Cengiz Eroldu haberleri sayfasında Cengiz Eroldu hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 169 Cengiz Eroldu haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüSıfır araca olan talep Türkiye’deki otomotiv fabrikalarının üretim planlarını da değiştirdi. Fabrikalar talebe yetişmek için neredeyse tam kapasite çalışmaya başladı. Otomotiv sanayisinde kapasite kullanım oranının yüzde 74’e çıktığını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Bütün fabrikalarımız tam kapasite çalışmaya çalışıyor. Biz üretimi zorluyoruz ama bu talep normal değil. Kimse bu kadar yüksek bir talep için ‘ihtiyaç’ diyemez. Önemli bir kısmı yatırım amaçlı” dedi.
#Cengiz Eroldu2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.
#Otomotiv SektörüPandemi koşulları altında büyümeye devam eden ve ekim ayında da 90 bin seviyesinin üzerinde bir satış adedi yakalanan otomotiv pazarında 2020 sonu beklentiler 800 bin adedin üzerinde. 1.2 milyar dolar toplam yatırım yapılan Egea’yı makyajlayarak yeni Cross modelini de aileye ekleyen Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, 2015’teki 1 milyonluk otomotiv pazarının yakın gelecekte yeniden yakalayabilecek potansiyelin mevcut olduğunu vurguladı.
#GazetehaberleriSon dönemde ihracattaki düşüşe bağlı olarak üretimde kayıplar yaşayan Tofaş’ın CEO’su Cengiz Eroldu, “Hem modellerin yaşam döngüsü, hem Avrupa’da orta sınıfta düşüş hem de Opel–Vauxhall ile işbirliğinin bitmesini daralmanın sebepleri olarak sayabiliriz. Egea ailesinin seneye son çeyrekte 225 milyon dolar yatırımla yenilenmesiyle yeniden yükselişe geçeceğiz” dedi. Eroldu, şu an için SUV üretme planlarının ise olmadığını söyledi.
#GazetehaberleriÖTV, KDV, MTV... Bu dolaylı vergilerin dışında otomotivde bir de 2 yıl önce devreye sokulan kademeli sistem var. Bu karmaşık vergi yapısının bir an önce değişip, dünyada teknolojiye dayanan çevresel devrime ayak uydurması gerekiyor. Bu sayede hem devlet hem sektör hem vatandaş kazanır. Aksi takdirde mevcut yapıyla üretim üssü gücümüzü kaybedip oyun dışı da kalabiliriz.
#YazarTofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla 2015 yılında hayata geçirdiği ve Avrupa’da Tipo ismiyle satışa sunulan, Fiat Egea ailesinin 500 bininci üyesi üretim bandından indi. Egea 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip satılmıştı.
#Gazetehaberleri520 milyon dolarlık yatırımla Türk mühendisler tarafından tamamen Türk tüketicilerinin beğenileri doğrultusunda geliştirilip, yıl sonunda Bursa’da üretilecek yeni sedan otomobil 2016 yılında tüm dünyada satışa sunulacak. Proje ismi ‘Ege’ olan ve yüzde 70’lik yerlilik oranına sahip model için Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, “Bu modele ‘yerli otomobil’ denilmez ise hangi modele söylenebilir. Daha yerlisi var mıdır?” diye konuştu.
#Yerli OtomobilTürkiye’nin AB ve Serbest Ticaret Anlaşması dışındaki ülkelerden elektrikli araç ithalatını zorlaştırdığı düzenlemeye şarj edilebilir hibritler de dahil edildi. Ağırlıklı olarak Çinli üreticileri etkileyen kararla ilgili Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, “Otomobil pazarında yerli araç payının yüzde 25’e gerilediği günümüzde, yerli araç payının korunması ve geliştirilmesi açısından olumlu etki yaratacak” dedi. Otomotiv distribütörleri ise aynı görüşte değil.
