Son dönemlerde kozmetik üretiminde öne çıkan Türkiye, genç girişimcilerin yarattığı markalarla bu alanda önemli bir merkez olma yolunda ilerliyor. 28 yaşındaki Eda Sürücü de bu girişimcilerin başında geliyor. Sürücü’nün, Pelcare markasıyla Kastamonu’da ürettiği detoks maske setleri ve besleyici kremler Hollywood’un merkezi Los Angeles’taki mağazalarda satılıyor.
#GazetehaberleriÜNLÜ İtalyan moda devi Etro’nun sahibi Kean Etro, dört günden beri Kapalıçarşı dahil İstanbul’u gezdiğini belirterek, “Ne yazık ki sizlere has, ‘işte bu Türkiye’ diyebileceğim bir şey bulamadım”. Kapalıçarşı’da bana Özbekistan malı satmak istediler” yorumunu yapıyor.
ALIŞVERİŞ merkezlerinin yanında alışveriş caddelerine de odaklanan Beymen, 2008 yılı ciro hedefini 350 milyon YTL olarak belirledi. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, "Cadde üzerinde 28 markalı lüks butiğe ulaşabilmemiz Boyner’in alışveriş caddeleri yaratabilme yeteneğini gösteriyor. Boyner artık sadece alışveriş merkezleri değil, alışveriş caddeleri de oluşturabiliyor" dedi.
Ameliyat masasına yatmak, biyolojik yaşından genç görünmek isteyenler için artık en son çare. Yüz gerdirmekten veya botoks yaptırmaktan kaçınanların kullanabilecekleri yöntemlerin başında yeni nesil kozmetikler geliyor. Hemen her yıl yeni ürünler geliştiren firmalar, kendi deyimleriyle mucizeler yaratıyor. İddia ne kadar büyükse, fiyat da o kadar artıyor. Bazılarının fiyatı botoksu geçti, plastik cerrahi operasyonlarının maliyetine yaklaştı.
Boyner Holding, Boyner Büyük Mağazacılık’ın yüzde 60 hissesinin yarısının ve Beymen’in yüzde 50’sinin satışı için, bugüne kadar 162 milyar dolarlık alım-satım yapan ABD’li yatırım şirketi Kohlberg Kravis Roberts & Co L.P. (KKR) ile görüşmelere başlayacağını açıkladı.
Bir zamanlar Pera’da… Takım elbise ve şapkasız dolaşılmayan yıllarda… Takım elbiseler ‘hazır’ satılmaz, kumaş alınır terziye gidilirdi. Kapalıçarşı’da bir genç adam, bir kumaş dükkanında “Ne yapabilirim?” diye dört dönüyordu… Tecrübesi azdı ama girişken ve çalışkandı. Aradan 55 sene geçti… Bugün 70 ilde, 200’den fazla mağazasıyla ayda 500 bin takım elbise satan Türkiye’nin duayen perakendecilerinden Abdullah Kiğılı, “Bana ‘Al şu gömleğin düğmesini dik’ desen dikemem ama ‘Fabrikasını idare et dersen’ en iyisini yaparım!” diyor...
#Abdullah Kiğılı