Piyasada çifte bayram

Güncelleme Tarihi:

Piyasada çifte bayram
Oluşturulma Tarihi: Aralık 15, 2001 02:21

Piyasaları rahatlatan indirim rüzgarından sonra, alışveriş merkezleri ile mağazalar, bayram ve yılbaşını kampanyalarını birleştirdi. Mağaza sahipleri, bayram ile süren alışveriş canlılığının, yılbaşına kadar süreceğini tahmin ediyorlar.

Bayram ve yaklaşan yılbaşı, piyasalarda geçen ay başlayan indirim rüzgarının devam etmesini sağladı. Şişli Belediyesi'nin Kasım ayının ilk haftasında başlattığı kampanyaların dalga dalga tüm Türkiye'ye yayılmasının ardından, alışveriş merkezleri ve mağazalar bayram ve yılbaşı kampanyalarını birleştirdi. Mağazalar bayramın hemen ardından gelen yılbaşı için de vitrinlerini hazırladı. Bazı mağazalar kendi özel yılbaşı sepetlerini müşterilerinin beğenisine sunarken, bazıları da müşterilerinin seçtiği ürünlerden oluşan yılbaşı sepetlerini hazırlıyor.

Bir yandan indirim kampanyalarıyla canlanan piyasalar bayram telaşını yaşarken, diğer yandan yaklaşan yeniyılın hazırlıkları hızla sürüyor. Vakko ve Beymen mağazaları ile Divan Pastanesi'nin de aralarında bulunduğu bazı firmalar, yılbaşı sepetlerini satışa sundu. Fiyatı 55 milyon lira ile 1.4 milyar lira arasında değişen yılbaşı sepetlerinde, alkollü içkilerden kuruyemişe, çikolatadan hediyeliklere çeşitli ürünler yer alıyor.

Bu yıl hazır yılbaşı sepeti satmamayı tercih eden Vakko ve Beymen mağazaları, farklı seçeneklerle müşterilerinin karşısına çıkıyor.

Vakko mağazaları müşterilerinin isteği doğrultusunda çok seçenekli özel armağan sepetleri hazırlıyor. Fiyatları 405 milyon 900 bin lira ile 1 milyar 405 milyon 250 bin lira arasında değişen sepetlerde; yabancı parfüm, gömlek, kravat, çorap, kahve takımı, masa örtüsü, deri portföy, kumaş, fular gibi çeşitli ürünler içeren 35 değişik özel armağan sepeti hazırlanılıyor.

Beymen mağazaları da, geçen yıllarda satışa sunulan hazır yılbaşı sepetleri yerine, müşterilerin kendi istekleri doğrultusunda özel sepetlerini hazırlayabilmeleri için katalog hazırladı.

Divan Pastanesi, 10 değişik yılbaşı sepeti satışa sunuyor. Divan'ın en ekonomik yılbaşı sepeti olan 'Babil', 75 milyon liraya satılırken, Babil'in içinde yabancı viski, badem ile çerez bulunuyor. Yabancı viski, votka ve şampanya ile madlen çikolata, lokum, çeşitli şekerleme ile birlikte çerezden oluşan ‘Hitit’ adlı sepet ise, 275 milyon lira.

Son yıllarda sayıları giderek artan ve ilgi görmeye başlayan internetteki sanal alışveriş siteleri de yılbaşı sepetleri satıyor.

Estore.com.tr web sitesi, 55 ile 150 milyon lira arasında değişen fiyatlarla 10 değişik yılbaşı sepetini internet kullanıcılarının beğenisine sunuyor. Site siparişleri en geç 4 günde yerine ulaştırıyor.

MARKETLER DAHA EKONOMİK

Migros, içkili ve içkisiz 2 değişik yılbaşı sepeti hazırladı. İçinde viski, köpüklü şarap, yabancı bira, ithal ve yerli kahve, çikolata, kuruyemiş ve cips bulunan sepet 49 milyona, meyve suyu, çikolata, ithal ve yerli kahve, kuruyemiş, cips, reçel ve peynir bulunan sepet ise, 29 milyon liraya satılacak.

Bu yıl lüks ve ekonomik olmak üzere 2 yılbaşı sepeti hazırlayan Carrefoursa ise, lüks sepeti 50 milyon liraya satarken, ekonomik sepeti 40 milyon lira civarında fiyatlarla satacak. Ramazan sonrası satışa sunulacak olan sepetlerde, değişik markalarda viski, şarap, kolalı içecek, madlen ve normal çikolata, ithal ve yerli nescafe, bisküvi, kuruyemiş, mum, kadeh ve yılbaşı süsleri bulunacak. Tansaş, Ramazan Bayramı öncesinde ve sonrasında müşterilerine özel indirimler sunuyor. 13-23 Aralık tarihleri arasında gıdadan temizlik ürünlerine, kişisel bakım ürünlerinden ev gereçlerine kadar geniş bir yelpazedeki ürünler indirimli fiyatlarla satılacak.

