Birleşmiş Markalar Derneği haberleri sayfasında Birleşmiş Markalar Derneği hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 570 Birleşmiş Markalar Derneği haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
ORGANİZE perakende markaları 2023’te enflasyonun etkisiyle cirolarında ortalama yüzde 80’in üzerinde artış sağlarken, her üç markadan birinin adet satışı 2022’nin gerisinde kaldı. Birleşmiş Markalar Derneği’nin yaptığı yazılı açıklamaya göre, markalar 2023’te turiste satışta da umduğunu bulamadı.
#ORGANİZE Perakende MarkalarıBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan ÖncelBirleşmiş Markalar Derneği ve Trendyol, yerli perakende firmalarını online kanallar üzerinden global pazarlara açmak üzere işbirliği yaptı. Türk ürünlerinin dünyada tanınmasını destekleyeceklerini belirten Trendyol Grup Başkanı Çağlayan Çetin, “Online ticaret için üç yılda 500 milyon dolar yatırım yapacağız” dedi.
#E-TicaretBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, 9 Mayıs'taki Anneler Günü'nün ardından 13 Mayıs'ta Ramazan Bayramı'nın başlayacağını hatırlatarak, "Salgın önlemleri nedeniyle AVM ve cadde mağazaları kapalı olduğu için hediyelik alışverişinde online kanallar neredeyse tek seçenek gibi görünüyor. Dolayısıyla önümüzdeki günlerde e-ticarette çok ciddi artış bekliyoruz." dedi.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Anneler Günü etkisiyle perakende sektöründe mayıs ayı online alışveriş cirosunda rekor bekliyoruz. Kargo şirketlerinde son bir haftadır gözlemlediğimiz yoğunluğu da rekorun ön habercisi olarak değerlendiriyoruz." dedi.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, "Perakende sektöründe 29 Kasım’daki efsane indirimin alışverişe doping etkisi yapmasını ve bir günlük kartlı ödeme tutarının 5 milyar TL’ye ulaşmasını bekliyoruz. 5 milyar TL'lik kartlı ödemede internetten alışveriş payının da 2 milyar TL’ye yaklaşacağını öngörüyoruz" dedi.
#Birleşmiş Markalar DerneğiBirleşmiş Markalar Derneği (BMD) Başkanı Sinan Öncel, ramazanın son 3 gününde cirolarda ortalama yüzde 20-25 artış olacağını öngördüklerini belirterek, “Bayram tatili boyunca özellikle market ve restoran cirolarındaki artışla birlikte sadece BMD üyesi markalar için bayram alışverişinin 600-700 milyon liralık bir ek katkı yaratacağını söyleyebilirim” açıklamasını yaptı.
#KampanyaBMD Başkanı Sinan Öncel: "Biz bu yıl da enflasyonla mücadelede üzerimize düşeni yapmaya devam edeceğiz. BMD üyesi markalar, enflasyonla mücadeleye yönelik indirimleri 2019'da da sürdürecek. BMD çatısı altındaki 407 markanın hemen hepsinin mücadeleye katkıyı sürdüreceklerinden şüphe duymuyorum" açıklamasında bulundu.
#Birleşmiş Markalar DerneğiTürk Lirası’nın değerinin korunmasıyla ilgili Cumhurbaşkanı kararnamesinin yürürlüğe girmesine rağmen, birçok internet sitesinde dolar ve Euro ile kiralık ilanları göze çarpıyor. Bu ilanların bazılarının siteye giriş tarihinin ise kararnameden sonra olması dikkat çekiyor.
#Birleşmiş Markalar DerneğiFiyatların rakip ülkelere göre pahalı kalmasından dolayı sipariş kaybı yaşayan sanayici, hammaddedeki koruma önlemlerinin makul seviyeye indirilmesini talep etti. Bunun gerçekleşmesi durumunda fiyatlarda yüzde 25 gerileme yaşanacağı belirtildi.
#Spor AyakkabıYerel seçimlerin hemen ardından iş dünyası temsilcileri de ilk mesajlarını yayınladı. Mesajlarda ekonomi programı ve yapısal reformlara devam edilmesi gerektiğinin altını çizen iş insanlarının ortak görüşü “Artık ekonomik sorunlara odaklanma vakti geldi” şeklindeydi. Açıklamalarda enflasyonla mücadele ve fiyat istikrarına vurgu yapılırken, merkezi yönetim ile yerel yönetimler arasında işbirliğinin artırılmasına yönelik mesajlar da dikkat çekti. İşte iş dünyası temsilcilerinin 31 Mart mesajları...
