‘Kiralık’ Aşk!

Güncelleme Tarihi:

‘Kiralık’ Aşk
Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2016 23:35

2009 yılında 217 milyon TL olan cirosunu sıfırdan yarattığı araç kiralama markası Garenta ile 2015’te 1.5 milyar TL’ye çıkaran Çelik Motor, 2016 yılında ise 2 milyar TL’ye koşuyor. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “2016 yılında toplam kiralama büyüklüğümüz 30 bin adede, Kia satışlarımız ise 20 bin adede çıkacak. İkinci el satışları ile toplam 65 bin adetlik parkı yöneteceğiz. Ciroda kiralamanın payı ise yüzde 57’den 65’e çıkacak” dedi.

Haberin Devamı

TÜRKİYE’nin en köklü kuruluşlarından biri olan Anadolu Grubu’nun bünyesinde son yıllarda yıldızı parlayan Çelik Motor, araç kiralama şirketi Garenta ve distribütörü olduğu Koreli Kia markasıyla 2016 yılında 2 milyar TL’lik ciroya koşuyor. Son 2 yılda sıfırdan yarattığı Garenta markasıyla hem günlük hem de uzun dönemli kiralama alanında hızlı bir büyüme yakalayan Çelik Motor, 2016 yılında 30 bin adet araç kiralama, 20 bin adet Kia ve 15 bin adet de ikinci el satışı hedefliyor. Toplamda 2016 yılında 65 bin araçlık bir parkı yöneteceklerini söyleyen Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, “Bunun yanı sıra Garenta bugün Türkiye’deki en büyük otomobil alıcılarından biri. Bu yıl için 16-17 bin yeni araç alacağız. Bu da binek otomobil pazarının % 3’üne yakın bir rakam. Dolayısıyla bir çok markanın en büyük müşterisi konumundayız” dedi.

Haberin Devamı

7 YILDA 10 KAT CİRO

“2010 yılında yaklaşık 5 bin adet olan toplam kiralama büyüklüğümüz bugün 30 bin adetlere koşuyor” diye konuşan Koçak, pazarda yüzde 10’un üzerinde bir değişim olmazsa Kia satışlarının ise rahatlıkla 20 bin adedi aşacağını söyledi. 65 bin adetlik park sayesinde 2015’te yaklaşık 1.5 milyar TL civarında olan cirolarının 2016 yılında 1.8 milyar TL’nin üzerine çıkmasını hedeflediklerini ifade eden Koçak, pazar koşullarının iyi olması halinde 2 milyar TL’yi zorlayacaklarını da söyledi. Koçak, “Ama bu yıl olmasa da önümüzdeki yıl 2 milyar TL’yi yakalarız. 2009’da ciromuzun 217 milyon TL, 2010’da ise 277 milyon TL olduğunu düşünürseniz kısa sürede kat edilen mesafe çok önemli” dedi. Çelik Motor; bünyesindeki tüm kiralama operasyonunu bu yılın başından itibaren ‘Garenta’ çatı markası altında birleştirdiklerini hatırlatan Bora Koçak şöyle konuştu:

DIŞ PAZARLAR MASADA

“Bu birleşim kapsamında Çelik Motor Filo markası yenilenmiş oldu. 2015 yılında yüksek performansla yüzde 67 oranında büyüyen Garenta’nın 2015 yılı cirosu yaklaşık 818 milyon TL oldu. Bu rakam aynı zamanda Çelik Motor’un toplam cirosunun yüzde 57’sini oluşturuyor. Bu oranın 2016 yılında yüzde 65 olmasını öngörüyoruz. Yani 2 milyar TL’lik ciroda Garenta 1.3 milyar TL’ye ulaşacak. Uluslararası markalar ile rekabet ettiğimiz bir sektörde sıfırdan bir marka yaratıp böyle bir büyüklüğe ve pazar payına ulaşabilmek çok önemli diye düşünüyorum. Stratejik planımızda yurtdışı pazarları da faaliyet alanımıza eklemek var ancak hedeflediğimiz ülkelerdeki ekonomik koşullar bugün buna imkan vermiyor. Dış pazarlar her zaman masanın üzerinde ve Doğu Avrupa da dahil olmak üzere birçok fırsatı yakından takip ediyoruz.

Haberin Devamı

Saatlik kiralama dönemi başlıyor

YENİ dönemde Çelik Motor müşterilerinin uzun dönem araç kiralamada “GarentaPRO”, kısa dönem kiralamada ise “GarentaDAY” markalarından hizmet aldığını hatırlatan Bora Koçak, üçüncü bir markayı da hizmete sunacaklarını söyledi. Koçak, “GarentaMOOV adlı yeni markamız ile saatlik kiralamaya nisan ayı itibarı ile başlıyoruz. GarentaMOOV’da ‘kullandığın kadar öde’ sistemi yer alacak. Bu sistem ile iş merkezlerinin ortak havuz araçlarından kartla okutarak, hem kurumsal hem bireysel olarak kullanma imkânı sunacağız. “ Çelik Motor bünyesindeki Kia ve Garenta markalarını ayırıp her birinin başına direktör atadığını da hatırlatan Koçak, böylece yeniden yapılanan iki markayı birbirinden bağımsız yönetme şansları olduğunu söyledi. Koçak, “Her iki markanın pazarlaması ve satışı birbirinden ayrı. Dolayısıyla daha fazla odaklanma imkanı oluyor” dedi.

