BEKSİAD Yönetim Kurulu Başkanı Ömer Yıldız: "Ufak tefek sıkıntılar olmuş olabilir ama büyük resme baktığımızda 2018'de hedeflerimizi tutturduk. Sektör olarak, ihracat bazında yüzde 15 büyüme hedefini yakaladık. Bu yıl da en az yüzde 15 büyüme hedefi belirledik. Türkiye'deki bebe çocuk konfeksiyon üretiminin yüzde 80'i Bursa'da yapılıyor. Bizim kalitemiz Avrupa standartlarında ama fiyatlarımız da Uzak Doğu ile rekabet edebilecek durumda. İhracattaki en büyük avantajımız bu" açıklamasında bulundu.
#Bebek GiyimTrendyol oluşturduğu modelle ister Kars’ın bir köyünden, isterse İstanbul’un bir mahallesinden satış yapan KOBİ ve esnafı dünya pazarlarına açtı. 2 yılda 51 bin satıcı çeşitli ülkelere 37 milyonu aşkın ürün sattı. Trendyol, satıcıları aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye’de sepet ortalaması 20 dolarken Körfez ülkelerinde bu fiyat 120 dolara çıkıyor.
#TrendyolBüyük olasılıkla belli bir yaşa geldiğinde nasıl bir ailenin içine doğduğunu ve sorumluluklarını ona usul usul öğretmeye başladılar. Halkın karşısında neler yapması gerektiği, nasıl gülümseyeceği, nasıl el sallayacağı... Tabii ki protokol kuralları da... Tabi ki kendisinden sadece bir yaş büyük ablasına da...
#Prenses LeonorTÜGİAD Başkanı Nilüfer Çevikel, kendi firması da dahil bazı TÜGİAD üyeleriyle deprem bölgesinde yatırım yapmayı planladıklarını belirtti. Çevikel, “İş dünyası olarak deprem bölgesinden göç eden insanlara evinize geri dönün diyebilmek için bizlerin de oraya gitmemiz, o insanlara iş imkânları yaratmamız gerekiyor. Bu bölge bir teknoloji üssü haline getirilebilir” diyor.
#Nilüfer ÇevikelÜlkemizde yılda yaklaşık 600 bin farklı gelinlik bir kereye mahsus giyiliyor ve daha sonra çöp oluyor. Bunun önüne geçmek için sürdürülebilir ve organik gelinlik üretimine yönelen Türkiye’nin ilk bohem konseptli gelinlik markası ‘Knight&Bride’, organik gelinlik imalatı ve ihracatı yaparak Türkiye’de bu alanda bir ilke imza attı.
#İzmirTİCARET Bakanlığı Piyasa Gözetim ve Denetim Daire Başkanı Meral Karaaslan, "2019’un ilk 9 ayında 1 milyon 601 bin 187 ürün denetlendi. Bunun 19 bin 849’unu güvensiz olarak tespit ettik. Tekstil sektörüne neredeyse sıfıra yakın güvensizlik var" dedi.
#Güvensiz ÜrünÜç yıl önce kurulan ve 1 milyar dolarlık ciroya ulaşan Letonya merkezli e-ticaret platformu Joom, Türkiye pazarına girdi. Joom CEO’su Ilya Shirokov, bu yılın sonuna kadar Türkiye’den 1000 kadar markası sisteme entegre etmeyi hedeflediklerini açıkladı.
