Güncelleme Tarihi:
Cenevre Otomobil Fuarı'nda konuşma fırsatı bulduğuımuz Chamla, Türkiye'nin Citroen için çok önemli ve kendilerini heyecanlandıran bir pazar olduğunu söyledi.
Türkiye'de geçtiğimiz yılı 13 bin satış ve yüzde 2.4'lük pazar payı ile tamamladıklarını anlatan Chamla, "Geçen sene krize çok iyi dayandık. Bu sene ise satışlarımız çok hızlı bir şekilde artıyor. Şubat sonu itibariyle pazar payımız yüzde 3.8'e çıktı" dedi.
Geçen ay lansmanını yaptıkları yeni C3'e çok güvendiklerinin altını çizen Chamla, özellikle de rekabetçi bir fiyatla çıkarak büyük ilgi gördüklerini kaydetti. Mayıs ayında da DS3 modelini Türkiye'ye getireceklerini söyleyen Chamla, "DS3 hacim olarak bize çok büyük etki yapmayacak. Ama marka imajına önemli katkıda bulunacak" dedi.
Citroen'in dünya pazarındaki etkisinin de giderek arttığına dikkat çeken Chamla, üç yıl içinde Avrupa'nın en büyük üç markasından biri olmayı hedeflediklerini anlattı. Avrupa'da pazar paylarının yüzde 6.5 olduğunu belirten Chamla, özellikle küçük otomobiller pazarına yoğunlaşarak 2012 yılında bu rakamı yüzde 10'a taşımak istediklerini söyledi.
İKİ AYDA 700 C3
Öte yandan Citroen Türkiye Genel Müdürü Bahattin Tatoğlu'nun verdiği bilgiye göre, Citroen bu yıl yüzde 3'ün üzerinde pazar payına ulaşarak Türkiye rekorunu kıracak. Yeni C3'ün satışlarının çok iyi gittiğini anlatan Tatoğlu, "iki ay içerisinde 700 adet satmış olacağız" dedi.