Alışveriş caddeleri yaratıyoruz 350 milyon YTL’ye odaklanıyoruz

ALIŞVERİŞ merkezlerinin yanında alışveriş caddelerine de odaklanan Beymen, 2008 yılı ciro hedefini 350 milyon YTL olarak belirledi. Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, "Cadde üzerinde 28 markalı lüks butiğe ulaşabilmemiz Boyner’in alışveriş caddeleri yaratabilme yeteneğini gösteriyor. Boyner artık sadece alışveriş merkezleri değil, alışveriş caddeleri de oluşturabiliyor" dedi.

Haberin Devamı

BEYMEN Genel Müdürü Esel Çekin, çok katlı Beymen mağazalarının dışında cadde üzerinde 28 ayrı markalı lüks butiğe ulaşmalarının

ESEL ÇEKİN
Beymen Genel Müdürü Esel Çekin, 1969 İstanbul doğumlu. 1993’te Boğaziçi Üniversitesi Ekonomi Bölümü’nden mezun oldu. City University of New York’ta ekonomi doktorasını sürdürürken, Hunter College’da Mathematical Economic ve Macroeconomics derslerinde eğitmenlik, National Bureau of Economic Research’de analistlik yaptı. 1997-1999 yıllarında İstanbul’da çeşitli sektörlerden firmalara danışmanlık hizmeti verdi. 1999’da katıldığı Boyner Grubu’nda 2000’e kadar Strateji ve İş Geliştirme direktör yardımcısı, 2000’den itibaren Strateji ve İş Geliştirme’den sorumlu Başkan Yardımcılığı görevini sürdürdü. Şubat 2004’te Beymen Genel Müdürlüğü’ne atandı.
Boyner Grubu’nun ’alışveriş caddeleri’ yaratabilme yeteneğini gösterdiğini söyledi.

Dört yıl önce Nişantaşı Beymen’in açılmasıyla Nişantaşı’nın yeniden bir moda merkezi haline dönüştüğüne dikkat çeken Esel Çekin, "Geçen yıl da İstinye Park’ta 11 markalı butik ile Beymen olarak ikinci bir moda caddesi yarattık. Son olarak Akaretler’de açtığımız dünya markası 13 butiğimiz caddenin çehresini değiştirdi" dedi.

Yabancı iş ortaklarının eskiyi koruyarak hayata geçen Akaretler Projesi’nin bir parçası olmayı istediğini vurgulayan Esel Çekin, tüm Beymen’lere oranla Akaretler’deki turist alışveriş oranının çok daha yüksek olduğunu belirtti. 2008 yılında 350 milyon YTL ciro hedefleyen Beymen’in Genel Müdürü Esel Çekin ile Beymen’in cadde butiklerinin yanı sıra yeni yatırımlarını ve hedeflerini konuştuk.

Lüks alışveriş

Cadde butikleri açma fikri sizde nasıl oluştu?

- Lüks alışverişi Abdi İpekçi Caddesi ile kısıtlasaydık, bugünkü 23 markamızı Türkiye’ye getiremeyecektik. Büyük alışveriş caddeleri yaratabildik. 2003 yılı sonlarında açtığımız Beymen Nişantaşı mağazasının ardından, Nişantaşı birçok ünlü markanın yöneldiği bir moda merkezi haline geldi. 2005’te, Ankara Kavaklıdere Beymen’in açılışı Arjantin Caddesi’nin çehresini değiştirdi. 2007 yılında üç katlı 4 bin 700 metrekarelik Beymen İstinye Park ve 11 markalı butik ile Beymen olarak ikinci bir moda caddesi yarattık. Son olarak dev markalarla işbirliği yaparak Akaretler’de açtığımız 13 markalı butik, caddenin çehresini değiştirdi.

Akaretler’de açtığınız butiklerle hedeflediğiniz müşteri kitlesini yakalayabildiniz mi?

