Güncelleme Tarihi:
GEFCO Group krize rağmen 2009 yılında karlılığını korumayı başardı. Hedefe yönelik ciddi uygulamalar başlatan şirket, sıkı bir bütçe yönetimi, operasyon maliyetlerinin takibi, satış ekibinin hedef pazarlarda etkin çalışmaları Batı Avrupa otomotiv pazarında 4. çeyrekte devlet eliyle yapılan iyileştirmeler gibi bir dizi önlemi hayata geçirdi. Bu iyileştirmelerden özellikle hükümetin eski araçları değiştirmek için verdiği hurda primi talebin artmasına neden oldu.
Orta ve Doğu Avrupa ile Güney Amerika 2009 yılında krizden en çok etkilenen yerler oldu
* Orta ve Doğu Avrupa’da, 278 milyon avroluk ciro 2008 yılında %19’un altına geriledi.
* Güney Amerika’da, GEFCO 149 milyon avro değerindeki cironun bir önceki yıla gore %16 düştüğünü belirtti.
* Herşeye rağmen, GEFCO dünyanın geri kalan bölgelerinde mükemmel sonuçlar elde etti; özellikle Magrip ülkeleri ve Çin’de 2008 yılına kıyasla %50 oranında ciroda artış sağlandı. (2008 yılında 10 milyon avro iken 2009 yılında 25 milyon avroya yükseldi)
Devam eden uluslararası gelişim
Halihazırda Batı, Orta ve Doğu Avrupa ülkelerinde oldukça aktif olan GEFCO, stratejik öneme sahip olan bu bölgelerde etkinliğini devam etttirmeyi hedefliyor. 2010 yılında GEFCO Group Kazakistan ve Bulgaristan gibi iki yeni ülkede daha operasyonlara başlayacak.
GEFCO kimdir?
GEFCO sanayiye yönelik lojistik konusunda referans noktası konumuna gelmiştir: gücünü beş alandaki (Lojistik, Gefboxsystem, Overseas, Overland ve Otomobil Dağıtımı) uzmanlığından alan GEFCO, ister ulusal düzeyde, ister uluslararası düzeyde olsun, sanayi sektörünün gerektirdiği her türlü gereksinim ve ihtiyaca yönelik global ve yenilikçi çözümler sunmaktadır. 150 ülkede faaliyet gösteren GEFCO, 2.9 milyar Euro cirosuyla Avrupa’nın en iyi 10 lojistik firması arasında yer almaktadır. Grup dünya çapında 400 farklı lokasyonda operasyonlarını devam ettirirken, 9.400 kişiye istihdam imkanı sunmaktadır. GEFCO; Avrupa, Asya ve Güney Amerika olmak üzere üç stratejik bölgede faaliyetlerini devam ettirmektedir.