Güncelleme Tarihi:
TUNCAY Özilhan’ın yönetimindeki Anadolu Grubu, otomotiv alanındaki hızlı büyümesini sürdürüyor. Grubun bünyesindeki Çelik Motor, 5 yıl önce 250 milyon TL olan cirosunu bu yıl sonunda 1.5 milyar TL’ye çıkarmayı hedefledi. Bünyesinde Kia, Çelik Motor Filo, ikinciyeni.com ve Garenta markaları bulunan Çelik Motor, son yıllardaki bu performansıyla Tuncay Özilhan’ın koyduğu hedeflerin de üstüne çıkarak önemli bir başarıya imza atmış gözüküyor. 2015’te büyüme hedeflerinin yüzde 40 olduğunu söyleyen Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, yeni Sorento’nun Bodrum’da gerçekleşen test sürüşünde, 5 yıllık performanslarını değerlendirdi.
5 YILLIK GELİŞİM
“5 yıl önce hem Kia satışları, hem filo kiralama rakamları yıllık 5’er bin adetler civarındaydı. Ciromuz ise yaklaşık 250 milyon TL sınırındaydı” diye söze başlayan Koçak, bünyesindeki şirketlerin gelişimini şöyle anlattı:
“* O dönem bireysel kiralama ve günlük kiralama alanlarına girmemiş, ikinci el satış yaptığımız ikinciyeni.com’u kurmamıştık. Geçen 5 yıl içinde öncelikli olarak filo kiralama işinde Tuncay Beyin de koyduğu hedeflerle hızlı bir büyüme yakaladık. 2014 yılında 19 bin adede ulaşan filo kiralama araç parkını bu yıl sonunda 21 bin adede çıkartmayı öngörüyoruz. Sadece bu yıl filo işi için 15 bin yeni araç alacağız. Sonuçta biz Çelik Motor olarak sattığımız kadar araç alımı yapan bir şirket olduk.
* Distribütörü olduğumuz Koreli Kia ise özellikle son yıllarda Sportage ve cee’d modelleri ile büyük beğeni topladı. Sportage satışları aylık 800 adetleri geçti. Bu yıl pazar böyle giderse yıl sonunda yeni Sorento’nun da etkisiyle 20 bine yakın Kia markalı otomobil satmayı hedefliyoruz.
* Geçen sene başında yaklaşık 20 milyon TL yatırımla günlük araç kiralama sektöründe (rent a car) yüzde 100 Türk markası olan ‘Garenta’yı kurduk. Hızla büyüyen markamız şu anda uluslararası rakiplere rağmen pazarın ikinci büyük günlük araç kiralama şirketi oldu. Normal sezonda 3 bin 500 araca sahip Garenta, en yüksek sezonda 5 bin 500 araç kiralıyor ki, bu yeni bir marka için çok önemli bir başarı.
* Yine kısa süre önce kurduğumuz online 2. el araç açık artırma platformumuz ‘ikinciyeni.com’ üzerinden de 2014 yılında yaklaşık 7 bin araç sattık. 2015 sonunda bu sayının 11 bin olmasını hedefliyoruz. Ayrıca bu platformdan sadece kendi bünyemizdeki araçları değil, dışarıdan aldığımız ikinci el araçları da satacağız.”
HEDEF 100 BİN ARAÇ
Bora Koçak, Çelik Motor’un 5 yıl önce 10 bin araçlık bir performanstan, bugün 60 bine yaklaşan bir hacme ulaştığını belirterek, “2009 yılında Kia, 5 bin adetler civarında satış yapıyordu, bugün 20 bin adede koşuyor. Çelik Motor kiralama 3-4 bin adetlerden bugün 21 bin adetleri hedefliyor. Garenta, günlük kiralamada 5 bin 500 adetlere ulaştı. 2.el satışlarda 11 bin adedi öngörüyoruz. Toplamında baktığımız zaman 57 bin 500 adetlik bir araç parkını yönetiyoruz. Bu da ciroya yansıyor. Hedefimiz yıllık yüzde 30-40’lık büyüme oranlarını sürdürüp. Kısa sürede 100 bin adetlik rakamlara ulaşmak” dedi.
TÜRKİYE'YE ÖZEL SORENTO
KIA’nın Türkiye’de 2004-2009 yılları arasında SUV segmentinde en çok satan modeli olan Sorento, tamamen yenilenerek 199 bin TL fiyatla satışa sunuldu. Yeni Sorento’da 185 beygir gücünde 2.0 litre hacimli dizel motor yer alıyor. Bu motor 2.2 litre motora sahip eski jenerasyon Sorento’dan sonra Türkiye’ye özel olarak üretildi. Çelik Motor Genel Müdürü Bora Koçak, yeni Sorento’yla hedeflerinin büyüdüğünü belirterek, “Kia sadece bize özel olarak yeni Sorento’ya 2 litrelik motor koydu. Bu vergi avantajlı motorla hedeflerimiz de büyüdü. Bu yıl yarı yılda 500, önümüzdeki yıl ise 1000 adetlik satış hedefliyoruz. İlk gelen 50 aracın tümünü anında sattık” dedi. IF Tasarım ödüllü KIA Sorento; akıllı park sistemi, akıllı hız sabitleme sistemi ile yüksek teknolojiyi, ısıtmalı ve soğutmalı koltukları, anahtarı kullanmadan algısal teknoloji ile açılan akıllı bagaj kapağı özellikleri ile konforu, panoramik sunroof’u ile ferahlığı bir arada sunarak dikkatleri çekiyor. SUV segmentinin gelişmesine ve popülerleşmesine büyük katkı sağlayan Sorento, 4.780 mm’ye uzayan boyu, önceki jenerasyona göre 15mm azaltılarak 1.685 mm’ye inen yüksekliği ve segmentinde fark yaratan 1890 mm genişliği ile müşterilere sunuluyor. Geniş iç mekân, şık iç tasarım ve her biri farklı sürüş keyfi yaşatan 7 koltuk bir arada bulunuyor. KIA’nın yenilikçi teknolojileriyle üretilen 2.0 CRDI (6 ileri Otomatik) dizel motoru düşük yakıt tüketimi sağlıyor.
FUARIN MELEĞİ
2012 yılında ünlü model Irina Shayk ile İstanbul Auto Show fuarına damgasını vuran Çelik Motor, bu yıl ise benzer ilgiyi Amerikalı Victoria’s Secret mankeni Erin Heatherten ile yakalamayı amaçlıyor. Fuarın 21 Mayıs’taki VIP basın açılışı gününde, Erin Heatherten ilk kez görücüye çıkacak olan Kia cee’d GT-Line modelinin tanıtımını gerçekleştirecek. Amerika doğumlu 26 yaşındaki model, Kia standına ve fuara renk katacak.