Hanife BAŞ
Oluşturulma Tarihi: Ocak 23, 2011 00:00
Hepsiburada.com Genel Müdürü Aytuğ İğneli, 330 bin çeşit ürünle internetin en büyük alışveriş merkezi olduklarını belirterek, 2011-2013 yıllarını ‘atılım dönemi’ ilan ettiklerini söyledi. İğneli, 2014 ciro hedeflerinin ise 1 milyar lira olduğunu açıkladı.
İNTERNET üzerinde faaliyet gösteren en büyük alışveriş merkezi olan Hepsiburada.com, 2014 yılı için ciro hedefini 1 milyar TL olarak belirledi. 36 kategoride 330 bin ürünle hizmet veren Hepsiburada.com’u, ayda 13 milyon kişi ziyaret ediyor. Hepsiburada.com Genel Müdürü Aytuğ İğneli, 2008-2010 yılları arasında yüzde 50 büyüdüklerini belirterek, “2011-2013 yılları Hepsiburada.com için atılım dönemi olacak. 2014‘te 1 milyar TL ciro hedefliyoruz. Geçen yıl bilgi teknolojileri altyapılarını geliştirip tasarımları yeniledik. Yeniden yapılanmayla ürün çeşidimizi 330 bine çıkardık. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) yatırımlarımız sürüyor. Kişiselleştirmenin önemli olduğunu düşünüyoruz. Lojistik yatırımla depolama alanı 2 katına çıkacak” dedi.
En büyük alışveriş merkezi
İğneli, tekneden tek taş yüzüğe kadar 36 kategoride ürün sunduklarını ifade ederek, şöyle konuştu: “Ürün çeşidimizle Türkiye’nin en büyük alışveriş merkeziyiz. Piyasaya girmemiş ürünü önceden internette satışa açabiliyoruz. Pek çok marka pazara girmeden önce bizimle irtibata geçiyor. Aylık 13 milyon ziyaretçimiz var. Tekil ziyaretçi sayımız ise 6.5 milyon. Geçen yıl 4.5 milyon ürün sattık. Aralıkta 530 bin adetle satışta rekor kırdık.”
Müşteriye çevirme oranı yüksek
Tüketici davranışının değiştiğini, rahatlığı ve kolaylığı nedeniyle alışverişin internete kaymaya başladığını da dile getiren Aytuğ İğneli, sanal alışverişle ilgili şu değerlendirmeyi yaptı: “Geleceği çok parlak bir sektör. Sektörün büyük patlama yapacağına inanıyoruz. İki üç yıl içinde beşe katlanacak. İnternette konfor, aynı anda yüzlerce ürün ve fiyatı arayıp karşılaştırma rahatlığı var. Ürünle ilgili her türlü bilgiye rahatça ulaşılabiliyor, hepsiburada.com’da ayrıca 600 bine yakın objektif müşteri yorumu ile kullanıcıların ürünle ilgili deneyimlerini öğreniyorsunuz. Burada ziyaretçiyi müşteriye çevirebilme oranı önemli. Biz bunda dünya ortalamasının üzerindeyiz. Bu oran dünyada yüzde 1-1.5 arasında. Bizde yüzde 2.5’larda. Bu konuda son iki yılda yaptığımız çalışmalarla çok büyük bir ilerleme kaydederek bu oranlara geldik. Bu yıl yaptığımız bir diğer yatırım da yurtdışından yazılım alarak mükemmele yakın bir arama motoru oluşturmamız oldu.”
Afrika’dan bile sipariş geldi en çok ‘tek taş’ı Diyarbakırlı istedi
İNTERNETİN olduğu her yerden sipariş aldıklarını ifade eden Aytuğ İğneli, şu örnekleri verdi: “Bize Afrika ülkeleri dahil yurtdışından da sipariş geliyor. Yurtdışından en çok siparişi, İngiltere, Kıbrıs ve Almanya’dan alıyoruz Anadolu’dan da ciddi talep var. Özellikle küçük şehirlerde her marka yok. Onlara o konforu götürüyoruz. Sevgililer Günü’nde en çok tek taş yüzük talebi Diyarbakır’dan geldi. Müşterilerimizin bizimle paylaştıkları pek çok şey aslında ne kadar doğru ve önemli bir sektörde olduğumuzu gösteriyor. Geçenlerde Muş’tan genç bir hanım müşterimiz ‘dünyayı benim ayağıma getiriyorsunuz’ diyen samimi bir mail atmış.”
