Güncelleme Tarihi:
ALMAN otomotiv devi Volkswagen’in Türkiye’ye yatırım yapıp yapmayacağı son yıllarda iyice yılan hikayesine döndü. Hükümetin her fırsatta yatırıma davet ettiği VW, yeni ticari araç projesi için Polonya ve ülkemiz arasında gel-git yaşıyor gibi gözükse de yatırım için çok da fazla istekli olmadıkları ortada. Hele son dönemde Türkiye’de bir çok ek belge yüzünden ciddi kan kaybı yaşayan ticari araçta Türkiye’nin çok da fazla şansının kalmadığı ortada.
İLK KEZ LİDERLİK
Hükümetle, VW yönetimi arasında yatırım konusundaki gel-git’ler sürerken Alman otomotiv devinin Türkiye temsilcisi Volkswagen, Volkswagen satışlarıyla liderliğe koyuşor. İlk 8 ay sonunda toplam satışlarda liderliği elde eden VW’nin bu tempoyla yıl sonunda da ipi göğüslemesi bekleniyor. Eğer VW toplam pazarda liderliği elde ederse, ilk kez ithal bir marka Türkiye’de birincilik kürsüsüne çıkacak. Şimdi kafalarda liderliğin yatırım kararının önünü açıp açmayacağı konusu oluşuyor. Volkswagen, Audi, Porsche, Skoda, Seat, Bentley, Lamborghini, Bugatti ve Scania’nın Türkiye distribütörü olan Doğuş Otomotiv’in CEO’su Ali Bilaloğlu, “Bu yıl tüm markalarda satışlarımız 125 bin adet seviyesinde çıkar, rekor kırarız. VW ile de pazarda lider olmayı hedefliyoruz” dedi. Audi A3 Sedan’ın test sürüşünde soruları yanıtlayan Bilaloğlu, otomobil pazarının bugüne kadar ki performansını tekrarladığı taktirde rekor kıracağını belirtti.
BİZ MÜDAHİL DEĞİLİZ
Ali Bilaloğlu, şunları kaydetti: “Bu tempo devam ederse binek otoda tüm zamaların en yüksek satışı elde edilir. Ancak bu kurun ve ekonomideki görünümün korunması lazım.” Doğuş Otomotiv CEO’suna yönelttiğimiz ‘2013’te pazar lideri olduğunuz zaman VW’ye yatırım hükümet için daha fazla baskı olur mu?’ sorusuna ise “Liderlik farklı yatırım kararı farklı. Yatırım görüşmeleri bizim dışımızda gelişiyor. Şu an ne durumda bilmiyorum. Ancak Volkswagen’in yatırım kararı bizimle ilgili bir konu değil, Kendileri karar verecek. Biz müdahil değiliz” cevabını verdi.
Kasımda K.Irak’ta VW’yi Doğuş satacak
DOĞUŞ Otomotiv, otomotiv devlerinin iştahını kabartan Kuzey Irak pazarına Kasım ayında girecek. Şirket, VW ve Audi markasının distribütörlüğünü üstlendi. Ali Bilaloğlu, ilk etapta Erbil’de faaliyetlerine saşlayacaklarını belirterek, “Tüm Irak bizden sorumlu. Kasım’da showroom’u devralıyoruz. Bu bölgedeki tek distribütör Doğuş Otomotiv olacak. Kuzey Irak büyük pazar ancak satış rakamlarınıyla ilgili bir istatistik yok. 6 ay deneme süreci olacak. Ondan sonra yatırım için karar vereceğiz” dedi. Bilaloğlu, Kuzey Irak’ın önümüzdeki 101-5 yıl içinde en hızlı büyüyen pazar olacağını ekledi.