- Markalı butiklerle çok farklı noktalarda müşterileri yakalıyoruz. Akaretler’de bazı markaların ikinci şubesi açıldı, bazıları ilk kez Türkiye’ye girdi. Türkiye Ortadoğu ve Rusya’dan gelen turistler müşterimiz haline geldi. Yurtdışından alışveriş yapanlar da Türkiye’de artık bizi tercih ediyor. Cadde üzerinde 28 marka butiğe ulaşabilmemiz Boyner’in alışveriş caddeleri yaratabilme kabiliyetini de gösterdi. Boyner artık sadece alışveriş merkezleri değil, alışveriş caddeleri de oluşturabiliyor.

Akaretler’i beğeniyorlar

Mağazaların tarihi bir mekanda olması müşterilerinizi nasıl etkiliyor?

- Yabancılar, bu mağazaların bulunduğu binanın tarihinden çok etkileniyor. Nişantaşı ve Çırağan Oteli arasındaki bu bölgeye turistlerin çok yoğun ilgisi var. Akaretler’i, Nişantaşı’nın bir uzantısı gibi düşündük. Akaretler tarihi dokusuyla turistler için de farklı bir deneyim oluyor. Tüm Beymen’lere oranla Akaretler’deki turist alışveriş oranı çok daha yüksek.

Lüks markalara talep beklediğiniz gibi oldu mu?

- Akaretler 1.5 aydır açık ama çok hızlı bir başlangıç yaptı. Turistlerin çok yoğun olduğu bir yer. Bölgedeki 5 yıldızlı oteller bizi pozitif etkiliyor. Üstelik Beşiktaş’tan yürüyen bir turist çok rahatlıkla bize ulaşabiliyor. Bu yüzden çevredeki otellerde konaklayan zengin turistlerin yoğun ilgisini çekiyor.

Markalı butikler Beymen’i tamamladı

Çok katlı Beymen mağazaları ve cadde üzerindeki butik müşterileri arasında fark var mı?

- Çok katlı mağazacılıkta farklı markaları aynı çatı altında sunabiliyoruz. Dünyanın birçok ünlü markasını birarada ve daha kısıtlı miktarda bulmak mümkün oluyor. Ama müşterilerimizin bazıları dünya markalarının hepsini ve bütün ürünlerini tek tek görmek istiyor. Aynı anda hizmet de vermemizi bekliyor. Bu yüzden markalı butiklerimizin Beymen’i tamamlayıcı bir etkisi oldu. Bazı insanlar alışveriş merkezlerinde alışverişi sever, bazıları caddelerdeki butiklere gire çıka alışveriş yapmak ister. Artık her ikisine de seslenebiliyoruz.

2008 yatırım hedefimiz 13 milyon dolar

2007’de ne kadar yatırım yaptınız, 2008 yatırım planınız nedir?

- 2007 yılında toplam 25 milyon dolarlık yatırım yaptık. İstinye Park’ta 7 bin metrekare Beymen mağazası açtık. 2008 yılında Akaretler’e 7.5 milyon dolar yatırdık. Ayrıca Nişantaşı’nda yeni mağazalar açtık. 2008 yatırım hedefimiz 13 milyon dolar. Teşvikiye Beymen Home’u bin metrekareden, 2 bin metrekareye çıkartacağız.

Yılda ortalama yüzde 25 büyüyoruz

Beymen 2007 yılını nasıl geçirmişti, 2008 hedefiniz nedir?

- 2007 ciromuz 260 milyon YTL olarak gerçekleşti. Bu yıl sonunda 350 milyon YTL ciro hedefliyoruz. Yıllık ortalama yüzde 25 büyüme hızıyla bu rakamı yakaladı.

Markalı butiklerin ciroya katkısının ne kadar olmasını bekliyorsunuz?

- Markalı butiklerin cirodaki payı 2009 yılı sonunda yüzde 20 olacak.

Kahire Beymen iyi iş yaptı sonbaharda Beyrut’tayız

Kahire mağazanızdan memnun musunuz?

- Kahire mağazamız çok iyi gidiyor. Kahire’de yaşayanlar kendi ülkelerinde dünya ile aynı fiyata bütün markaları birarada bulunca satışlarımızda büyük artış oldu. Lübnan’da da sonbaharda Beymen mağazamız açılıyor. 300 metrekarelik Beymen mağazamız Beyrut’un önemli bir alışveriş caddesinde yer alacak. Ortadoğu’yu ilgiyle izliyoruz.

Yazarın Tüm Yazıları