Haberin Devamı

Cerato ve Optima ile 25 bini geçeriz

KIA Türkiye Grup Direktörü Ayşe Tuncel, pazara sundukları yeni Sportage’nin yanı sıra haziran ayında Cerato’yu ilk kez pazara sunacaklarını da hatırlatarak planlarını şöyle açıkladı: “Bu model de bizim özellikle filo pazarında güçlenmemizi sağlayacak. 6 ayda 2 bin Cerato satışı hedefliyoruz ki bunun yaklaşık 1000 adedi filoya satılacak. Geniş iç hacmi, dizel motorda otomatik şanzıman seçeneği ve sedan olması ile yeni Cerato filo Pazarı nın tüm beklentilerine cevap veriyor. 12 aylık Cerato satış potansiyelimizin ise 4-5 bin adet olacağını düşünüyorum. Diğer taraftan üçüncü çeyrekte 1.6 litrelik Optima’yı da Türkiye’ye getirmek istiyoruz Bu versiyonun üretilmesi için Kia görüşmelerimizi yoğunlaştırdık. Bu araç yeni nesil 1.6 litrelik turbo motorla bizim için markanın lüks algısını geliştirmek yolunda önemli bir fırsat. Bu araçtan da yılda 500 adetlik bir satış potansiyelimiz var. Bizim üstünde çalıştığımız bir diğer önemli ürün geliştirme projesi ise Sorento’ya yeni Sportage da bulunan 1.6 litrelik turbo motoru koydurmak. Eğer bunu başarırsak aracın bugün 200 bin TL üzerinde olan fiyatını 150 bin TL’ye çekme şansımız olacak. Eğer bu gerçekleşirse yılda 3-4 bin Sorento satabiliriz. Bu da çok önemli bir gelişme marka için. Bugün Türkiye de üst segment müşterisinden pay alabilmenin yolu bu. Eğer tüm bunlar gerçekleşir ve 2017 yılında pazarda önemli bir değişim olmazsa Kia satışlarının yeni ürünlerle 25 bin adetin üzerine çıkabilmesi mümkün. ”

Haberin Devamı

‘Turbo’ya takıp çıtayı yükseltti

KORELİ Kia’nın Türkiye’de en çok satılan popüler modeli Sportage, dördüncü nesil versiyonuyla 79 bin 900 TL’den başlayan fiyatlarla satışa sunuldu. Yeni Sportage ile sınıfında çıtayı yükselteceklerini kaydeden Kia Grup Direktörü Ayşe Tuncel, “Her açıdan daha kaliteli bir araçla rekabete gireceğiz. 3 farklı motor seçeneğine sahip yeni Sportage’nin 1.6 litre motor seçeneğinde sağladığı 4x4 özelliğinin yanı sıra , hem tasarımı hem de kullanılan malzeme kalitesiyle sınıfında öne çıkacağını düşünüyoruz. Bu model Kia’nın algısını daha da yükseltecek” dedi. Yüksek güç sunan yeni turbo motoru ve GT Line paketi ile özellikle lüks markalardan daha fazla müşteri çekeceklerini söyleyen Tuncel şunları söyledi: “Zaten ilk gelişmelerde bu yönde. Henüz tanıtım ve iletişim yapılmadan bile bir çok müşteri lüks araçlarını yeni Sportage için takasa getiriyor. Eski araçla bu müşteri grubundan fazla talep görmüyorduk. Bu yıl 8 bin 500 adetlik bir satış hedefimiz var. Bunun yarısının turbo motorlu yeni GT-Line versiyonundan geleceğini düşünüyoruz. Aracın baz fiyatı 79 bin 900 TL’den başlıyor, en çok satacağımız versiyonu ise 138 bin TL. Dolayısıyla bizim için çok önemli bir model olacak. “ Yeni Sportage, 3 farklı motor seçeneği ve ilk kez satılacak daha sportif görünüme sahip “GT Line” versiyonu ile de satışa sunuluyor. Motor seçenekleri arasında, 1.6 lt. GDI, 132 beygir güç ve 160 Nm tork üreten benzinli, sadece Sportage GT Line modelinde bulunan 1.6 litre T-GDI, 177 beygir güç 265 Nm. tork üreten benzinli ve ayrıca 185 beygirlik 2.0 lt. dizel bulunuyor.

 

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!