Güncelleme Tarihi:
FIAT Chrysler Grubu’nun (FCA) efsane CEO’su Sergio Marchionne ile Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç, hem ortak hem de çok yakın dostlardı. FCA ve Koç Holding ortaklığı olan Tofaş’ın ürettiği Fiat Linea ve arkasından Egea/Tipo modelleri bu 2 iyi dostun projesi ve eseriydi. Önce Mustafa Koç ardından Marchionne’nin ani vefatları hem iş dünyasında hem de FCA ve Koç Holding’de derin üzüntü yaratırken, özellikle Egea/Tipo projesi onları gururlandıracak düzeye ulaştı. Tofaş’ın 1 milyar dolarlık yatırımla hayata geçirdiği Egea Ailesi’nin 500 bininci üyesi olan ‘Egea Hatchback’ üretim bandından indi. Egea, lansman tarihi 2015’ten bu yana iç pazarda, yaklaşık 130 bin adetlik satış başarısı yakaladı. 353 bin adedi de ihraç edildi. Egea/Tipo 41 ayda 500 bin adetlik üretime ulaşırken, selefi Bravo ise 120 ayda ancak 410 bin adet üretilip, satıldı.
EZBER BOZAN MODEL
Son 3 yılda Türkiye’nin en çok tercih edilen modeli olma unvanını koruyan Egea, İtalya’da da kendi segmentinin lideri oldu. Avrupa’nın 7 ülkesinde ilk 10 içerisinde yer alma başarısı gösteren ve yüzde 70’i İtalya dışında satılan model ailesi, kısa süre içerisinde Fiat markasının iki numaralı küresel oyuncusu konumuna ulaştı. 4. yılına giren aracın kısa süre içinde yenilenmesi bekleniyor.
Tofaş CEO’su Cengiz Eroldu, Fiat Chrysler Automobiles’ın önde gelen üretim, Ar-Ge merkezlerinden biri olarak Egea Projesi’nde önemli sorumluluklar üstlendiklerini belirterek, “Ürün özellikleri ve fiyat fayda dengesiyle ezberbozan bir model ailesi olarak lanse ettiğimiz Egea ülkemizde ve Avrupa başta olmak üzere, EMEA Bölgesi’nde pazar başarısını sürdürüyor. Yarattığı ihracat hacmi ile ülke ekonomimize de katma değer sağlayan Egea’nın üç yıl gibi kısa bir süre içerisinde 500 bin adetlik üretim rakamına ulaşmasından dolayı oldukça mutlu ve gururluyuz. Bu başarıda önemli katkıları bulunan tüm çalışma arkadaşlarımıza teşekkür ederiz” dedi.
AVRUPA’DA EHLİYET İSTEMİYOR!
1919 yılının mart ayında Andrea-Gustave Citroen tarafından kurulan Citroen, önümüzdeki ay bir asrı geride bırakıyor. Citroen, bu önemli yıl dönümünü ‘Ami One’ isimli eğlenceli bir konseptle kutluyor. Mart ayında Cenevre fuarında sergilenecek bu şehir içine özel aracın maksimum hızı 45 km ile limitli. 2 saatte şarj olan pilleriyle 100 km menzil sunan aracı Avrupa ülkelerinde ehliyeti olmayan 16 yaşındaki gençler de kullanabilecekmiş. Uzunluğu sadece 2.5 metre olan konseptin yükseklik ve genişlik ölçüleri de 1.5 metre. Ami One’ın ağırlığı ise sadece 425 kg olarak veriliyor.