2009'da ciro artışı yok

Güncelleme Tarihi:

2009da ciro artışı yok
Oluşturulma Tarihi: Nisan 02, 2009 15:08

Üretiminin yüzde 60’ı otomotive dayanan Bosch, bu yıl ciroda artış beklemiyor.

Küresel ekonomik krizle birlikte otomotiv ihraç pazarlarında siparişlerin, 2008’in 4’üncü çeyreğinden itibaren düşmeye başladığını hatırlatan Bosch Sanayi ve Ticart A.Ş. Genel Müdürü ve Bosch Grubu Türkiye Temsilcisi Hermann Butz, “Otomotiv sektörü için 2009, tarihinin en zorlu yılı olacak. Bu hem üreticiler, hem de yan sanayicileri etkileyecek. Bosch olarak ağırlıklı olarak otomotiv alanında faaliyet gösteriyoruz. Bu neden ile 2009’da ciro artışı zor. 2008 ciromuzu korumaya çalışacağız” dedi.

Bosch’un 2008 yılı performansını değerlendiren Butz, şirketin küresel ve Türkiye rakamlarının yanı sıra stratejilerini de paylaştı. Bosch Grubu’nun Türkiye’de yedi farklı şirket, 15 iş kolu ve altı üretim tesisi ile faaliyet gösterdiğini söyleyen Butz, 2008’de küresel krize rağmen 1.6 milyar euro ciro elde ederek, pozisyonlarını korumayı başardıklarını ancak ihracatın 972 milyon euroya gerilediğini söyledi. Bu gerilemenin küresel pazarlardaki daralmadan kaynaklandığını ifade eden Butz, krizin Bosch’u da etkilediğini ancak yatırımları durdurmadıklarını vurgulayarak, “Bu zorlu dönemde yatırım rakamını geçen yıla göre yüzde 40 artırarak, 210 milyon euro seviyesine çıkardık. Çalışan sayısı az bir artışla 8 bin 400’e ulaştı” dedi.

Bosch’un 2008’de ağırlıklı olarak otomotiv teknolojilerinden 723 milyon euro ciro elde ettiğini ve ihracatın 588 milyon euro olarak gerçekleştiğini söyleyen Butz, geçen yıla göre ciroda küçük bir azalma görüldüğüne dikkat çekti.

BURSA’YI AR-GE MERKEZİ YAPACAK

Cirolarda düşüşe neden olan krize rağmen sürdürülebilir yatırımın önemli olduğunu ifade eden Butz, özellikle araştırma ve geliştirme yatırımına önem verileceğini belirtti. Bosch’un 2008’de Ar-Ge harcamalarının yüzde 50 artarak 6.8 milyon euroya ulaştığını bildiren Butz, Bursa’da bir Ar-Ge merkezi olacağını belirtti. Butz, “Geçen yıl ekibimiz common rail enjektörlerin dünya sorumluluğunu aldı. Benzin enjeksiyon sistemleri için bir ekip oluşturuldu. Lokal faaliyetlerimizdeki bu artışla, Bursa’da 2009’da bir Ar-Ge merkezi kurmayı planlıyoruz. Bu adım, bizim küresel Bosch Mühendislik ağındaki durumumuzu güçlendirme ve Bosch’un küresel Ar-Ge merkezlerinden biri olma stratejimizin bir parçası” dedi. Son beş yılda Bosch Türkiye’nin araştırma ve geliştirme çalışmalarına toplam 54 milyon euro harcadığını söyledi. Butz, “Türkiye’deki tüm lokasyonlarda Ar-Ge ve mühendislik departmanlarında 170 çalışan istihdam ediyoruz.

“OTOMOTİV İÇİN 2009 BELKİ TARİHİNDEKİ EN ZOR YIL OLACAK”

Toplantı sonrasında gazetecilerin sorularını yanıtlayan Butz, 2010’dan önce piyasalarda iyileşme beklemediklerini söyledi. Butz, “Türkiye’nin ihraç piyasalarının iyileşmesi bu yıl zor gibi görülüyor. Otomotiv oldukça zor bir sektör. 2009 belki tarihindeki en zor yıl olacak. Ancak biz bu yıl yatırımlarımıza devam edeceğiz. Hızımız yavaşlayabilir. O nedenle 2009’da ciro artışı zor. Çünkü ağırlığımız otomotiv. Dünyadaki global zorluklar otomotive de yansıyor” dedi. 2009’da ciro beklentisiyle ilgili bir rakam vermeyen Butz, “Üç ay sonra dünya ve Türkiye’deki durum nasıl olacak bilmiyoruz. Otomotivde bir sıkıntı söz konusu. Biz, 2008 rakamlarının altına inmemek için çalışıyoruz” dedi. Butz, krizin mutlaka biteceğini ve o nedenle istihdamı korumaya çalıştıklarını sözlerine ekledi.

ÖTV İNDİRİMİ KISA VADELİ BİR ÇÖZÜM

ÖTV indiriminin ekonomiyi canlandırmaya başladığını söyleyen Butz, ancak kalıcı desteğin şart olduğunun altını çizdi. Butz, “Bu paket stokların erimesine ve üretime destek veriyor. Fakat kısa vadeli bir çözüm. Kimse istihdam patlaması beklemesin. O nedenle kalıcı, tüketici güvenini artırıcı kalıcı paket şart” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!