Hürriyet gazetesi, 2016 yılını üretim, ihracat ve satış anlamında rekorlarla tamamlayan 2017 yılına ise ÖTV ve kur artışı ile giren Türkiye ekonomisinin dinamosu otomotiv sektörünü yine bir zirvede bir araya getirdi. Hürriyet Genel Yayın Yönetmeni Fikret Bilâ’nın ev sahipliğinde gerçekleşen zirvede gündem referandum ve İstanbul Autoshow Fuarı sonrası pazarda beklenen pozitif gelişmeler oldu.
#Hürriyet GazetesiSon 1 ay içinde dolarda yüzde 10.35’lik, Euro’da ise yüzde 6.53’lük artış yaşandı. Son 3 aydaki artış ise daha fazla. Kurlardaki bu hızlı artışın en çok etkilediği sektörlerin başında ise otomotiv geliyor. Kurlar yükseldikçe sektörün maliyetleri artıyor, bu da doğal olarak fiyatlara yansıyor. Yani önümüzdeki günlerde otomobil fiyatlarında zam kaçınılmaz gibi görünüyor. Bu zam firmadan firmaya değişirken elinde düşük kurdan aldığı stoku bulunanlar kısa bir süreliğine daha avantajlı duruma geçecek. Ama açıklamalardan aralıkta birçok markanın en az yüzde 3 ila 5 arasında zam yapacağı anlaşılıyor. Diğer taraftan kurlarla mücadele edilen bir ortamda gündemdeki ÖTV değişikliği de kafaları karıştırıyor. Çünkü kur artışının üzerine sektör bir de ÖTV artışı yaşarsa bırakın aralık ayını 2017 yılı hem otomotiv hem ekonomi adına çok zor geçer. Bu yüzden otomotiv yetkilileri değişikliklerin en azından şubattan sonra ele alınması noktasında birleşiyor. İşte hem kurdaki artış hem de ÖTV değişikliğine ilişkin otomotiv yetkililerin yaptığı açıklamalar...
#Otomotiv2016 yılında ekonomiyi sırtlayan Türk otomotiv sektörü, yılın kendileri için en kritik son 2 ayında bir taraftan artan kurun şokunu, diğer taraftan da Maliye Bakanlığı’nın ÖTV’de yapmayı planladığı değişikliğin paniğini yaşıyor. Hürriyet gazetesinin düzenlediği zirvede konuşan sektör temsilcileri, “Artık otomotive yönelik ÖTV artışı Maliye’nin gündeminden çıkmalı. Bu sektörün cezaya değil desteğe ihtiyacı var” çağrısını yaptı.
#OtomotivVolkswagen Grubu’nun Türkiye distribütörü Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, bu yıl VW’nin Türkiye’de pazar lideri olmasını hedeflediklerini belirterek, “Ancak liderlik farklı VW’nin yatırım kararı farklı. Yatırım görüşmeleri bizim dışımızda gelişiyor” açıklamasını yaptı. Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro ise A3’ün sedan versiyonunu Türkiye’de satışa sunduklarını ve fiyatını 86 bin lira olarak belirlediklerini kaydetti.
#CeoOSD Başkanı Kudret Önen, Türkiye’de otomotiv sanayisinin hükümetin artan teşvikleriyle küresel bir cazibe merkezi olacağını belirterek, “Yeni yatırım ve projeler için yeni bir dönem başlamıştır. Mevcut yatırımlara ek olarak ana sanayide iki yeni yatırım projesi hazırlıkları da devam etmektedir” dedi.
AUDI’nin Dünya Başkanı ve CEO’su Rupert Stadler, Türkiye’nin dünyanın en hızlı büyüyen ülkelerinden biri olduğunu belirterek, “Avrupa’da ise büyümede tartışmasız bir numara” dedi.Stadler, Türkiye’de güçlü olmanın artık Avrupa’daki rekabette çok önemli olduğunu ve daha fazla büyümek istediklerini de sözlerine ekledi.
Türkiye’de 2 yılda satışlarını 2.5 kat artırarak 30 bin adedin üzerine çıkarıp tarihi rekor kıran Citroen, yeni hedefini 40 bin adet olarak belirledi. Bayraktar Otomotiv’in distribütörlüğündeki Citroen’in Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, son 2 yıldır 52 ülke arasındaki en büyük distribütör olduklarını belirterek, “Büyümede de 2 yıldır Çin’i geride bırakıp dünya birincisiyiz” dedi.
Toyota’nın dünyadaki en büyük distribütörü ALJ Grup, Türkiye’de BRJ (Güzel İş Kapısı) şubeleriyle 2015’e kadar 185 bin kişiye iş bulacak. ALJ Grup Başkanı Mohammed Jameel’le görüşen Cumhurbaşkanı Gül, projeyi destekleyeceğini ve takip edeceğini bildirdi.