#Otomotiv ÜreticileriOtomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu, bazı elektrikli araçların ithalinde, kapsamı genişletilen tebliği tüketicinin korunması, hizmet kalitesinin sağlanması, otomotiv sanayiinin rekabetçiliğinin gözetilmesi ve ekonomi açısından olumlu değerlendirdiklerini söyledi.
#Elektrikli AraçPazara giren yeni markalar, ÖTV matrahlarının Kasım 2022’den bu yana güncellenmemesi ve ‘yerli’ araç projelerindeki geçiş dönemi nedeniyle, Türkiye otomotiv pazarında ithalatın oranı artmaya devam ediyor. Otomotiv Sanayii Derneği’nin son verilerine göre, yılın ilk 7 ayında otomobil pazarında ithalatın oranı yüzde 70’e ulaşırken, hafif ticari araçlarda bu oran yüzde 69’u buldu.
#TeslaBYD’nin yatırım kararı ve aldığı teşvikler, Togg da dahil olmak üzere yerli üreticilerin satışlarını etkileyeceği tartışmalarını beraberinde getirmişti. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Çinlilerin Türkiye’de yapacakları üretimle rekabet edebiliriz. Adil şartlardaki bir rekabette bizim Çin ile bir derdimiz olmaz” diye konuştu.
#Otomotiv Sanayii DerneğiTürkiye 8 Temmuz itibarıyla Çin’den ithal edilecek tüm otomobillerde gümrük vergisini yüzde 50’ye çıkarıyor. Fiyatlar artacağı için tüketici bu karara tepkili ancak hükümet, otomotivde yüzde 70’i bulan ithalat oranını düşürmeyi ve Çinlilerin olası yatırım kararını hızlandırmayı hedefliyor. Kararın hemen ardından Chery’den “En kısa sürede Türkiye’de üretim gerçekleştirebilmek için çaba içerisindeyiz” açıklaması geldi.
#Çin Otomobilleri2023’te Türkiye için gaza basan Çinliler, sektörü tam anlamıyla karıştırdı. Herkes Çin’den ithal edilen elektrikli araçlara getirilen yeni şartları tartışırken Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan, “Çin’den ithal araçların yalnızca yüzde 20’si elektrikli, yüzde 78’si içten yanmalı. Benzer uygulama içten yanmalılar için de olmalı. Biz rekabete ve Çinlilere karşı değiliz ancak yatırım yapmadan pazarı Çinlilere bırakmayı doğru bulmuyoruz” çıkışı geldi. Eroldu, 2.2 milyar dolarlık ithalata karşılık Çin’e sadece 21 milyon dolar ihracat yapıldığını söyledi.
#ÇinTicaret Bakanı Ömer Bolat, İngiltere ile elektrikli araçların menşe kurallarına ilişkin geçiş sürecinin 2026’nın sonuna kadar uzatıldığını duyurmuştu. Bolat, yeni anlaşma ile 615 milyon dolarlık zararın önüne geçileceğini belirterek, bunun Togg’un ihracatı için de önemli bir anlaşma olduğunu vurgulamıştı. Türkiye-Birleşik Krallık Serbest Ticaret Anlaşması’nda (STA) yer alan elektrikli akümülatörler ve elektrikli vasıtalara ilişkin menşe kurallarının 31 Aralık 2026 tarihine kadar esnek şekilde uygulanmaya devam edilmesine ilişkin karar, otomotiv sektörü tarafından da memnuniyetle karşılandı.
#İngiltereTürkiye ekonomisinin lokomotifi otomotiv sektörü, Cumhuriyet’in 100. yılında üretim, ihracat ve satış adetlerinde ‘1 milyon’ barajını aşmaya hazırlanıyor. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu’nun paylaştığı son bilgilere göre, sene sonunda üretim 1.5 milyon adede, ihracat ise 1 milyon adede ulaşacak ve 2018 yılını yakalayacak. İç pazarda satışlar 1 milyon 150 bini aşacak.
