Güncelleme Tarihi:
LÜKS çok markalı mağazacılıkta 43 yılı geride bırakan Beymen, 2013’te 553 milyon TL olan cirosunu, 2014’te 780 milyon TL’ye çıkarmayı bekliyor. Beymen Genel Müdürü Elif Çapçı, ilk 5 ayda yüzde 37 büyüdüklerini belirterek, hedeflerine kolaylıkla ulaşacaklarını söylüyor. Elif Çapçı, uzun zamandır üzerinde çalıştıkları kod adı ‘Phoenix’ (küllerinden doğan Zümrüdü Anka kuşu) olan yepyeni bir mağazacılık konseptini 2016’da hayata geçireceklerini de aktardı. Çapçı, “Selfridges ve La Rinacente CEO’luğunu yapan Vittorio Radice ile birlikte geliştiriyoruz. 10.000–15.000 metrekare büyüklükte, çok katlı mağazacılıkta farklı bir yaklaşım olacak. Teknolojk, ürün ve marka gamı ile ulaşılabilir, eğlenceli bu yeni mağaza markası için yer bakıyoruz” dedi.
Uzun süre yurtdışında yakın coğrafyayı tercih ettiklerini ve Kahire ve Erbil’de Beymen mağazaları açtıklarını hatırlatan Çapçı şöyle konuştu: “Biz başarı daha kolay geleceği için bakir olan yakın coğrafyayı tercih ettik. Küçük havuzda büyük balık olmakla, büyük havuzda küçük balık olmak arasında çok fark var. Artık buna hazırız ama çok dikkatli bakıyoruz. Beymen’e Berlin, Miami, Milano, New York, Şanghay gibi kozmopolit şehirlerden teklifler geliyor. Önümüzdeki birkaç sezon yurtiçi projelerine öncelik tanıyacağız. Aldığımız global ödüller, gözleri Beymen’e çevirdi.”
Yabancının sepeti iki kat büyük
Beymen’in online ziyaretçi sayısı 3 milyon kişiye ulaştı.
Son bir yılda satışlarını yüzde 126 artıran Beymen.com, toplan cirodan yüzde 5 pay alıyor.
Nişantaşı, İstinye Park ve Zorlu Center bölgesinde yabancı turistlere yapılan satışlar cironun yüzde 20’si kadar.
Mağazada sepet büyüklüğü 900 TL; internette ise 300 TL. Yabancı müşterilerde ise 400 TL.
ZORLU’DA 150 MİLYON TL CİRO HEDEFİ
Eylül 2013’te açılan Zorlu Center ve Akasya Acıbadem Beymen mağazaları ve ithal markalara ait butiklerle toplam 60.000 metrekareye ulaştıklarını anlatan Çapçı sadece Zorlu mağazasının bir yıllık cirosunun 150 milyon TL olmasını beklediklerini söyledi.