Harvey Nichols’a zengin Türk’ün yüzde 5’i yeter

Güncelleme Tarihi:

Harvey Nichols’a zengin Türk’ün yüzde 5’i yeter
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 31, 2006 00:00

10’uncu mağazasını, eylülde İstanbul’da açmaya hazırlanan İngiliz çok katlı mağaza devi Harvey Nichols, büyük nüfusuyla hızla büyüyen İstanbul’da başarılı olmak için varlıklı kesimin yüzde 5’ini çekmeyi hedefliyor. Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getiren Unitim Holding mağazayı Ukrayna ve Romanya’ya da taşıyabilir.

ÜST gelir grubuna hitap eden ve kökleri 1913’e kadar uzanan İngiliz çok katlı mağaza devi Harvey Nichols 10’uncu mağazasını eylülde stanbul’da açıyor. İstanbul’un büyük nüfusuyla hızla büyüyen pazar olduğunu belirten Harvey Nichols CEO’su Joseph Wan başarılı iş hacmi için varlıklı kesimin yüzde 5’ini çekmenin yeterli olacağını söyledi. Yaklaşık 13 milyon dolarlık yatırımla gerçekleşen İstanbul mağazası için ilk yıl 40 milyon dolar ciro hedefleniyor. Harvey Nichols’ın dünya cirosu ise 420 milyon dolar civarında bulunuyor.

HEYECAN VERİCİ ŞEHİR: İstanbul’u seçme nedenlerini Wan şöyle anlattı: "İstanbul ekonomik başarılar için büyük bir potansiyele sahip, heyecan verici bir şehir. Türkiye’nin en önemli ticari güç merkezi ve tarihi öneme sahip. Hiç uykuya ihtiyaç duymayan ve tükenmez bir enerjiye sahipmiş gibi duran kadınlar ve erkekler görüyorum. Harvey’in uluslararası markaları bir araya getiren özelliği, Türkiye’de lüks moda perakendeciliği standartlarını yükseltecektir." Üç katlı İstanbul mağazasının toplam büyüklüğü 8 bin metre kare olacak.

ANKARA İKİNCİ SIRADA: Harvey Nichols’ın uluslararası alanda Güney Amerika, Hindistan ve Türkiye gibi gelişmekte olan pazarlara odaklandığını vurgulayan Wan, bu pazarlarda ticaret maliyetlerinin İngiltere gibi ülkelerin gerisinde olmasına da dikkat çekti. İşbirliği yaptıkları Unitim’in perakendecilik tecrübesine güvendiklerini kaydeden Wan, "İstanbul mağazasının ardından tüketici bizi lider olarak kabul edecektir. Böylece yeni mağazalar gündeme gelir. İkinci mağaza çok büyük olasılıkla Ankara’da açılacak" dedi.

TÜRK ÜRÜNLERİ SAVAŞI: Harvey Nichols’ın Türkiye’de franchise hakkını alan Unitim Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu ise İstanbul mağazasında Hüseyin Çağlayan, Pollini ve Zeynep Erol’un koleksiyonlarına yer verildiğini anımsatarak şöyle konuştu: "Ünlü modacıların tasarımlarına yer vereceğiz. Türk gıda ürünleri ve rüştünü ispatlamış markalara yer verilmesi için girişimlerimiz var. Türk ürünlerini tanıtacağız. Harvey’in bütün mağazalarında aynı ürünler satılır. Raflarda Türk ürünleri bulun diye savaşacağız."

5 MAĞAZA YETER: Burç Cemiloğlu Türkiye’ye 5 tane Harvey Nichols’ın yeterli olacağını vurgulayarak "İkinci mağaza çok büyük olasılıkla Ankara’da olacak. Ama Suadiye’yi de düşünüyoruz. Nerede çabuk yer bulursak önce orayı açarız" diye konuştu. Harvey Nichols’ı çevre ülkelerde de açabileceklerini vurgulayan Cemiloğlu, "Ukrayna ve Romanya olabilir. Bir merkezden yönetmek daha kolay. Harvey Nichols’ın yöneticileri de buna sıcak bakıyor" dedi.

Beyrut mağazasının imzasını bombalar son anda durdurdu

JOSEPH Wan, Ortadoğu’nun gelişen pazarlarından Beyrut mağaza açmak için görüşmenin son aşamasına geldiklerini hatırlatarak "Bombalar patlamadan 2 saat önce anlaşmayı imzalamak üzereydik. Saldırılar başlayınca kaldı" dedi. Burç Cemiloğlu ise Harvey Nichols’ı Türkiye’ye getirmek için 4 ayda imzayı attıklarını belirterek "Jakarta, Beyrut, Varşova ve Moskova’da mağaza açılması için 18 aydır görüşmeler devam ediyor. Biz bir ilke imza attık. 10 yıllık kontratımız var" dedi.