Audi’nin yeni kozu 86 bin TL’ye geldi
AUDI’nin lokomotif modeli A3’ün sedan versiyonunu Türkiye’de satışa sundu. Küçültülmüş A4’ü andıran kompakt sedan otomobil, 4.460 milimetre uzunluğa sahip. Coupeyi andıran tasarımıyla öne çıkan A3 Sedan, ilk etapta 140 beygir güç ve 250 Nm tork üreten 1.4 TFSI benzinli motorla satılacak. Araçta Stronic şanzıman standart olarak sunulacak. 105 beygir gücündeki 1.6 litre dizel motor seçeneği Kasım sonunda ülkemize gelecek. 1.4 TFSI A3 Sedan, 100 km’de ortalama 4.7 litre harcıyor. Aracın maksimum sürati 217 km/s. A3 Sedan’ın fiyatı 86 bin liradan başlıyor. Doğuş Otomotiv Audi Genel Müdürü Gino Bottaro, sedan segmentinde, yeni modelleriyle iddialı olmak istediklerini ve A3 model ailesinde satışların yüzde 70’nin A3 Sedan olacağını ön gördüklerini söyledi. Bottaro, A3 Sedan’da Çin, Rusya, Fransa, İtalya ve Türkiye’nin en büyük pazarların olacağını belirterek, “Otomobile yoğun ilgi var. İstedğimiz kadar araç almakta zorlanabiliriz. Bu yıl 1.500 adet A3 Sedan satarız. 2014’te 6 bin 500 araç rahat satarız ancak ne kadar tedarik edeceğimiz önemli” dedi.
Otoda rekoru stok belirler
FRANSIZ Citroen’in Türkiye distribütörü Baylas otomotiv Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, otomotiv satışlarının Haziran-Ağustos döneminde gösterdiği performansı tekrarlaması halinde yıl sonunda rekorun sürpriz olmayacağını belirterek, “Yılbaşında toplam pazarın 780 bin adet seviyesinde gerçekleşmesini bekliyorduk. Ancak şimdi çıtayı 820-860 bin adede yükselttik” dedi. Tatoğlu, “Hafif ticari araç kan kaybediyor ama binek otomobil yükselişte. Son 3 ayda bu tempo sürürse binek otomobilde rekor gelir. 2011’de 593 bin oto satışıyla tüm zamanların en yüksek satışına ulaşılmıştı. 2013 de tarihi yıllardan biri olacak. Tabii eldeki stoklar rekorun kırılıp kırılmayacağını belirler” diye konuştu. Bahattin Tatoğlu, Citroen markası tarafına bakıldığında 2013’te 32 bin 500 araçla şirket tarihinin en yüksek satışına ulaşmayı planladıklarını söyledi. C-Elysee’ye beklentilerin üzerinde talep aldıklarını, bu yıl 13 bin araç satacaklarını kaydeden Tatoğlu, dünyada en fazla C-Elysee’nin Türkiye’de satıldığını belirtti.
Türkiye’de eski günlere az kaldı
MAZDA Türkiye Müdürü Nurkan Yurdakul, bu yıl 1200, 2014’te ise 1500 adetlik satış hedeflediklerini belirterek, gelecek yılki hedeflerde yeni Mazda3’ün etkisinin olacağını ifade eti. Mart ayında Türkiye’ye gelecek yeni Mazda3’ün fiyatının henüz belli olmadığını belirten Yurdakul, “Son dönemde araç satışlarının 1000 adedin altında kalmasında Japon yenindeki aşırı değerlenme etkili oldu” dedi. Japon yeninin normale dönmesi ve altıncı jenerasyon otomobillerle bütün bunların yola gireceğini kaydeden Yurdakul, “Yakında Mazda eski günlerine kavuşacak” mesajını verdi. Mazda’nın üst yöneticilerinden olan Takeo Moriuchi ise yendeki değer kaybı sebebiyle bu yılın ilk çeyreğinde 20 yılın en düşük satışı gerçekleştiğini ancak Avrupa’da pazar payını yüzde 10 arttırdıklarını dile getirdi.