#Otomotiv SektörüTürkiye’de satılan tüm otomobillerin haziran itibarıyla yüzde 80’lik ÖTV dilimine girmesiyle ‘yerli’ üreticinin satışlardaki payı hızla azaldı. Ağustos ayında satılan 66 bin 131 adet otomobilin yüzde 78.1’i ithal otomobillerden oluştu. Bu sonuçla, hem 2023 yılının hem de ağustos bazında son 7 yılın ithal otomobil rekoru kırılmış oldu.
#ÖTVİlk altı ayı ‘0’ stokla kapatan bayilerin elinde temmuzda ilk kez araç kaldı. Temmuz ayında talebin hız kesmediğini belirten bayiler, bu durumu tatil dönemine ve normalin üzerinde sıfır araç gelmesine bağladı. Uzmanlar da sıfırda asıl durağanlığın eylül ayında başlayacağını söyledi. İkinci elde ise alınan önlemler satışları yavaşlattı. Yatırım amaçlı satın alınan otomobiller, ikinci el piyasası iyice yavaşlamadan garajlardan çıkmaya ve hızla ilan sitelerine yüklenmeye başladı.
#Otomotiv PiyasasıOtomobillerde ÖTV oranlarını belirleyen matrah limitleri Temmuz 2023 itibarıyla geçerliliğini yitirdi. Gelen son zamlarla Türkiye’de satılan tüm otomobiller yüzde 80’lik ÖTV dilimine girdi. Yüzde 40, 50, 60 ve 70’lik ÖTV diliminde otomobil kalmadı. OSD Başkanı Cengiz Eroldu, bu durumun hem ithalatı arttırdığını hem de dar gelirli vatandaşın uygun fiyatlı araca erişimini zorlaştırdığını belirtti.
#ÖTVSeçim sürecinin geride kalması ve yeni kabinenin açıklanmasının ardından gerek otomotiv sektörü gerekse otomobil satın almak isteyen vatandaşlar “Yılın geri kalanında otomotiv piyasasını neler bekliyor?” sorusunu sormaya başladı. Yeni dönemi Hürriyet’e değerlendiren sektör temsilcileri, üretim ve satışların seyrini belirleyecek 3 temel kriteri; araç bulunurluğu, döviz kurları, özellikle de fiyatlara doğrudan yansıyan Euro/TL kurunun seyri ve krediye erişim koşulları olarak sıraladı.
#OtomotivAvrupa’nın 2025 itibarıyla devreye alacağı Euro 7 emisyon standartları, otomotiv üreticilerinin de sürücülerin de canını sıkacak. Araştırmalara göre, yeni standartlar üretim maliyetlerini otomobil başına 2 bin Euro, kamyon başına 12 bin Euro artıracak. Maliyetler tüketiciye daha çok yansıyacak. Yeni motorların yakıt tüketimi de yüzde 3.5 daha fazla olacak. Uzmanlar, yüksek maliyetlerden ötürü 2025’ten sonra içten yanmalı motorlu araç bulmanın zorlaşacağını belirtiyor.
#Euro 7Sıfır araca olan talep Türkiye’deki otomotiv fabrikalarının üretim planlarını da değiştirdi. Fabrikalar talebe yetişmek için neredeyse tam kapasite çalışmaya başladı. Otomotiv sanayisinde kapasite kullanım oranının yüzde 74’e çıktığını belirten OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “Bütün fabrikalarımız tam kapasite çalışmaya çalışıyor. Biz üretimi zorluyoruz ama bu talep normal değil. Kimse bu kadar yüksek bir talep için ‘ihtiyaç’ diyemez. Önemli bir kısmı yatırım amaçlı” dedi.
#Cengiz Eroldu2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.
