça karşılaştığı bu terim hakkında bazı bilgiler
#İsofixGünümüzün modern ebeveynlerinin çoğu bebek sahibi olurken yapılması gereken ilk şeylerden birinin ana kucağı almak olduğunu düşünür. Aslında bu bir bakıma oldukça mantıklı bir davranıştır. Sonuçta bir ana kucağına sahip olarak bebeğinizi kucağınızda taşımadan her yere gidebilirsiniz. Üstelik gelişmiş ana kucakları ve taşıma sistemleri, ebeveynler ile bebeklere daha iyi ve daha kullanışlı özellikler sunmak için sürekli geliştirilmektedir. İster geleneksel isterseniz de özel olarak tasarlanmış çok fonksiyonlu bir puset tercih edin, her türlü işinizi göreceğinden eminiz.
#Ana Kucağı SeçimiBebek arabası almanın zamanı geldiyse, işiniz zor. Çünkü onlarca markanın yüzlerce modeli var piyasada. Kimisi sadece amaca yönelik üretilmiş; son derece sade. Kimi modellerin görünüşü uzay aracı gibi. Kimilerinin de fonksiyonları satırlar dolusu. Tabii ki seçim kriterlerinin en önemlisi bebek arabasının fiyatı ama çocuğunuzun güvenliği ve konforu da işin içinde.
İçinde çocuk bulunan bütün araçlarda oto koltuğu bulundurmaya yönelik çıkarılan yeni Trafik Yönetmeliğinin 1 Haziran 2010 tarihinde yürürlüğe girmesi ve cezai yaptırımların getirilmesiyle, oto koltuğu satışlarında büyük artış yaşandığı ve firmaların sipariş yetiştiremediği bildirildi.
Ekonomik açıdan dünyanın en değerli 2’nci spor organizasyonu olan 2010 Dünya Kupası, İngiliz Lloyd’s tarafından 6.2 milyar sterline (9 milyar dolar) sigortalandı. Sigorta kapsamına FIFA, milli takımlar, yayıncılar ve turnuvanın başarısından yararlanacak diğer şirketlerin de alındığı açıklandı.
Haziran 2010’dan itibaren, çocuk oto koltuğu kullanımı zorunlu hale geliyor. Türkiye’de araç içinde bulunan çocukların yüzde 80’inin seyahat güvenliği sağlanmıyor. Çocuk Güvenlik Uzmanı Pekcan Birinci’yle, uygulamanın nasıl olacağını ve ailelerin nelere dikkat etmesi gerektiğini konuştuk.
Her yıl binlerce insanın hayatına mal olan trafik kazalarını önlemek ne kadar önemliyse, kaza anında araçtakilerin güvenliğini sağlamak da o derece yaşamsal bir öneme sahiptir. Bu kazalarda ise en fazla riski yetişkinlere göre birçok fiziksel zaafı bulunan çocuklar taşır. Kendileri küçük ama riskleri büyük olan çocuklar için saatte 20 kilometre hız bile ölümcül olabilir.
Son yıllarda kadınların otomobil sahipliği oranının hızla yükselmesi ve satılan her üç otomobilden birinin bayanlar tarafından kullanıyor olması, firmaların bu müşteri kitlesine özel pazarlama stratejilerine yönelmesine neden oluyor. Kadınlara özgü iletişim faaliyetlerinde bulunan otomobil markaları, çeşitli kampanyalardan kadınlara özel sundukları ekipmanlara kadar birçok yöntem uyguluyor.