Güncelleme Tarihi:
Haliç Kongre Merkezi’nde, bu yıl ‘Basit Düşün, Fark Yarat’ sloganıyla düzenlenen SAP Forum İstanbul’a, Doğan Online ve Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner'in yanı sıra, SAP Global Yönetim Kurulu Üyeleri Robert Enslin, Inrid-Helen Arnold, SAP Türkiye Genel Müdürü Zeynep Keskin ile bilişim ve teknoloji sektöründen çok sayıda üst düzey yönetici katıldı.
TEKNOLOJİNİN AMACI HAYATI KOLAYLAŞTIRMA VE FARK YARATMA
Dünyanın her geçen gün daha da dijitalleştiğini belirten Hanzade Doğan Boyner, “Bundan 10 yıl önce hayal dediklerimiz bugün hayatımızın vazgeçilmez bir parçası haline geldi. Günlük hayatın normalleri olarak görüyoruz ve hayatın hızına ayak uydurmak için her gün daha fazlasını talep ediyoruz ve bu değişim baş döndürücü bir hızla devam ediyor. Artık vazgeçilmez olan akıllı telefonlara yepyeni ürünler ekleniyor. Akıllı saatler, akıllı gözlükler, akıllı kıyafetler, akıllı arabalar, evler derken yeni teknolojiler gündemi belirliyor. Tüm bu yeni teknolojilerin çok basit iki tane amacı var; hayatı kolaylaştırma ve fark yaratmak" diye konuştu.
VAADİMİZ ÇOK BASİT
Salondakilerle, dijitalleşen dünyada dijital halkanın en önemlilerinden biri olan e-ticaret sektöründe bir başarı hikayesi olarak gurur duyduğunu söylediği "hepsiburada.com" örneğini paylaşmak istediğini söyleyen Boyner şunları söyledi:
"Çünkü ‘hepsiburada'nın iş modelinin ortasında teknoloji ve inovasyon bulunuyor. Aslında çok basit bir vaadimiz var alışverişi kolaylaştırmak. Bebek bezinden buzdolabına, fiziksel hiçbir perakendecinin veremeyeceği kadar geniş bir ürün yelpazesini müşterilerimizin istediği her platformda tek bir tıkla satın almalarını sağlamak. Müşterilerimize, ‘sen gitme her şey ayağına gelsin’ derken alışveriş deneyimini onlar için ne kadar basitleştirdiğimizi anlatmaya çalışıyoruz. Bu basit vaadin ve iş modelinin arkasında basit olduğu kadar da kompleks bir operasyonel süreç var. Teknoloji sayesinde bu süreci basite indirgiyoruz. 500 bin farklı ürünü 4 ayrı lojistik merkezinde yönetip, sipariş verildikten yaklaşık 1 saat içerisinde ürünlerin kargo çıkışlarının yapıldığı ayda 2 milyona yakın ürünün teslim edildiği, 15 milyondan fazla ziyaretçinin takip ettiği, 2 bin tedarikçinin yönetildiği büyük, kompleks bir operasyon. Ve teknoloji sayesinde tek tıkla alışverişe dönüşüyor ve her şey ayağınıza geliyor. Hepsiburada'nın geçmişinde ‘biz bir perakende şirketi miyiz yoksa bir teknoloji şirketi mi?’ tartışmalarını yaptığımız dönemler oldu. Her ne kadar yaptığımız iş online perakendecilik olsa da eğer teknoloji odağımız şirketin tüm damarlarına işlememiş olsaydı, bugün yakaladığımız başarıyı yakalayamazdık."
UFAK BİR YAZILIM YENİ BİR SEKTÖR YARATABİLİYOR
Artık teknolojinin kendisinin iş modellerini oluşturduğunu anlatan Boyner, “Ufak bir yazılım yepyeni bir iş modeli hatta yepyeni bir sektör yaratabiliyor. Biz ‘hepsiburada’ olarak sadece ürün satan değil, aynı zamanda teknolojileri en iyi şekilde kullanan ve teknoloji geliştiren bir şirketiz. Ve bu kültür sayesinde bugünkü tartışmasız liderliğimize sahip olduk. Bu sayede birçok ilki hayata geçirdik. Teknolojiyle yarattığımız önemli farklardan biri, geçen sene vermeye başladığımız ‘tek tuşla satın al’ hizmeti. Türkiye’de ilk ve sadece ‘hepsiburada’ platformuna özel olan bu ürün sayesinde müşterilerimiz istedikleri her platformda kredi kartlarını tekrar tekrar girmeden alışveriş yapabiliyorlar. Bugün 1 milyondan fazla müşterimiz bu servisi kullanıyor. Bu teknolojik üstünlük aslında bizim iş modelimizde önemli bir değişime sebep oldu. ‘Hepsiburada’ olarak fark yarattığımız bir başka konu da, büyük veriyi nasıl yönettiğimizde oldu. Biz çok az şirkette varolan 'müşteri veri tabanı' yönetiyoruz. Bu sayede farklı kaynaklardan topladığımız dataları birleştirme, analiz edebilme ve raporlayabilme hızımızı ciddi oranda arttırmayı hedefliyoruz" diye konuştu.
BU SENE YAPTIĞIMIZ BİR BAŞKA ATILIM TAVSİYE MOTORU
"Beni çok heyecanlandıran bu sene yaptığımız bir başka atılım da tavsiye motoru" diyen Boyner, bu yeni özelliği şöyle anlattı:
“Müşterilerimizi daha iyi anlamak, onlar için daha uygun ürünleri seçebilmek için yüzden farklı algoritmaya bakıp binlerce 'data point'i birleştirip, gerçek zamanlı apdate olan tavsiye motorunun implementasyonu üzerinde çalışıyoruz. Bu sayede müşterilerin sadece geçmiş alışverişlerine bakıp hangi ürünleri incelediklerine bakmıyoruz. Onların dışında sosyal medya profillerinden hangi medya kanalından bize geldiklerine kadar bakıp kendileri için en doğru ürünü bulmayı hedefliyoruz"
TEKNOLOJİ BAZI SEKTÖRLERİ YIKMAYA DEVAM EDECEK
Değişimin devam edeceğini ve teknolojinin hayatımızı daha da kolaylaştıracağını belirten Boyner, şöyle devam etti:
“Bireylerin hayatını kolaylaştırırken, bazı şirketleri, sektörleri yok etmeye, yıkmaya, dönüştürmeye de devam edecek. Bu yıkıma karşı kendimizi koruyabilme, bu teknolojik değişiminin önünde olabilmenin bana göre tek şansı, yapmamız gereken teknolojiden ürkmeyen, korkmayan organizasyonlar yaratmamız. Bugün artık şirketlerin teknoloji departmanlarının olmasının yanında pazarlamadan finansa, satıştan insan kaynaklarına kadar her departmanda çalışanlar teknolojiyi anlamalı, takip etmeli ve kullanmalı. Ve daha iç içe geçmiş, daha esnek organizasyonlar yaratırsak dijital devrimdeki dönüşümü kendimiz için bir fırsata çevirebiliriz. Bu devrimin ve teknolojinin tam ortasında olmak hiç kuşkusuz büyük bir mücadele. Ama aynı zamanda da adrenalini yüksek ve çok heyecan verici bir ortam. Biz ‘hepsiburada’ olarak bu heyecanı her gün hissediyoruz. Her gün yeni bir ürünle, yeni bir servisle alışverişi sizler için kolaylaştırmaya çalışıyoruz"