Araç içine parfüm koyup, tasarımda tırnakları bile düşünüyorlar

Güncelleme Tarihi:

Araç içine parfüm koyup, tasarımda tırnakları bile düşünüyorlar
Oluşturulma Tarihi: Mart 06, 2007 20:48

Son yıllarda kadınların otomobil sahipliği oranının hızla yükselmesi ve satılan her üç otomobilden birinin bayanlar tarafından kullanıyor olması, firmaların bu müşteri kitlesine özel pazarlama stratejilerine yönelmesine neden oluyor. Kadınlara özgü iletişim faaliyetlerinde bulunan otomobil markaları, çeşitli kampanyalardan kadınlara özel sundukları ekipmanlara kadar birçok yöntem uyguluyor.

Araç içine parfüm koyup, tasarımda tırnakları bile düşünüyorlar
Volvo küçük sınıfa adım attığı yeni modeli C30’u ’8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde satışa sunarken, Ford araçların iç mekan tasarımında kadınların tırnaklarını hesaba katıyor. Mitsubishi, Colt modeli için 7 bin 500 kadınla konuşurken; Fiat, yeni SUV modeli Sedici ile moda çekimine imza atıyor. İşte otomobil markalarının Türk kadınına ulaşmak için yaptıkları: Renault’dan 8 Mart indirimiFransız Renault da pazarlama stratejilerinde kadın müşterilere önem veren markalar arasında yer alıyor. Modus modeliyle kadın müşterilere ulaşan Renault, 8 Mart Dünya Kadınlar Günü dolayısıyla kadınlara özel bir kampanya düzenliyor. Mart ayı boyunca geçerli olan kampanya kapsamında, kompakt boyutlarıyla şehir içi kullanım düşünülerek geliştirilen Modus’un yanı sıra kadınların ilgisini çeken Megane hatcback modelleri sadece kadınlara özel ekstra 500 YTL’lik indirimle satışa sunuluyor.Peugeot kadınları parfümüyle çekiyor Fransız üretici Peugeot’nun kadınlar tarafından en çok tercih edilen modelleri 107, 206 ve 207 olarak sıralanıyor. Peugeot, yeni 207 modelinde yüzde 30’lar seviyesindeki kadın kullanıcı oranını, kadın kullanıcılar için geliştirilmiş araç içi parfüm sistemiyle artırmayı hedefliyor. Ayrıca, 207 modelinde sunulan düşük lastik basıncı algılama sistemi, özellikle kadın kullanıcılar göz önüne alınarak bu araçta sunuluyor. C30’un kutusu yarın açılacak’Kadınlar ne ister’ sorusundan yola çıkarak, 9 kadın uzmana ’Your Concept Car’ (YCC) adıyla bir otomobil tasarlatan Volvo, küçük sınıfa adım attığı yeni modeli ’C30’un kutusunu 8 Mart Dünya Kadınlar Günü’nde açıyor. Sadece kadınlara tasarlattığı konsept otomobille bir ilke imza atan Volvo, 3 kapılı modeli C30 ile kadınlara ulaşmayı hedefliyor. Volvo Car Türkiye ise Auto Show’dan yoğun ilgi gören C30’u meraklılarıyla buluşturmadan önce ’kutuya’ sokmaya karar verdi. Volvo Car Türkiye Kurumsal İletişim Direktörü Cana Reutergardh, C30’u satışa sunarken izledikleri farklı yöntemli ilgili olarak şunları söyledi: "Farklı, dikkat çekici tasarımıyla özel bir otomobil olan C30, farklı ve özel bir şekilde tanıtılmalı. C30’la Volvo yeni bir segmente giriş yaparak yeni bir hedef kitleyle buluşuyor. Sergilenme şekli ve mecraları da yeni olmalı."Ford kadınların tırnaklarını düşündü Bayanların önemli bir müşteri kitlesi olmasının yanı sıra ailelerin araç alım aşamasında da kadınların verilen kararda etkili olması, Ford’un dizayn aşamasında yapılan araştırmalara kadınları dahil etmesine neden oldu. Aracın fonksiyonel özellikleri ve iç tasarım detaylarının oluşturulmasında da bayan kullanıcıların söz sahibi olduğundan hareket eden Ford, Focus modelinin iç ortamını tamamen anti-alerjik olarak üretmiş. Yine Focus’un havalandırma ventilleri yuvarlaklaştırılmış, böylece kullanım sırasında tırnakların zarar görmesi engellenmiş. Nissan, Micra’ya güvenip feminen strateji izliyorJapon Nissan, Micra ve Note modelleriyle kadın müşterilere ulaşmayı başarıyor. Micra yüzde 65 ile kadınlar tarafından en çok tercih edilen Nissan modeli olurken, Note ise yüzde 45’lik bir orana ulaşıyor. Kadınların özellikle dizaynı, karakteristiği ve renk alternatifleri nedeniyle Micra modelini daha çok tercih ettiğinden hareket eden Nissan, Micra için daha feminen bir reklam stratejisi uyguluyor. Bayanların Micra’yı tercih etme sebepleri; yüzde 33’le sıra dışı tasarım, yüzde 11’le park etme kolaylığı olarak kendini gösteriyor. Diğer tercih sebepleri ise uygun fiyatı, donanımı, tavsiye edilmesi ve ekonomik olması olarak sıralanıyor. Colt alana çocuk oto koltuğu Mitsubishi ise yüzde 20’lik kadın kullanıcı oranına sahip olan Colt modelini piyasaya sunmadan önce bir araştırma gerçekleştirmiş. Özellikle Colt’un hedef kitlesi olan bayanların sıkça gittikleri alışveriş merkezlerinde gerçekleştirilen araştırmada, erkekler va bayanlar için ayrı ayrı çalışmalar yapılmış. Sonuçta ’Mitsubishi’nin kırmızı koltuğu’na tam 14 bin 930 kişi oturtulmuş ve sorular yöneltilmiş. Ankete katılanların 7 bin 474’ü kadınlardan oluşmuş. Bayan müşterilerin ihtiyaçları doğrultusunda belli dönemlerde özel kampanyalar da düzenleyen Mitsubishi, nisan ayı sonuna kadar ’AnneBebek’ dergisi ile yürüttüğü ortak çalışma kapsamında, bu derginin okuyucusu bayanlara Colt ve Lancer modellerinden birini satın almaları durumunda çocuk oto koltuğu hediye ediyor.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!