#Otomotiv Sektörüİlk kez araç almaya hazırlanan vatandaşlar, ÖTV indirimiyle ilgili son gelişmeleri merak ediyor. Son dönemlerde dolar kuruna bağlı olarak 0. araç ve elektronik ürünlerde fiyatlarda yükseliş yaşanmıştı. Hem araç alacaklar hem de satış hazırlığında olanlar ÖTV indirimi gelip gelmeyeceği ile ilgili açıklamaları yakından takip ediyor. Konuyla ilgili beklenen açıklama Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı Cengiz Eroldu’dan geldi. Peki İlk kez araç alacaklara ÖTV indirimi gelir mi? İşte, detaylar…
#ÖTV İndirimi Gelecek MiTOGG’un Gemlik’teki Kampusu’nun açılışına Türkiye otomotiv sektörünün önde gelen isimleri de katıldı. Otomotiv Sanayii Derneği Başkanı (OSD) Cengiz Eroldu, Taşıt Araçları Tedarik Sanayicileri Derneği (TAYSAD) Başkanı Albert Saydam, Otomotiv Yetkili Satıcıları Derneği (OYDER) Başkanı Altuğ Erçiş, Renault Grubu Türkiye CEO’su Hakan Doğu gibi birçok isim Türkiye’nin otomobilinin banttan indirilme törenini yakından takip etti. Ben de sergi ve toplantı alanında karşılaştığım sektör temsilcilerine Togg ile ilgili ilk düşüncelerini sordum. Bununla birlikte, sosyal medya hesaplarından Togg’un gelişini kutlayan sektör temsilcileri oldu. İşte otomotiv cephesinde Togg ile ilgili ilk görüşler:
#OtomobilTedarik sorunları nedeniyle yıl boyunca üretmekte zorlanan otomotiv sanayisi son çeyreğe daha pozitif bir havada başladı. “2022 yılı için en kötüsü geçti gibi” diyen OSD Başkanı Cengiz Eroldu, yerli üreticinin önündeki en büyük ve yeni tehdidin Avrupa’daki resesyon sesleri olduğunu dile getirdi. Eroldu’ya göre, finansmana ulaşım sorunun çözülmesi ve matrahların güncellenmesi gibi adımlarla resesyon riskine karşı iç pazar güçlendirilmeli.
#OtomotivGeçen yılın sonunda Cumhurbaşkanına kanunla verilen motorlu taşıtlarda ÖTV’yi 3 katına kadar arttırma ve sıfıra indirme yetkisi, dün ilgili ÖTV tebliğine de işlendi. Aslında rutin bir işlem olan bu gelişme ÖTV indirimi gelecek mi sorularını yeniden gündeme getirdi.
#CumhurbaşkanıTürkiye’deki araç parkının karbon haritası ilk kez çıkarıldı. Buna göre, Türkiye yollarındaki araçların yüzde 48’ini oluşturan 8.8 milyon aracın yaşı 11’in üzerinde. Yani çevre kirliliği açısından önemli bir basamak olan ‘Euro 4’ kurallarından önce üretilmiş. Karayolu taşıtlarından çevreye salınan karbonmonoksit gibi zararlı gazlarının yüzde 80’i de bu araçlardan yayılıyor. Uzmanlara göre, çevre kirliliği ve enerji verimliliği açısından 11 yaşın üzerindeki araçların yenilenmesi gerekiyor.
#Otomotiv Sanayii DerneğiT.C. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı tarafından, 8’incisi düzenlenen Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri ile Teknoloji Geliştirme Bölgeleri Zirvesi’nde, 2020 yılı Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri Performans Endeksi Ödülleri sahiplerini buldu. Tofaş, 2020 yılı Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri Performans Endeksi Ödülleri’nin en üst kategorisi olan “251 ve üzeri Ar-Ge Personel İstihdamı” kategorisinde ikinci seçildi; ilk 3’te yer alan tek otomotiv Ar-Ge Merkezi oldu.
#Tofaş