Mayhoola, Boyner Holding ve Boyner Ailesi’nin toplam yüzde 43,91 oranındaki BOYP hissesini 405 milyon dolar (lot başına 1,40 dolar) bedelle satın alacak. Boyner Holding ise Boyner Mağazacılık ve Altınyıldız hisselerinin yüzde 100’ü ile birlikte Altınyıldız ve Altınyıldız Classics markalarını hazırlanan değerleme raporlarıyla belirlenecek bedellerle devralacak.
#Boyner PerakendecilikTÜİK verilerine göre toptan ve perakende ticaret sektörü, 2015’te 106 bin ek istihdam oluşturdu. 2016’da ise siyasi ve ekonomik nedenlerle bu sayı 66 bine gerilese de 2017’nin ilk 8 ayında bir önceki yılın aynı dönemine göre sektördeki insan kaynağı 195 bin gibi çok önemli bir oranda artış gösterdi. Gelecek yıl 24 alışveriş merkezi ve yaklaşık 3 bin yeni mağaza açılmasını bekleniyor. Her yıl ortalama 50 bin yeni istihdam yaratan perakende sektörü gençlere pek çok kariyer fırsatı sunuyor. Sektör temsilcileri esnek çalışma, insan ilişkileri ve satışı görme açısından perakendenin çok önemli olduğunu vurguluyorlar.
#PerakendeDoğan Online ve Hepsiburada Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, girişimci şirketlerin risk almaktan korkmaması gerektiğini belirtirken, Facebook Türkiye Ülke Direktörü Derya Matraş da Türk şirketlerin daha fazla risk alması gerektiğini vurguladı.
#Doğan OnlineKurumsal uygulama ve yazılım şirketi SAP tarafından düzenlenen bilgi teknolojileri etkinliği ‘SAP Forum İstanbul 2014’e katılan Doğan Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner, e-alışveriş sitesi www.hepsiburada.com’un başarısının arkasında yatan etkenleri katılımcılarla paylaştı.
Perakendenin önde gelen isimleri ‘Perakende Korosu’ şeklinde ilk kez sahneye çıktı, Candan Erçetin ile birlikte krize veda şarkıları söyledi. Eylül ayında bazı alışveriş merkezlerinde ciro artışı yüzde 50’yi bulurken, perakendeciler “Nasıl yakalamıştık ciroları, kârları” diye şarkılar söyledi.
ESKİDEN Vakko’nun bulunduğu, Atatürk Bulvarı’ndaki çok katlı binanın ev sahipliği yaptığı Kimlik Mağazası, üç Avrupa markasını bünyesine katarak büyümesine devam ediyor. İtalyan Avacava, Alman Paulmark ve Fransız Purlin’in isim hakkını alan Kimlik, 19 olan mağaza sayısını 2010’da 50’ye çıkarmayı hedefliyor. Kimlik’in sahibi olan 7 ortaktan biri olan Abdül Nasır Çetin, Ankara Hürriyet’e yeni atılımları, hedeflerini ve Kimlik’in oluşumunu anlattı.
10’uncu mağazasını, eylülde İstanbul’da açmaya hazırlanan İngiliz çok katlı mağaza devi Harvey Nichols, büyük nüfusuyla hızla büyüyen İstanbul’da başarılı olmak için varlıklı kesimin yüzde 5’ini çekmeyi hedefliyor. Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim Holding mağazayı Ukrayna ve Romanya’ya da taşıyabilir.
Satış Acili; zamanında yapamadığımız satışların satıcıya konan hedefler ile arasındaki farkı kapatmak için doğal sürecinin dışında müşteriyi ablukaya alarak, satışı doğal seyrinden çıkarıp, bir an önce bitirme telaşı. Bu telaş genellikle topun dışarıya atılması ve satışın yapılamaması ile sonuçlanır. Es kaza olabilecek bir satışta ne firmaya ne de satıcıya bir yarar sağlamaz.
Krize kadar hızlı büyüme stratejisi izleyen Çarşı, hedefini yeniden büyümek olarak seçti. Bunun için de ‘piranha’yı örnek alma kararına varıldı. Çarşı'nın iki aylık Genel Müdürü Semih Şeftali, ‘‘Büyümek için eğer müşteri isterse Kurban Bayramı'nda koyun bile satarız’’ dedi.