Oluşturulma Tarihi: Nisan 16, 2008 00:00
Beymen 7.5 milyon dolarlık yatırım ile Bottega Veneta, Mark Jacops Sergio Rossi gibi 13 lüks markanın butiğini açarak, Akaretler projesinin en büyük yatırımcılarından biri oldu.
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, proje için "Kumar oynamadık. Risk almadık. Prens olacak kurbağayı öptük" dedi. Boyner, çalışanlarına "Bu kriz de geçer" mesajı verdiğini söyledi.
SERDAR Bilgili’nin Akaretler projesinde 13 markalı butik ve toplam 2 bin 900 metrekare alan ile en büyük yatırımcılardan biri olan Beymen, açtığı mağazalara 7.5 milyon dolar harcadı. Projeye çok inandıklarını belirten Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, "Kumar oynamadık. Risk almadık. Prens olacak kurbağayı öptük" dedi. Akaretler’e her kesimden müşteri beklediklerini, turistlere satışın yakın zamanda yüzde 50’ye ulaşacağını vurgulayan Boyner, Akaretler’in kısa sürede cıvıl cıvıl bir alışveriş caddesi olacağını belirtti. Beymen, Akaretler’de Alberta Ferreti, Berluti, Bottega Veneta, Chloe, Corneliani, Dsquared, Etro, Jimmy Choo, Lanvin, Marc Jacobs, Marc by Marc Jacobs, Marni ve Sergio Rossi markalarının bir kısmının Türkiye’deki ilk, bazılarının da ikinci mağazasını açtı.
3 YER DAHA İSTEDİLER: Boyner, müşteriyi şaşırtmayı hedeflediklerini ifade ederek, "Dünyada lüks perakendeyi çok yakından izliyoruz. Buradaki mağazalar turistlere en çok satış yaptıklarımız olacak. Serdar Bilgili’den 3 yer daha istedik. Ünlü markalar burada olmak istiyorlar" diye konuştu.
KAZANIMLARI ÇARÇUR ETMEYİZ: Beymen’in Kahire’de bir mağazası olduğunu ve yakın zamanda Lübnan’da da bir mağaza açacaklarına değinen Boyner, Avrupa pazarıyla ilgili olarak şunları söyledi: "Türkiye’deki konumumuz bize çok şey öğretiyor. Avrupa’da gelişmiş piyasada artık köşeler tutulmuş. Orada üçüncü, dördüncü mağaza olarak başlamak kolay değil. Lübnan ve Mısır’ın bize başarı imkanı verecek nişlerine girmek zorundayız. Türkiye’de zor kazanılan kaynakların oralarda çarçur edilmesine gerek yok. Çok dikkatlice gitmeye çalışıyoruz."
SATIN ALMALAR OLABİLİR: Avrupa’da mağaza açma hayalleri olduğunu söyleyen Boyner, İtalya için çok büyük talep bulunduğunu, İtalya’da Beymen gibi bir sunumu ortaya koyan yer bulunmadığını kaydetti. Boyner, "Geçtiğimiz yılın sonbaharından bu yana 28 yeni mağaza açtık. Satın almalar olabilir, gündemimizde var ama bunlar bir gecede olmuyor" diye konuştu. Dünyada yaşanan ekonomik krize de değinen Boyner, paranın azalmadığını, sadece el değiştirdiğini belirterek, "Para bizim Kuzey ve Güney’deki komşularımızda" dedi.
BU KRİZ DE GEÇER: Cem Boyner, piyasadaki durgunluğa ilişkin şu değerlendirmeyi yaptı: "Ben ilk işe başladığımda babama gider ’kriz var’ diye dertlenirdim. O da bana ’Bu da geçecek oğlum. Çok yaşadık bunları’ derdi. Şimdi yeni işe giren arkadaşlardaki heyecanı ben yatıştırıyorum. Bu da geçecek, çok gördük, neler gördük Türkiye’de. Bunu da aşacağız; dünyadan da kaynaklansa, bizden de kaynaklansa, siyasi gerilimler de olsa. Bir sezonluk kelebek gibi ömür olmaz. Biz daha uzun bakmak zorundayız. 10 yıllık dönemde baharın hep Türkiye’de olacağını düşünüyoruz. Piyasalardaki durgunluğu büyümek için fırsat görüyoruz."
Beymen’in 2008 ciro hedefi 350 milyon YTL
BEYMEN Genel Müdürü Esel Çekin, yabancı markaların Akaretler projesine çok güvendiğini, Sıraevler olarak adlandırılan konut tiplerinin en önemli ve anıtsal örneği olan Akaretler’de moda öncülerinin bir araya gelmesinin sıra dışı bir olay olduğunu söyledi. Beymen’in 2006’da 34 bin metrekare olan mağaza alanlarının, 2008 sonunda 55 bin 500 metrekareye ulaşacağını belirten Çekin, ciro hedeflerinin ise 350 milyon YTL olduğunu, son dönemde yaşanan ekonomik durgunluğa rağmen Beymen’in yeni mağazalarda birlikte yüzde 30’luk büyüme sağladığını bildirdi. Çekin, Beymen mağazaları içinde Beymen ürünlerinin ciroya katkısının yüzde 25’lerde olduğunu kaydetti.