2016’nın başında tüm araç kiralama operasyonunu ‘Garenta’ çatı markası altında birleştiren Çelik Motor, bu gelişmeyi müşterilerine ‘Yetmez’temalı yeni reklam filmiyle duyuruyor. Kısa sürede Türkiye’de araç kiralama sektörünün en büyük ilk üç markası arasına giren ve 2015’te yüzde 67 oranında büyüyen Garenta, 2016’da 30 bin adetlik araç parkını yönetiyor.
#GarentaÜretim üssü olduğumuz hafif ticari araç satışlarında ciddi kan kaybı yaşanıyor. Son 10 yılda hafif ticari araç satışları yüzde 10 düşerken, pazardan aldığı pay ise yüzde 25’e geriledi. Bu sınıfta çıkışın filo kiralamadan geçtiğini kaydeden yetkililer, bu araçların kiralanabilmesi halinde yerli araç satışının artacağını, bunun da cari açığa olumlu yönde katkı sağlayacağını kaydediyor.
#OtomobilAvrupa’nın üretim üssü olmamıza ve ÖTV avantajına rağmen son yıllarda Türkiye’de hafif ticari araç satışlarında ciddi kan kaybı yaşanıyor. Son 10 yılda yüzde 60’ı yerli olan hafif ticari araç satışlarında yüzde 10 kayıp yaşanırken, pazardan aldığı pay ise yüzde 25’e kadar geriledi. Bu sınıfta çıkışın filo kiralamadan geçtiğini kaydeden yetkililer, bu araçların kiralanabilmesi halinde yerli araç satışının artacağını, bunun da cari açığa olumlu yönde katkı sağlayacağını kaydediyor.
#Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak2009 yılında 217 milyon TL olan cirosunu sıfırdan yarattığı araç kiralama markası Garenta ile 2015’te 1.5 milyar TL’ye çıkaran Çelik Motor, 2016 yılında ise 2 milyar TL’ye koşuyor. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “2016 yılında toplam kiralama büyüklüğümüz 30 bin adede, Kia satışlarımız ise 20 bin adede çıkacak. İkinci el satışları ile toplam 65 bin adetlik parkı yöneteceğiz. Ciroda kiralamanın payı ise yüzde 57’den 65’e çıkacak” dedi.
#Anadolu Grubu5 yılda 5-6 bin adetten bugün 60 bin adetlik satış ve kiralama hacmine ulaşan Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, bunu tamamen iyi seçilmiş ve inanmış ekibe bağlıyor. İş hayatına deniz subayı olarak başlayan ve 7 yılını denizlerde geçiren Koçak, “Ekip ruhunun önemini savaş gemisinde öğrendim” yorumunu yapıyor.
#Çelik Motor Genel MüdürüOtomotiv sektörü özellikle Euro’nun 2.40 TL’ye çıkmasından önce temmuz ayında 350 bin adetlik araç siparişi verdi. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Bazı markalarda yüksek stok miktarı var. Bu araçlar bir şekilde 2015 yılında satılacak. Sektörde rekabet çok yoğun olduğu için kimse zam yapıp müşteriyi ürkütmek istemiyor” diye konuştu.
#Otomobil7 ayda Türkiye’de geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre yüzde 48.91’lik artışla toplam 516 bin 386 adet otomobil ve hafif ticari araç satıldı. 2015’te neredeyse her ay yeni bir rekora imza atan otomobil ve hafif ticari araç satışlarının yılın kalan 5 ayında ise durumu belirsiz. Sektör yetkilileri rekor bekliyor ama 1 milyon adetlik eşiğin siyasi gelişmeler ve Fed kararları yüzünden yine geçilemeyeceği kaydediliyor.
#OtomotivAnadolu Grubu bünyesindeki Çelik Motor, son 5 yılda yarattığı yeni markalar ve kiralama işiyle cirosunu 250 milyon TL’den 1.5 milyar TL’ye ulaştırmayı hedefliyor. 5 yıl önce yılda toplam 10 bin araçlık satış ve kiralama yapan şirket bu yıl bu rakamı 60 bin adede yükseltiyor. Bu performans sektörde, ‘Yok bölme bir büyüme’ dedirtiyor.
#OtomotivAnadolu Grubu Başkanı Tuncay Özilhan’ın kiralamada ‘liderlik’ istediği Çelik Motor, 30 bin adetlik aracı aşan bir operasyonu yöneterek, 3 yıl içinde hem uzun dönemli hem de günlük kiralamada liderliğe koşuyor. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “2015’te sattığımızdan daha fazla otomobil alacağız. En büyük müşteri oluyoruz” dedi.
Şirketlere sunulan uzun dönemli araç kiralama avantajlarının aynısı fiyat farkı olmaksızın bireylere de sunuluyor. Bu uygulamayı başlatan Çelik Motor’un Genel Müdürü Bora Koçak, “2 yılda 30 bine ulaşacak filomuzun yüzde 20’sinin bireysel kullanıcılardan oluşmasını bekliyoruz” dedi.
Kiralama sektörünün son dönemde hızlı büyüyen en genç oyuncularından ‘Çelik Motor Filo Kiralama’ hedeflerini yükseltti. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, 2013 yılında 15 bin olan araç parklarını 2014’te 17 bine çıkaracaklarını belirterek, “En geç 2017’de pazar lideri olmayı hedefliyoruz” dedi.
OSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
Anadolu Grubu, otomotivde iki yeni kiralama markasıyla gaza basıyor. Filo kiralamada oluşturduğu yeni isim ve markayla Rusya dahil yurtdışına açılmaya hazırlanan grubun diğer sürprizi ise 2014 yılında faaliyete geçecek yeni günlük kiralama şirketi olacak. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Özellikle yurtdışı operasyonlar bizi çok heyecanlandırıyor” dedi.
Anadolu Grubu, hızla büyüyen araç kiralama işinde ‘Çelik Motor’ yerine yepyeni bir isimle önce Türkiye’de lider olup ardından Efes’in peşinden yurtdışına açılıp devlere kafa tutmaya hazırlanıyor. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Hedef 2014’te 21 bin, 2020’de 47 bin 500 araca ulaşmak’ dedi.
Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, bünyelerindeki Kia ve ‘Çelik Motor Filo Kiralama’ şirketlerinin adeta birbiriyle yarıştığını belirterek, “2012 yılında Kia’nın 13 bin adetlik satış, kiralama şirketimizin ise 12 bin adetlik araca ulaşmasını hedefliyoruz. Bu sayede ciromuz yüzde 50 büyümeyle 600 milyon lirayı bulacak” dedi. Koçak, 2015 hedeflerinin ise kiralama şirketinde 20 bin, Kia’da ise 18 bin adede ulaşarak 1 milyar liralık ciroyu aşmak olduğunu söyledi.