Oluşturulma Tarihi: Eylül 20, 2010 00:00
Türkiye'de Bayraktar Otomotiv’in bünyesinde faaliyet gösteren Citroen, yeni yönetimiyle 8 ayda 14 bin 826 adetlik satışa ulaşarak, markanın Türkiye’deki yıllık tarihi rekorunu kırararken, dünyadaki 50 distribütör ülke arasında en büyüğü oldu.
Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu, Türkiye’de tarihlerindeki en büyük satışın yılda 14 bin 500 olduğunu belirterek, “Bu yıl daha ilk 8 ayda 14 bin 826 adet satarak yıllık tarihi rekoru şimdiden kırdık. Yılı 27 bin adetle kapatmayı hedefledik. Eğer istediğimiz aracı alabirsek 30 bin adede koşuyoruz. Bu da ÖTV indirimli geçtiğimiz yıla göre yüzde 100’ün üzerinde bir büyüme demek” dedi.
30 bini aşacağız
Tatoğlu, bu yılki performansla Citroen’in Türkiye’de gerçek yerini bulduğunu belirterek, “Şu an itibariyle Citroen’in dünyadaki 50 distribütörü arasında en büyük olduk” dedi. Yıl sonunda C5 modelinin 1.6 litre dizel otomatik versiyonunun satışa sunulacağını, 2011 yılı Şubat ayında ise yeni C4’ün geleceğini kaydeden Tatoğlu, şunları söyledi: “Biz pazarda çok önemli olan bu modeller olmadan daha rekor kırıyorsak, bu modellerle gücümüzü iyice artıracağız. 2011 yılında 30 bin adetlere aşıp en az 33-34 binlik bir satış hedefliyoruz. Bayi ağımızda bazı düzeltmelere gidiyoruz. Normalde bizim 2011 yılında yeni modellerin gücüyle 40 bin adetlere ulaşmamız lazım. Ama mevcut bayi yapımız bunun için şu an uygun değil. Bayi teşkilatı istediğimiz seviyeye ancak 3-4 yıl içinde gelir. O zaman Türkiye’de daha güçlü pozisyona geleceğiz.”
Yüzde 10’u buluruz
Yeni C4’le 2011 yılında 6 bin adetlik satış hedeflediklerini söyleyen Tatoğlu, özellikle 1.6 litre dizel otomatik C5’le de filo pazarındaki ağırlıklarını artıracaklarını belirtti. Citroen’in kardeş markası Peugeot’yla birlikte bu yıl toplam pazarda yüzde 10’luk paya ulaşacağını kaydeden Tatoğlu, “Biz yüzde 4, Peugeot yüzde 6 pazar payı hedefliyor. Bu oranın önümüzdeki yıllarda yüzde 12’yi bulacağını düşünüyorum. Bu da PSA Grubu’nun Türkiye’ye bakışını her açıdan değiştirecek” dedi.