#İş Dünyasıİş dünyasının başı ‘Job Ghosting’ ile dertte. Yani, işe alım sürecinin ortasında aniden yok olan çalışanlar, şirketlerin yeni sorunu oldu. İş ilanlarına başvuran adaylar çağrıldıkları görüşmelere gitmiyor, İK yetkilileri dakikalarca boş masada bekliyor. Bir şekilde işe başlayanlar ise 2-3 gün sonra haber dahi vermeden işten ayrılıyor. Sektör temsilcileri, “Söz verilen görüşmelere gelinmiyor. İlk gün öğle yemeğine çıkıp dönülmüyor. İş verenin telefonları dahi engelleniyor. Hayalet işçilerle başımız dertte. Aradığımız elemana ulaşamıyoruz” diyor.
#Job Ghosting14 Şubat Sevgililer Günü için hazırlıklar, satış cirolarına yansımaya başladı. BMD Başkanı Sinan Öncel, Sevgililer günü için hediyelik satışlarının haftalık cirolara ortalama yüzde 20 – 25 katkı getireceğini belirtti. IdeaSoft CEO’su Seyhun Özkara da ocak ayına göre verilen sipariş sayısında yüzde 35’lik artış olmasını beklediklerini söyledi. Bu dönemde en çok talep gören kategoriler ise kıyafet, takı ve kozmetik ürünleri oldu.
#Sevgililer GünüORGANİZE perakende markaları 2023’te enflasyonun etkisiyle cirolarında ortalama yüzde 80’in üzerinde artış sağlarken, her üç markadan birinin adet satışı 2022’nin gerisinde kaldı. Birleşmiş Markalar Derneği’nin yaptığı yazılı açıklamaya göre, markalar 2023’te turiste satışta da umduğunu bulamadı.
#ORGANİZE Perakende Markaları2024’te uygulanacak asgari ücret 17 bin 2 TL olarak açıklandı. Peki birçok ödenekte baz alınan asgari ücretteki yüzde 49’luk artış neleri değiştirecek? Öncelikle en düşük işsizlik ödeneği 7 bin 940 lira olacak. Ayrıca kısa çalışma ödeneği ve GSS primleri de artacak. Askerlik ve doğum borçlanmasından stajyer ücretlerine birçok kalemde değişiklik olacak.
#Asgari ÜcretMuhteşem Cuma indirimleri perşembe akşamı saat 20.00’de başladı, mağaza önlerinde uzun kuyruklar oluştu. Kuyrukta bekleyenler ile görevliler arasında zaman zaman tartışma çıktı. Aynı manzara cuma günü mağazaların açılmasıyla da devam etti. Vatandaşlar kapılar açılır açılmaz mağazalara akın etti.
#Cuma İndirimleri‘Efsane Kasım’ indirimlerinde ilk iki hafta geride kaldı. Kampanyalar özellikle e-ticaret üzerinden yapılan alışverişlerde dikkat çekici bir artış yarattı. Sektör temsilcileri ise “Son kartımızı çekmedik, bu daha başlangıç” dedi. Asıl büyük indirimin kasımın son haftasında yapılacağını belirten BMD Başkanı Öncel, “Enflasyonla mücadelede ‘efsane cuma’nın önemli bir etkisi olacak” iddiasında.
#Efsane KasımA Milli Kadın Voleybol Takımı’nın Avrupa şampiyonu olması, ‘made in Turkiye’ markasına da güç verecek. Londra merkezli Genuine Strategies UK’in patronu Hakan Senbir, “Bu başarı Türkiye’nin marka algısını yukarı taşıyacak” derken ihracatçılar bunu sadece kupada kalmayacağını belirtti. İhracat dünyası, “Bu başarılar işimizi kolaylaştırıyor” dedi.
#A Milli Kadın Voleybol TakımıAlmanya pazarındaki ilk yılının sonunda, 100 milyon Euro’luk hedefinin 2.5 katına ulaşan Trendyol, ülkede 3 yılda 1 milyar dolar hedefini de 3 katına çıkardı. Trendyol Grubu Başkanı Çağlayan Çetin, “200’den fazla Türk markasını Almanya’yla buluşturduk. Şimdi de Arapça dil seçeneğimizle Körfez Bölgesi’ne giriyoruz” dedi.
