Yaz tatili için yüksek faturalarla karşılaşmak istemeyenler erken rezervasyon fırsatlarına yoğun ilgi gösterdi. Bu yaz fiyatlarda ciddi artışlar olacağını söyleyen sektör temsilcilerine göre erken rezervasyonlarda geçen yıla göre yüzde 30 artış var.
#TatilYıldız Holding, iştiraklerinden Ülker Bisküvi’de yürüttüğü sadeleştirme çalışmaları kapsamında, çikolata, kek ve bisküvi kategorilerini birleştirecek. Yıldız Holding Mali İşler Başkanı (CFO) Cem Karakaş, “Yeniden yapılanma kapsamında şirket birleşmelerinin sonucunda neredeyse 2.5 milyar lira ciroya sahip bir gıda şirketi oluşturuyoruz” dedi.
Yıldız Holding Mali İşler Başkanı (CFO) Cem Karakaş, Yıldız Holding şirketlerinden Ülker Bisküvi'nin finansal yapısını sadeleştirme çalışmaları kapsamında Ülker Bisküvi'nin, iştirakleri arasında yer alan İdeal Gıda, Fresh Cake, Birlik, AGS üretim şirketleri ve Atlas satış şirketi ile; Atlantik satış şirketinin ise Ülker Çikolata ile birleşeceğini ve Ülker Çikolata hisselerinin yüzde 92'sinin Ülker Bisküvi tarafından satın alınacağını kaydetti.
Ucuzluk arayışı artınca marka sadakati azaldı. Perakendeciler, benzer ürün veya hizmet sunan başka markalar olmasına rağmen yıllardır aynı markayı tercih edenlerin bu yıl yüzde 20 azaldığını tahmin ediyor. Marketlerde markadan en hızlı kopuş temizlik ürünlerinde görülüyor. Moda ve hazır giyimde ise ‘Bir cekete, pantolona bu fiyat verilmez’ diyerek bir alt markanın benzer ürününe kayanlar artıyor.
#Perakendeciler‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımHaziran ayında hem adet hem de ciroda yükselişe dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, “Maliyet artışları söz konusuyken enflasyonla mücadele için kampanya yapmak kolay olmayabilir ama bizi asıl tedirgin eden, talepte bir azalma yaşanması. Nakliyecinin, bankaların, AVM’lerin devreye girmesiyle sezon başında başlatacağımız bir kampanya, enflasyona karşı ‘efsane cuma’ etkisi yaratabilir” dedi. Öncel’in talepteki düşüşün önüne geçmek adına yaptığı bu çağrıya markalar ve diğer sektörlerden destek geldi.
#AYDAnneler Günü kampanyalarının en büyük farkı sadece hediye değil genel ihtiyaçların karşılanması için de bir fırsat olarak görülmesi. O nedenle mağazalar geniş çaplı kampanyalarına daha yüksek talep alıyor. Bu yıl ise tüm gruplarında en çok talep gören ürünler airfryer ile robotlar oldu. Teknosa satışların geçen aya göre iki kat arttığını belirtirken Arzum’un patronu Murat Kolbaşı, dik süpürgelere ilginin de yüksek olduğunu belirtti.
#Anneler GünüLC Waikiki Yönetim Kurulu Başkanı Vahap Küçük, geçtiğimiz aylarda müşterilerden artan fiyatlarla ilgili serzenişler aldıklarını belirterek, ‘‘Bizim markamızın misyonunda ‘ulaşılabilir olmak’ var. Bazı yerlerde kârsız satış yapmak pahasına fabrika ayarlarımıza döndük’ dedi.
#LC WaikikiAlman Ece Marketplaces’in iştiraki olan, ticari gayrimenkul geliştirme ve yönetim şirketi ECE Türkiye’nin, 2019 yılına kıyasla müşteri girişlerinde yüzde 7, ciroda ise enflasyon etkisi çıkarıldığında yüzde 100’lük artış yakaladığı kaydedildi.
#Alman Ece Marketplaces2015 yılında kurulan BiSU, damacana su ile başlayan yolculuğunu temel tüketim ürünleriyle farklı bir boyuta taşıdı. Bu önemli hamleyle 2022’nin ilk 8 ayında 10 katlık bir ciro büyümesi elde ettiklerini ifade eden BiSU Kurucu Ortağı ve CEO’su Ergin Üner, “Hedefimiz Türkiye’nin ilk 10 unicorn’undan biri olmak. Bugün Türkiye genelinde 100 depoya ulaştık. Amacımız birkaç yıl içerisinde 1000 depoya, istihdamda ise 10 binden fazla çalışana ulaşmak” dedi.
#BisuSavaşın ilk haftalarında ticareti tamamen kesen Ukraynalı alıcılar, Laleli piyasasına geri dönmeye başladı. Laleli Sanayici ve İşinsanları Derneği (LASİAD) Başkanı Gıyasettin Eyyüpkoca, “Laleli piyasasında Rusya’nın payı yüzde 35, Ukrayna’nın yüzde 20. Savaşın etkisiyle 40-45 gün hiçbir şey yapmadık ancak artık Ukraynalılar dönmeye başladı” dedi. Laleli esnafı da, çatışmaların başlaması halinde bahar havasının sona erebileceğini ancak şu anki durumdan memnun olduklarını ifade etti.
#LaleliÇevre duyarlılığı, bilinçli tüketim ve yükselen fiyatlar tüketim alışkanlıklarını değiştirdi. Artık tüketiciler ikinci el ürün kullanıyor ve bunu gizlemiyor. Tüm dünyada artan ikinci el lüks ürün tüketimi, Türkiye’de de hızla yayılıyor. Bu alanda faaliyet gösteren e-ticaret platformları da aldıkları yatırımlarla büyümeye ve daha geniş kitlelere ulaşmaya başladı.
#LüksKonut satışları arttığı halde ev sahipliği oranının düştüğüne dikkat çeken Nef Yönetim Kurulu Başkanı Erden Timur, yüksek fiyatlar nedeniyle bir kesimin konut sahibi olamadığını söyledi. Bu kesim için ulaşılabilir fiyatlı arsa yatırımlarının son dönemde cazip hale geldiğini belirten Timur, imarlı, tapu teslim arsa projeleri geliştireceklerini açıkladı. Şirket, bireysel yatırımcıya arsa projesi geliştirmek için 3.4 milyar TL yatırım planlıyor.
#Erden Timur