İnternetin cazibesine kapılan sektöre girdi
İNTERNETİN cazibesini kapılan herkesin internet mağazacılığına girdiğini vurgulayan Aytuğ İğneli, şu tespitlerde bulundu: “Çok iyi fizibilite çalışması yapılmıyor. İnternet dünyası çok farklı. Satış sonrası servis, lojistik ve çağrı merkezinin çok iyi olması gerekir. İnternet de olsa ciddi bir yatırım ve bu yatırımın geri dönüşü için de sabır gerektiriyor. Sadece orada olmakla, sayfayı açmakla iş bitmiyor. Bir iş yapış kültürüne sahip olmak lazım. Doğru fizibiliteler ve konseptlerle girilmediği takdirde daha önceki yıllarda olduğu gibi sektörde yine bir konsolidasyon yaşanabilir..”
En fazla sipariş pazartesi geliyor
EN fazla siparişin pazartesi günleri geldiğini de anlatan Aytuğ İğneli, “Siparişlerde en yoğun olduğumuz gün pazartesi” olduğunu belirtirken, şu bilgileri verdi: “En çok sipariş sabahları saat dokuzla on iki arasında veriliyor. Daha sonra saat beş buçuk ve altıdan sonra sipariş geliyor. Siparişlerin yüzde 10-15’i ise gece on iki ile sabah altı arasında. En çok sipariş yüzde 45’le Marmara’dan geliyor. Onu Ege ve İç Anadolu takip ediyor. Doğu ve Güneydoğu Anadolu’dan da talep arttı.”
İki yılda ciroda yüzde 50, satılan ürün adedinde yüzde 61 büyüdü
Hepsiburada bugüne kadar 17 milyona yakın ürün teslimatı gerçekleştirdi.
2010’da 4.5 milyon ürün satışı yaptı.
Aylık 13 milyon ziyaret alan Hepsiburada.com’un, 6.5 milyon tekil ziyaretçi ve 3 milyona yakın kayıtlı üyesi bulunuyor.
Günde ortalama 20 binin üzerinde ürün siparişi alınıyor.
Hepsiburada.com 36 farklı kategoride 330 bin farklı ürün sunuyor.
2008-2010 arasında ciroda yüzde 50, satılan ürün adedinde yüzde 61 büyüdü.
Navigasyon cihazının yüzde 17’sini satıyoruz
CİRO içindeki paylarına göre en çok satan ürünlerin elektronik grubu olduğunu hatırlatan Aytuğ İğneli, şu bilgileri verdi: “En çok notebook ve cep telefonu satılıyor. Navigasyon cihazı, kozmetik ürünleri ve oto aksesuarları çok büyüdü. Anne, bebek ürünlerine talep çok arttı. Bu kategorilerde yıllık büyümeler yüzde 100’ün üzerinde. Türkiye’deki navigasyon cihazlarının yüzde 17’sini biz satıyoruz.”
Giyimde ‘denemesi bedava’ çok ilgi gördü, iade düştü
AYTUĞ İğneli, müşteri güveninde üst sıralarda olduklarına da işaret ederek, şunları kaydetti: “Koşulsuz denilecek kadar iyi iade imkanı veriyoruz. Müşterimiz memnun değilse, beğenmediyse tekrar kargo ücreti ödemeden geri gönderiyor. Buna rağmen iade oranlarımız yüzde 1’in altında. Yeni kampanyamızla ‘dokunma’ duygusu gerektiren giyim ve ayakkabı gibi kategorilerde ‘denemesi bedava’ uygulaması başlattık. Evde deneyin, beğenmediyseniz gönderin dedik. Bu çok ilgi gördü.”