#Trendyolİstiklal Caddesi’nde son dönemde alışverişteki canlılık, saat 03.00’e kadar sürüyor. Markalar çift vardiya çalışırken; en çok Ortadoğulu turistlerin yoğunluğu görülüyor. Gece eğlenmeye gitmeden önce şık kıyafet giymek isteyen ya da kozmetik ihtiyacı için mağazaların yolunu tutan turistler, yeme-içme mekânlarını da dolduruyor. Güvenlik için ise WhatsApp gruplarıyla önlem alan mağaza çalışanları, “Polislerle WhatsApp grupları kurduk, bir güvenlik sorunu olduğunda artık mesajla bilgi veriyoruz. Hızlı müdahale ediliyor” diyorlar.
#İstiklal CaddesiHaziran ayında hem adet hem de ciroda yükselişe dikkat çeken Birleşmiş Markalar Derneği Başkanı Sinan Öncel, “Maliyet artışları söz konusuyken enflasyonla mücadele için kampanya yapmak kolay olmayabilir ama bizi asıl tedirgin eden, talepte bir azalma yaşanması. Nakliyecinin, bankaların, AVM’lerin devreye girmesiyle sezon başında başlatacağımız bir kampanya, enflasyona karşı ‘efsane cuma’ etkisi yaratabilir” dedi. Öncel’in talepteki düşüşün önüne geçmek adına yaptığı bu çağrıya markalar ve diğer sektörlerden destek geldi.
#AYDPerakende sektörü kritik seçim atmosferinin ardından Perakende Günleri’nde bir araya geldi. Bu yıl 22’ncisi düzenlenen etkinlikte sektör temsilcileri, özellikle iç talebin daralmasına dair endişelerini dile getirdi. İkinci yarıda enflasyonla birlikte, kur ve faiz dengesini takip edeceklerini belirten şirket yöneticileri, temmuz ayında beklenen asgari ücret zammının ise fiyatları etkileyeceğine dikkat çekti.
#FaizCumhurbaşkanlığı seçimlerinin sona ermesinin ardından dün akşam iş dünyasından da peş peşe açıklamalar geldi. Ekonomi dünyasının temsilcileri seçimden galip ayrılan Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ı tebrik etti. Özellikle demokrasi vurgusu yapılan açıklamalarda iş dünyası temsilcileri seçim nedeniyle oluşan belirsizlik döneminin de geride kaldığının altını çizdi. Açıklamaların satır aralarında yeni döneme ilişkin beklentiler dile getirildi. Bu taleplerin başında enflasyonla mücadele, rekabetçi kur ve iş dünyası ile güçlü iletişimi olan bir kabine vardı.
#MÜSİADAnneler Günü kampanyalarının en büyük farkı sadece hediye değil genel ihtiyaçların karşılanması için de bir fırsat olarak görülmesi. O nedenle mağazalar geniş çaplı kampanyalarına daha yüksek talep alıyor. Bu yıl ise tüm gruplarında en çok talep gören ürünler airfryer ile robotlar oldu. Teknosa satışların geçen aya göre iki kat arttığını belirtirken Arzum’un patronu Murat Kolbaşı, dik süpürgelere ilginin de yüksek olduğunu belirtti.
#Anneler GünüTürkiye’nin ve dünyanın önde gelen e-ticaret platformlarından Trendyol, ülke ekonomisine katkı sağlama hedefi doğrultusunda yürüttüğü e-ihracat hareketiyle yerli üreticilerin ürünlerini dünyanın dört bir yanındaki müşterilerle buluşturmaya devam ediyor.
#Sponsorlu İçerikTürkiye ve Suriye’de büyük yıkım yaratan deprem felaketi, tüm dünyayı harekete geçirdi. Birçok ülkeden yapılan yardım faaliyetlerine moda markaları da dahil oldu. Bu yardımlar elbette yaşanan acıyı hafifletmiyor ama deprem bölgesindeki vatandaşlarımıza yalnız olmadıklarını hissettirmeyi ve bir nebze de olsa hayatlarını kolaylaştırmayı amaçlıyor. Yerli-yabancı markalardan kimileri para yardımı yaparken kimileri de giysi, malzeme ve lojistik desteğinde bulunuyor. Onlardan bazılarını listeledik...
#Bella HadidBMD Başkanı Sinan Öncel, geçen sene Türkiye’deki yabancı alışverişlerinde, yüzde 245 artış olduğunu, bir numaraya ise Rusların yerleştiğini söyledi. Öncel, “Lüks markalar Moskova’dan çekildi. Artık alışverişe Avrupa’ya gidemeyen zengin Ruslarla sadece İstanbul ve Antalya’da buluşabilen lüks markaların kapısında kuyruk var. Dünya devleri tek tek Türkiye operasyonlarını büyütüyorlar’’ dedi.
#Sinan Öncel