Boyner isim hakkını geri verdi

HARVEY Nichols’ı daha önce Türkiye’ye aralarında Boyner Holding’in de bulunduğu bir kaç grubun da getirmeye çalıştığı biliniyor. Hatta 1999’da Boyner Holding Harvey Nichols’ın Türkiye isim haklarını da tescil ettirmiş ancak anlaşma sonuçlanamamış. Harvey Nichols’ın isim haklarının hálá Boyner’de olduğu markanın Unitim’le Türkiye’ye girme kararı almasıyla ortaya çıkmış. Boyner Holding gelişmelerin ardından isim hakkını centilmence geri vermiş.

4 spor markasına aynı anda üretim

UNİTİM Holding Yönetim Kurulu Başkanı Burç Cemiloğlu 1985’te İmteks şirketini kurarak tekstil alanında faaliyet göstermeye başladı. Puma, Adidas, Nike ve Reebok spor markalarını aynı anda üreten İmteks, Düzcede’ki tesisinde 68 milyon dolar değerinde yılda ortalama 8 milyon adet üretim yapıyor. 1998’de Tommy Hilfiger ile perakende sektörüne giren Unitim, ardından Gas, Camper, Accesorize markalarının da distribütörlüğünü üstlendi. Ukrayna, Rusya, Kazakistan gibi 7 ülkede markaların temsilciliğini yapan Unitim, bu ülkelerde de mağazalar açtı. Bally, Thomas Pink ve G-Star ise şirketin mağazalarını açacağı yeni markalar. Unitim’in toplam çalışan sayısı yeni mağazalarla birlikte 2 bin 500’ü bulacak.

Biz Çin’i 20 yıl önce keşfettik

ÇİN’i 20 önce keşfederek fason üretim yaptırdığını bildirine Burç Cemiloğlu kotalar kalktıktan sonra Çin başta olmak üzere Uzakdoğu ile rekabetin mümkün olmayacağını öngördüklerini söyledi. Çin’e ancak sürat, kalite ve esnek hizmetle kafa tutulabileceğine dikkat çeken Cemiloğlu "1998’de bize en yakın olan perakendeciliğe odaklanmaya karar verdik. 5 yıllık planda ciro içerisinde üretimin payı yüzde 25 olacak. Üretimi azatmayacağız ama perakande de hızlı büyüyeceğiz. 2010 yılında 253 milyon doları perakendeden olmak üzere 350 milyon dolar ciro hedefliyoruz" dedi.

Hakkasan’ın ardından Yautcha’yı getiriyoruz

UNİTİM Holding’in Servist şirketini kurarak hizmet sektörüne de el attığını belirten Burç Cemiloğlu şunları söyledi: "Çin füzyon restoranı Hakkasan Ocak’ta Kanyon’da açılıyor. Böylece hazır giyim ve aksesuarın dışına çıkıyoruz. Üst katı çay-evi, alt katı restoran olan Yautcha’yı da Türkiye’ye getireceğiz. Yautcha 500 farklı çeşit çayın satıldığı, küçük bir paket çayın 450 sterlin’den alıcı bulduğu özel bir mekan. Nişantaşı ya da Boğaz’da bir yer olabilir. Başka sürprizlerimiz de olacak."

Türkiye’de 5 yılda 200 mağaza

BURÇ Cemiloğlu mağaza hedefleriyle ilgili şu bilgileri verdi: "Şu anda 8 markanın Türkiye temsilcisiyiz. Türkiye’de toplam 64 mağazamız var. 26 olan Tommy Hilfiger mağazası 5 yıl sonra 35 olacak. 6 Camper mağazasına bu yıl 3 tane daha ekleyeceğiz ve 5 yıl içinde 20’ye ulaşacağız. GAS mağazası 5 tane ve 5 yılda 18’e çıkacak. Bally’den 5 yılda 5 tane açacağız. Thomas Pink’in ilki Ağustos’ta Kanyon’da açılıyor ve 5 yılda 6 mağazaya çıkacağız. G-Star’ın ilki de Ağustos’ta açılacak. Bundaki hedefimizde 5 yılda 20 mağaza. Accessorize şu anda 26 tane. Yıl sonuna kadar 30, 5 yılda da 80 mağaza olur. 5 yılda Türkiye’de mağaza sayımız 190-200’ü bulur."

Accessorize Almanya’yı da bize verebilirler

CEMİLOĞLU çevre ülkelerdeki faaliyetleri şöyle anlattı: "Tommy Hilfiger’la yaptığımız 5 yıllık Türkiye planını 2 yılda gerçekleştirdik. Sora Rusya ve Ukrayna’yı istedik. Rusya’da 5 tane Tommy Hilfiger mağazası var ve 2007 sonunda 10’a çıkacak. Ukrayna’da ise 6 Tommy Hilfiger mağazası var. 2 yılda 4 tane daha ekleriz. Azerbaycan, Kazakistan ve Gürcistan’da birer mağaza var, birer tane daha açacağız. Accessorize da çok başarılı oldu. Pekçok çevre ülkeyi bize verdiler. Almanya’yı da bize verebilirler" dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!