Öğretim programları çocukların neyi, neden, nasıl ve ne zaman öğrenmesi gerektiğini açıklayan metinler. Önemsiz şeyler için zaman ve para harcamamak için hazırlanırlar. Oluşturulan komisyonlar, Türkiye Yüzyılı Maarif Modelinin dayandığı kuramsal yapıya ve değerlere uygun olarak öğretim programlarını geliştirdiler. Programlar, genel müdürlüklere bağlı komisyonlardan Talim ve Terbiye Kurulu’na onaylanmak üzere gönderildi. Süreç görüşlerin alınması, Talim ve Terbiye Kurulu’nun incelemeleri, değişiklikler ve onaylama ile devam edecek.
#Konuk YazarYeni geliştirilen Alzheimer ilacının, hastalığın erken evrelerinde başarılı olduğu açıklandı. İlacın, hastalığın neden olduğu bilişsel beceri gerilemesini yüzde 27 oranında yavaşlattığı tespit edildi. Bilim çevreleri çalışmayı ‘çığır açıcı bir gelişme’ olarak değerlendirdi.
#Alzheimer“Sınav kaygısı; sınav öncesi veya sınav esnasında iyi bir performans göstermesi beklenen öğrencilerde ortaya çıkan, çeşitli endişeler ve huzursuzluklar olarak tanımlanabilir” diyen Uzman Psikolog Serap Bozkaya, konuyla ilgili hem velilere hem de öğrencilere önemli tavsiyelerde bulundu.
#SınavMilli Eğitim Bakanlığı (MEB) ders, sınava hazırlık gibi içeriklere sahip EBA platformuna ‘Teneffüs Zamanı’ etkinliklerini ekledi. Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk, "Hepimizin teneffüslere, derin nefeslere ihtiyacı var. Tüm zamanların en etkili dersi hala teneffüstür. Sanal teneffüslerimiz de çok kıymetli" dedi.
#MebTasarım-Beceri Atölyelerinin amacı ve beklenen kazanımları konusunda programın ölçme ve değerlendirme ayağını temsil eden bir akademisyen olarak kamuoyunun aydınlatılması gerektiğine inanıyorum. Bunu yaparken de son 10 yıldır eğitimde başarının öğeleri konusunda sahadan öğrendiğimiz bilimsel gerçekler çerçevesinde ilerlemeyi doğru buluyorum.
#Tasarım-Beceri AtölyeleriÇocuğun ve ergenin beyninin gelişimini ve beynin nerelerinde hangi işlevlerin nasıl gelişiminin gerçekleştiğini bilirseniz çocuğunuzu eğitmek için sayısız yöntem var. Bu yöntemler ezberleyeceğiniz yöntemler olmamalı, şimdi anlatacağım gelişim nörogelişimsel basamaklarını bilmenizle ilgili.
#ÇocukOECD, PISA 2018 kapsamında ilk defa uygulanacak ‘Dünya Yetkinlikleri’ değerlendirmesinin ayrıntılarını paylaştı. Buna göre, öğrencilere küresel ısınma, hoşgörü, göçmenlik, yoksulluk gibi dünya gündemiyle ilgili problemler sorulacak. İki ayaktan oluşacak değerlendirmede; bilişsel beceri testleri ile anketler yapılacak.
#PISATürk eğitim sisteminde sürekli yapılan değişiklikler, politika yapıcıların var olan durumdan memnun olmadıklarını gösteriyor. 2005 yılından bu yana, gerek öğretim programlarındaki değişikliklerle, gerekse sınav sistemi ve buna bağlı olarak öğrencilerin ortaöğretim ve üniversite programlarına geçişleri sürecinde, oldukça çok tartışılan, ancak yapılan hiçbir değişikliğin kamuoyunu tatmin etmediği bir süreç yaşıyoruz.
#EğitimMilyonlarca öğrenci bugün dersbaşı yapıyor. Uluslararası değerlendirme ve kalkındırma raporları PISA ve OECD’de karnemiz zayıf... Peki eğitimdeki sorun nedir? Müfredatı hemen her yıl değişen bir sistemde yetişen çocukları umutlu bir geleceğin beklediğini söylemek olası mı? TEOG kaldırılmalı mı, beyin göçü nasıl engellenir? Eğitimbilimci Dr. Özgür Bolat’a göre, “Önce ‘var olma’ meselemizi halletmemiz gerekiyor, bu set kalkınca gelişim kendiliğinden gelecek… Bizim sadece bilgilendirme zannettiğimiz eğitim aslında bir özgürleşme süreci”...
#GazetehaberleriKardelenler projesinde büyük emeği olan Turkcell’in eski Genel Müdürü Muzaffer Akpınar, bu kez aile vakfıyla çocukların bilişsel becerilerini artırmak için bir proje başlattı. Bilişsel Beceri Projesi çocukların dikkat eksikliğinin önüne geçiyor, matematik becerilerini güçlendiriyor.
#BilişimAlanlarında uzman 40 akademisyen ‘Türkiye Özel Okullar Derneği Sosyal ve Duygusal Öğrenme Sempozyumu’nda bir araya geldi. Sempozyumda son zamanlarda ülkede ve dünyada yaşanan üzücü olayların eğitimcilere sorumluluklarınızı bir kez daha hatırlattığı, hoşgörü sahibi, empati yapabilen, etik değerleri gelişmiş, iyi ilişkiler kurabilen, doğru kararlar alabilen bireyler yetiştirmenin ne kadar önemli olduğu vurgulandı.
#AkademisyenYaşam boyunca bireyin öğrenme süreçlerinin çok farklı ortamlarda gerçekleştiğini biliyoruz. Ancak biz eğitimciler öğrenme ortamları olarak okulu-sınıfı kast ediyoruz. Öğrenme ortamları olarak okulun-sınıfın, öğrencinin öğrenmesi ve akademik başarısı üzerinde doğrudan etkili olduğunu gösteren çok sayıda araştırma sonuçlarına rahatlıkla ulaşabiliriz.