Otomotiv sektörü küresel risklere işaret ederek tek ses oldu: İç pazar büyürse zor yılları aşarız

Güncelleme Tarihi:

Otomotiv sektörü küresel risklere işaret ederek tek ses oldu: İç pazar büyürse zor yılları aşarız
Oluşturulma Tarihi: Aralık 12, 2022 07:00

2023’te dünya ekonomisinin küçüleceği ve tüketici talebinin azalacağı beklentileri otomotiv sektörünü iç pazar için tek ses yaptı. Son olarak OSD Başkanı Cengiz Eroldu, “2023 belirsizliklerle dolu olacak. Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması ve ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi önem taşıyor” dedi. Sektörün ortak mesajı ise, “Modern vergi sistemiyle iç pazarı büyütelim vatandaş da devlet de kazansın” şeklinde.

Haberin Devamı

Otomotiv sektörü bir yandan tedarik sorunları yaşadığı için tüketicilere siparişleri yetiştiremezken, diğer yandan küresel enflasyonla birlikte talep daralması yaşıyor. Özellikle 2023 yılının başından itibaren başta Türkiye’nin en önemli ihracat pazarı Avrupa olmak üzere küresel ekonomide küçülme beklentileri artıyor. Önümüzdeki yılların belirsizlik ve risklerle dolu olduğunu belirten otomotiv sektörü temsilcileri, 1000 kişi başına düşen araç sayısının halen 157 olduğuna işaret ederek Türkiye’nin potansiyeline vurgu yapıyor ve yeni nesil bir vergi sistemiyle hem tüketicilerin hem de devletin kazanacağını belirtiyor. Diğer yandan, artan elektrikli ve bağlantılı araç sayısı da sektörün önündeki en önemli konulardan birisi olarak duruyor. Bu kapsamda, 2023 yılı yaklaşırken sektörün önemli dernekleri ve temsilcileri adeta tek ses oldu.

Haberin Devamı

ZOR BİR YIL KAPIDA

Renault Group CEO’su Hakan Doğu ve Otomotiv Distribütörleri ve Mobilite Derneği (ODMD) Başkanı Ali Haydar Bozkurt’un geçtiğimiz günlerdeki, “Vergi sistemi değişmeli. İç pazar büyürse vatandaş yeni araçlar alır, yeni yatırımlar gelir ve herkes kazanır” mesajlarının ardından son olarak Otomotiv Sanayii Derneği (OSD) Başkanı Cengiz Eroldu da konuyla ilgili bir değerlendirme yaptı. Türkiye otomotiv sanayisinin Ocak-Kasım sonuçlarını değerlendiren Eroldu, “2023 yılı öngörülmesi zor, belirsizliklerle dolu bir yıl olacak. IMF son raporunda 2023 yılı ekonomik büyüme beklentisini yüzde 2.9’dan yüzde 2.7’ye düşürdü. Rapora göre gelecek yıl yüksek enflasyon, ekonomik büyüme sorunları, Rusya’nın Ukrayna’da sürdürdüğü savaş ve COVID-19 salgınının ekonomi üzerindeki ağır baskının devam edeceği tahmin ediliyor” dedi.

Otomotiv sektörü küresel risklere işaret ederek tek ses oldu: İç pazar büyürse zor yılları aşarız
Cengiz Eroldu

UZUN VADELİ PLAN GEREK

Eroldu sözlerini şöyle sürdürdü: “Bu dönemi en iyi şekilde geçirmemiz için iç pazarın potansiyelini ortaya çıkaracak ortamın sağlanması, ihraç pazarlarının çeşitlendirilmesi ve mevcut ihraç pazarlarımızda rekabetçiliğimizin korunmasına özen gösterilmesi önem taşıyor. Gelecekten beklentimiz, değişen otomotiv ekosisteminde ülkemizin mevcut rekabetçiliğinin korunmasını, geliştirilmesini hedefleyen uzun vadeli planlar üzerine kurulu bir yaklaşım ile ihracatımızı arttırmak, öngörülebilir ve büyüyen bir iç pazar oluşturmak ve tüm bunlarla birlikte ülkemize daha fazla yatırım gelmesi için gerekli ortamı oluşturmak.  Bu olağanüstü süreçte, korunmaya ve desteklenmeye yönelik kısa ve uzun vadeli politikalar her zamankinden daha da önemli.”

Haberin Devamı

OTOMOTİV ÜRETİMİ 1.2 MİLYONU GEÇTİ

OSD’nin Ocak-Kasım 2022’ye dönemine ait Türkiye otomotiv üretimi verilerine göre, yılın ilk 11 aylık döneminde toplam üretim bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 6 artarak 1 milyon 210 bin 331 adet olarak gerçekleşti. Geçen yılın ilk 11 ayına göre artıya geçen otomobil üretimi ise 717 bin 368 adet olarak gerçekleşti. Traktör üretimiyle birlikte toplam üretim ise 1 milyon 255 bin 270 adede ulaştı. Ticari araç grubunda, 2022 yılı Ocak-Kasım döneminde üretim yüzde 13, ağır ticari araç grubunda yüzde 25 ve hafif ticari araç grubunda yüzde 11 oranında arttı. Toplam otomotiv ihracatı adet bazında yüzde 5 artarken, otomobil ihracatındaki artış yüzde 0.4 olarak gerçekleşti. Bu dönemde, toplam ihracat 876 bin 187 adet, otomobil ihracatı ise 509 bin 364 adet düzeyinde gerçekleşti. OSD Başkanı Eroldu, “Yılı 1 milyon adet ihracat ve 1.36 milyon adet üretim ile kapatmayı öngörüyoruz” dedi.

Haberin Devamı

ELEKTRİKLİ CORSA TÜRKİYE’DE

Opel, elektrikli Corsa’yı Türkiye’ye getirdi. Aralık ayı itibarıyla sınırlı sayıda adetle ve tek donanım paketiyle (Ultimate) ön satışa sunulan Corsa-e’nin fiyatı 839.900 TL olarak açıklandı. 136 HP gücünde bir elektrikli motora sahip olan Corsa-e, tam şarjla 350 km menzil sunuyor. 0-100 km/s hızlanmasını 8.1 saniye tamamlayan Corsa-e’deki 50 kWh kapasiteli batarya, 30 dakikada yüzde 80’e kadar hızlı şarj edilebiliyor. Corsa’nın benzer donanım paketine sahip benzinli versiyonunun satış fiyatı ise 707 bin 900 TL.

Otomotiv sektörü küresel risklere işaret ederek tek ses oldu: İç pazar büyürse zor yılları aşarız

X7 ÖN SİPARİŞE AÇILDI

BORUSAN Otomotiv, Türkiye’de temsilcisi olduğu BMW markasının SUV sınıfındaki iddialı temsilcisi yeni X7’nin xDrive40d versiyonu için aralık ayı ayında ön rezervasyon toplamaya başlıyor. Markanın yeni tasarım dilini taşıyan X7 xDrive40d, Türkiye’de 340 beygir gücündeki 3 litre hacminde mild hybrid-dizel motor ve M Excellence tasarım seçeneğiyle satışa sunuluyor. Model, Iconic Glow aydınlatmalı böbrek ızgaraları ve 7 kişilik oturma düzeni ile dikkat çekiyor.

Haberin Devamı

Otomotiv sektörü küresel risklere işaret ederek tek ses oldu: İç pazar büyürse zor yılları aşarız

BAKMADAN GEÇME!