#GazetehaberleriTürkiye Odalar ve Borsalar Birliği (TOBB), 2007 yılında kadın girişimci potansiyelinin geliştirilmesi, daha donanımlı hale getirilmesi ve girişimcilik kültürünün gelişmesine öncülük etmek üzere TOBB Kadın Girişimciler Kurulu’nu (KGK) kurdu. TOBB KGK, Türkiye’nin 81 ilinde girişimcilik ekosistemini kadınlar için daha elverişli hale getirmek için her yıl yüzlerce faaliyet gerçekleştiriyor. TOBB Başkanı M. Rifat Hisarcıklıoğlu’nun kadınların iş dünyasında hak ettikleri yeri almalarını sağlamak için kurduğu TOBB KGK sayesinde kadınlar arasında girişimciliğin bir kariyer seçeneği olarak önemi her geçen gün artıyor. 6793 üyesi ile Türkiye’nin en geniş kadın girişimci ağı olan TOBB KGK’nın kurul üyeleri iş kadınları, profesyonel yöneticiler, girişimcilik konusunda akademik çalışma yapan akademisyenler ile bu sahada bölgesel ya da ulusal ölçekte faaliyet yürüten sivil toplum kuruluşu yöneticilerinden ve girişimciliği destekleyen kamu kurum ve kuruluş temsilcilerinden oluşuyor. Kadın Girişimciler Kurulu’nun Türkiye’nin 81 ilinde temsilcilikleri bulunuyor. TOBB İl Kadın Girişimciler Kurulları seçimle iş başına gelen 15 kişilik yönetim kurulundan oluşuyor. Biz de Hürriyet İK olarak her pazar, bir ilimizdeki Kadın Girişimciler Kurulu ile görüşerek kurulların ildeki girişimcilik ekosistemine katkılarını ve KGK yöneticilerinin hikayelerini anlatıyoruz. Bu hafta Kocaeli’deyiz.
#Kocaeli Sanayi OdasıHer yıl hızlı bir büyüme gösteren hazır giyim sektörü hız kesmeden büyümeye devam ediyor. Özellikle bebek ve çocuk tekstili, hızla artan dünya nüfusu yüzünden her yıl kayda değer bir artış gösteriyor. Özellikle Türkiye'de üretim yapan şirketlerinin bu konuda yaptığı ihracattan hem üretici hem de alıcılar memnun.
# Hüseyin YolcuEczacıbaşı Holding Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı ve Türkiye Bilişim Vakfı Başkanı Faruk Eczacıbaşı, “Dünya internetle çok hızlı değişiyor. Türkiye kavga ortamından çıkıp, yaratıcı enerjiye geçmeli. Gençler bundan 20 yıl sonra ne yapacak? Ben şirketlerin diploma isteyeceğini sanmıyorum” dedi.
#Faruk EczacıbaşıSon yıllarda Türkiye hemen her konuda muhafazakarlar ve modernler olarak ikiye ayrılır oldu. Açıkçası, AVM turuma başlamadan evvel benim de kafamda “Buraya muhafazakarlar gider, şuraya modernler” önyargısı hakimdi. ‘MODERN’, KLASİK ve GENÇ adını taktığım İstanbul’daki 3 AVM’de 3 gün geçirdim. Sonuç: AVM’ler söz konusu olduğunda muhafazakar ve modern ayrımı yapılamaz. Sadece paralı ve az paralı ayrımı yapılabilir.
“Siz, bazı şeyleri görür ‘neden’ dersiniz; ben, hiç olmayan şeyleri düşler ve ‘neden olmasın’ derim...” Bernard Shaw abinin hayal gücü üzerine söylediği bu müthiş kelamı hep ilke edindim kendime. “21 Aralık’ta kıyamet kopacak mı?” tantanaları başladığında, yine aynı ilkeye sarıldım.
Emre Belözoğlu Zeytinburnu; Arda Turan Bayrampaşa sokaklarında top koştururken keşfedildi. İkisi de Galatasaray altyapısında yetişti. Şimdi Atletico Madrid formasını giyiyor, İspanya’da yaşıyorlar. Derbi öncesi gittim ve onlarla iki gün bir gece geçirdim.
Hepsiburada.com Genel Müdürü Aytuğ İğneli, 330 bin çeşit ürünle internetin en büyük alışveriş merkezi olduklarını belirterek, 2011-2013 yıllarını ‘atılım dönemi’ ilan ettiklerini söyledi. İğneli, 2014 ciro hedeflerinin ise 1 milyar lira olduğunu açıkladı.