ÜÇÜ BİR ARADA KAMPANYALAR

Carousel Alışveriş Merkezi, Evinizi Yeniliyoruz Kampanyası ile bayram, yılbaşı ve sevgililer günü kampanyalarını tek bir kampanyada topladı. Akmerkez de, Grand Cherokee Limited 4.7 Jeep verecek. Kampanyaya, 3 Aralık 2001-3 Şubat 2002 tarihleri arasında Akmerkez'den yapılan 25 milyon ve katları tutarındaki alışverişler sonrası doldurulan çekiliş kuponları ile katılmak mümkün.


KİM NE YAPIYOR?


THE MARMARA İstanbul, Şeker Bayramı için Özel Bayram Paketi- çikolata, Yılbaşı için yılbaşı sepetleri, ev partileri için de hindi hazırladı. Yılbaşı sepetleri 95-120 milyon lira, özel pişirilen yılbaşı hindisinin kilosu da 19 milyon 500 bin liradan satılacak. 15-24 Aralık tarihleri arasında herhangi bir üç geceyi kapsayan özel bayram paketinin fiyatı ise tek kişi 312 dolar, çift kişi 354 dolar.

HİLTON İstanbul'un, 15-18 Aralık tarihlerini kapsayan Ramazan Paketi'nde tek ve çift kişilik konaklamalarda, geceliği 79 dolar ve 99 dolar olan iki seçenek sunuluyor.

ADVANTAGE CARD Aralık ve Ocak ayında yeni kart sahibi olacaklara özel fırsatlar sunuyor. Aynı dönemde ek kart sahibi olmak için başvuruda bulunanların da yararlanabileceği kampanyada, yeni müşterilere kartlarla birlikte 60'ı aşan üye kuruluşta geçerli olan indirim kuponları gönderilecek. 175 milyon liraya varan inidirim kuponları bayram ve yılbaşı alışverişlerinde fırsat sağlayacak.

MOTHERCARE anne adayları ve 0-8 yaş arası çocuklar için, bayram ve yılbaşı için zengin bir koleksiyon sunuyor. Tüketicilere kolaylık sağlamak amacıyla indirim kampanyası başlattı. Kampanyada sezon ürünlerinde yüzde 50, sezon dışı ürünlerde ise yüzde 30 indirim yapılacak.

HAYASHI saç bakım ürünlerinden oluşan sürpriz kutularını 71 milyon 500 bin lira ile 78 milyon lira arasında değişen fiyatlarla satıyor.

MEXX, bayram ve yılbaşı için özel hediye kutuları hazırladı. Erkek ve bayan gömlekleri, kravat, fular, fotoğraf çerçevesi ve mumdan oluşan kutular 195 milyon 600 bin liradan satılıyor.

LAURA ASHLEY sevgisini anlatmak isteyenler için dört farklı bayram ve yılbaşı hediye kutusu hazırladı. Hediye kutuları, 146 milyon 500 bin lira ile 225 milyon 900 bin lira arasında değişen fiyatlarla satılıyor. Ayrıca istekler doğrultusunda yeni hediye kutuları da hazırlanabiliyor.

DERMALOGICA 10-31 Aralık tarihleri arasında düzenlediği Bayram ve Yeni yıl promosyon kampanyasında, hazırlanan hediye paketleri ile birlikte 95 milyon liralık Multivitamin Power Concentrate veriyor.

MIC WORLD: MIC World Genel Müdürü Mete Işım geçtiğimiz yıl patlak veren Şubat krizinin aradından yurtdışına tatil için gidenlerin sayısında ciddi düşmeler yaşandığını, tüm olumsuzluklara karşı MIC World'ün etkili bir kampanya ile bayramda 350 kişiyi 10 ayrı destinasyona göndermeyi başardığını söyledi.

GOLDAŞ, 2002 takı trendlerini dikkate alarak yılbaşı için 'Goldaş Yılbaşı Koleksiyonu'nu hazırladı.

LC WAİKİKİ bayram için hazırladığı 'Şeker Gibi Kampanya'sını 20 Aralık tarihine kadar uzattı. Kampanyada, şeker etiketli ürünlerde yüzde 20 indirim yapılacak. Ayrıca bu etiketi taşıyan ürünler için yapılacak nakit ödemelerde ise yüzde 10 ek indirim uygulanacak.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!