Güncelleme Tarihi:
GÜNEY Afrika’da düzenlenecek 2010 Dünya Kupası, İngiliz Lloyd’s tarafından 6.2 milyar sterline (9 milyar dolar) sigortalandı. Dünyanın en büyük sigorta şirketlerinden İngiliz Lloyd’s of London’a göre, 2010 Dünya Kupası 6.2 milyar sterline sigortalanırken, sigorta kapsamına FIFA, milli takımlar, yayıncılar ve turnuvanın başarısından yararlanacak diğer şirketlerin de alındığı bildirildi. Sigortacılar, Dünya Kupası maçlarının yapılacağı stadyumlar ve futbol takımlarının antrenman sahalarının sigortasının 3.2 milyar sterlin, Dünya Kupası ile bağlantılı diğer iş fırsatlarının ise 3 milyar sterlin olduğunu açıkladı.
Bilet paraları
Müsabakalar, teklifler, ödüller, sponsorluk, yayın hakları ve mali sonuçlarla ilgili bütün şirketlerin sigortaya ihtiyacı bulunduğunu belirtilirken, Lloyd’s of London sözcüsü de dolaylı mali sonuçların, Dünya Kupası’nı belli bir takımın kazanması halinde satıcıların vereceği hediyelerden maçların ertelenmesinin sebep olacağı yayın sorunlarına kadar uzanabileceğini açıkladı. Açılış töreninin ertelenmesinin reklam gelirleri olan yayıncıları etkileyeceğini belirten yetkililer, buna benzer olarak herhangi bir sebepten final maçının ertelenmesi durumunda insanların bilet paralarını isteyebileceği belirtildi. Bu tahminler, bir futbolcunun hastalanması ya da yaralanması durumunda uygulanacak sigorta poliçelerinin değerini kapsamazken, kariyerinin en üst seviyesindeki bir futbolcunun spor yaralanmalarına karşı sigortasının 40 milyon sterlini bulabileceğine işaret ediyor.
Neleri kapsıyor
Dünya Kupası maçlarının yapılacağı stadyumlar.
Futbol takımlarının antrenman sahaları.
Dünya Kupası ile bağlantılı işler.
Müsabakalar, ödüller ve sponsorluklar.
Yayın hakları ve mali sonuçlarla ilgili işler.
Goldman Sachs ve JPMorgan Brezilya’yı şampiyon yaptı
GOLDMAN Sachs ve JPMorgan gibi ABD’li büyük yatırım bankalarındaki uzmanlar, 11 Haziran’da başlayacak 2010 Dünya Kupası’nda kimin şampiyon olacağını tahmin etti. Bankacılık titizliğinde hareket eden analistler, oldukça gelişmiş algoritmalar, sayısal hesaplama teknikleri ve farklı matematiksel denklemlere başvurarak şampiyonu belirlemeye çalıştı. Bu çalışmaların sonucunda ise Dünya Kupası’nda kazananın Brezilya olacağına karar verildi.
10 milyon çocuğa suyu sevdirecek
TÜRKİYE’de 25 yılı geride bırakan ambalajlı su sektörü markası Hayat Su, Disney işbirliği ile çocuklar için özel su şişeleri tasarladı. Danone Hayat Pazarlamadan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Billur Kaymak, şişelerin üzerindeki prenses, peri, oyuncak ve araba karakterlerinin çocukların su içmesini eğlenceli hale getireceğini belirterek, “Bu yıl sonuna kadar yeni ürünümüzü 10 milyon çocukla buluşturmayı hedefliyoruz” dedi. Disney Türkiye Yunanistan Kıbrıs Bölge Müdürü Sinan Ceylan da, Danone ile Türkiye’de 6 yıl önce aromalı süt, puding ve aromalı yoğurtlar ile başlayan ilişkilerinin yıllar içinde Avrupa hatta dünyaya örnek olacak noktaya geldiğini söyledi.
Danone Hayat Genel Müdürü Yeşim Güra da, Hayat Su olarak, 5 doğal su kaynağı ile 5 fabrikada üretim yaptıklarına dikkat çekti.
Taşıt kredisine çocuk koltuğu ekledi
TÜRK Ekonomi Bankası (TEB), başlattığı “Gözünüz Arkada Kalmasın” kampanyasıyla taşıt kredisi alan müşterilerine çocuk oto koltuğu hediye ediyor. TEB’in kampanyasından yararlanmak isteyen müşterilerin, taşıt kredisi için başvururken 0-6 yaş arasındaki çocuklarının nüfus kağıdını göstermeleri yeterli olacak. Kampanya ile birlikte İstanbul Emniyeti ile de bir işbirliği gerçekleştiren TEB, çocuklu sürücüleri değişen yasa ve çocuk oto koltuğunun gerekliliği hakkında bilgilendiren bir broşür hazırladı. Broşürler, İstanbul Emniyeti Trafik Denetleme Şube ekipleri denetimleri sırasında sürücülere dağıtılacak. TEB Bireysel ve İşletme Bankacılığı Genel Müdür Yardımcısı Cemal Kişmir, taşıt kredilerinde 2010 yılının ilk çeyreğinde banka-cılık sektörünün yüzde 5 büyüme kaydettiğini, TEB’in ise yüzde 10 büyüdüğünü söyledi. Özellikle mart ayından itibaren taşıt kredilerine yoğun ilgi olduğuna dikkat çeken Kişmir, “Navigasyon cihazı hediyeli kampanyamız çok başarılı oldu. Yoğun ilgi ve istek üzerine kampanyamızı 1 ay daha uzattık.” dedi.